ענקית השבבים אינטל הודיעה הבוקר (ד') על ביטול העסקה לרכישת יצרנית השבבים הישראלית טאואר לפי שווי של 5.4 מיליארד דולר. זאת לאחר ששתי החברות לא הצליחו לקבל את אישור הרגולטורים בסין עד למועד הרכישה לפי החוזה שהסתיים אתמול בלילה (ג'). בעקבות ביטול העסקה מניית טאואר נופלת במסחר בבורסה בת"א.
אינטל הודיעה בחודש פברואר 2022 כי תרכוש את החברה הישראלית ממגדל העמק כחלק מהאסטרטגיה שלה להיכנס לשוק מפעלי הייצור המשרתים מגוון של לקוחות, שינוי אסטרטגי מהמקום בו פעלה אינטל עד כה - ייצור לצריכה עצמית בלבד. העסקה הייתה צפויה להיסגר סופית בכפוף לאישורים רגולטוריים ואישור בעלי המניות של טאואר. אך כאמור לא התקבלו אישורי הרגולטוריים לכך עד המועד שנקבע בחוזה (15 באוגוסט 2023). נראה כי האישור לא צפוי להתקבל בטווח הזמן המידי. אינטל תשלם לטאואר פיצוי על הביטול בסך 353 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
משרדי אינטל מפעל טאואר חדש
משרדי אינטל מפעל טאואר חדש
משרדי אינטל מפעל טאואר חדש
(צילום: אינטל, טאואר)
התפתחות זו מדגישה כיצד המתיחות בין ארה"ב לסין בנושאים הכוללים סחר, קניין רוחני והעתיד של טייוואן משפיעה על עסקאות תאגידיות, במיוחד כשמדובר בחברות טכנולוגיה.
כך או כך, נכון לעכשיו לא ברור האם הרגולטורים היו מאשרים את העסקה לו החברות היו מאריכות את החוזה. מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, אמר שהוא מנסה לקבל אישור לעסקה על ידי הרגולטורים הסיניים ואף ביקר במדינה בחודש שעבר כדי להיפגש עם גורמי ממשל.
טאואר מעסיקה כ-6,000 עובדים במפעליה במגדל העמק.
ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר, מסר בין היתר כי "התרגשנו לצטרף לאינטל על מנת לממש את החזון של פט גלסינגר לקדם את עסקי ה-FOUNDRY של אינטל. אנו מעריכים את המאמצים שבוצעו על ידי כל הצדדים על מנת לנסות ולהוציא עסקה זו לפועל. במהלך 18 החודשים האחרונים, המשכנו להתקדם משמעותית מבחינה טכנולוגית, תפעולית ועסקית. אנו נמצאים במצב מעולה להמשיך ולהניע את השגת המטרות האסטרטגיות והטקטיות שלנו לטווח הקצר, הבינוני והארוך, תוך כדי התמקדות בהמשך צמיחה בשורה העליונה והתחתונה של התוצאות הפיננסיות שלנו".
פורסם לראשונה: 07:13, 16.08.23