קבוצת נטו תשלם קנס של 18 מיליון שקל על הפרות של חוק המזון. מדובר בהפחתה של 6 מיליון שקל מהקנס, לאחר שהחברה הגיעה להסדר עם רשות התחרות, שציינה כי "ההסכמה על סכומי העיצום מאפשרת אכיפה מהירה ויעילה".
על פי ההסדר, נטו תשלם 13.7 מיליון שקל בגין הפרות סעיפים בחוק המזון העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהמלצות מחיר לקמעונאים. בנוסף, תשלם נטו 4.5 מיליון שקל על העברת מענה שאינו שלם לדרישת נתונים של הרשות שהייתה חלק מהבדיקה הרוחבית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
  דודי עזרא, יו"ר קבוצת נטו
  דודי עזרא, יו"ר קבוצת נטו
דודי עזרא, יו"ר קבוצת נטו
(צילום: א. סהר)
ב-2022 פתחה הממונה על התחרות בבדיקה רוחבית של כלל ההסכמות הקיימות בין ספקי המזון הגדולים לקמעונאי המזון הגדולים. הבדיקה התמקדה בהתנהגות הספקים ובחנה את עמידתם בהוראות חוק המזון.
העיצומים המוסכמים אליהם הגיעה הממונה עם נטו, מחליפים הודעות על כוונת חיוב שנשלחו אל נטו ביוני וביולי 2023, על חלק מהפרות אלה בסכום מצטבר של כ-24 מיליון ש"ח. ההסכמה על סכומי העיצום מאפשרת לפי רשות התחרות אכיפה מהירה ויעילה של הוראות החוק, ומגבירה את ההרתעה בענף המזון מפני הפרתן.
הממונה על התחרות הגיעה לפני כשנה להסכמות עם מרבית הספקים הגדולים במסגרתן שילמו במצטבר קנס של מעל 23 מיליון שקל. בנוסף, חברת סנו תשלם עיצום כספי של יותר מ-16 מיליון שקל, ויחד עם הקנס של חברת נטו מדובר ב-57 מיליון שקל.