הצוותים המיוחדים של משרד האוצר וההסתדרות להשגת הסכם שכר חדש במגזר הציבורי מגבירים את קצב פגישותיהם, שיתקיימו כעת כמעט מדי יום. השאיפה היא, לדברי שני הצדדים, לסיים את המשא ומתן עד סוף החודש ועוד לפני אישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים בכנסת ב-23 במרץ. כך נודע ל-ynet.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
גורמים באוצר ובהסתדרות אמרו היום (ד') כי יש עדיין פערים ניכרים בין דרישות ההסתדרות להסכמות של משרד האוצר בכל הקשור להעלאת השכר של עובדי המגזר הציבורי, ששכרם לא עודכן חרף האינפלציה, בחמש השנים האחרונות. ההסתדרות תובעת אמנם העלאת שכר בשיעור של 15%, שתשולם במדרגות בשנים הבאות, אולם יהיו מוכנים להסתפק בכ-12%, אם השנה ישולמו לעובדים כבר 5% מהתוספת ובתוך שלוש שנים עוד לפחות 7%.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל משרד האוצר החדש, שלומי הייזלר, ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד
מנכ"ל משרד האוצר החדש, שלומי הייזלר, ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד
מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד
(צילום: דוברות ההסתדרות)

היום, כמחווה ורצון טוב בין הצדדים, הוסכם בין ראשי האוצר וההסתדרות לחתום על הסכם קיבוצי חדש בעניין השתתפות המדינה בהוצאות של עובדי שירות המדינה בארוחות במהלך יום העבודה. ההחלטה שהתקבלה היא להעלות את סכום ההשתתפות בארבעה שקלים ל-22 שקל ביום. ההסכם, שנחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הממונה על השכר (בפועל) במשרד האוצר אפי מלכין ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי, יהיה בתוקף החל מהיום.
השיחות על הסכם שכר חדש במשק הופסקו בשל נפילת הממשלה הקודמת ופיזור הכנסת, לאחר שכזה לא קיים כבר מזה שש שנים, מאז שנת 2017.
לפני ימים אחדים נפגשו בירושלים מנכ"ל משרד האוצר החדש, שלומי הייזלר, ויו"ר ההסתדרות בר-דוד, וסיכמו על חידוש המשא ומתן לגיבוש הסכם שכר חדש למגזר הציבורי.
בפגישה השתתפו גם הממונה על התקציבים באוצר, יוגב גרדוס, ממלא מקום הממונה על השכר והסכמי העבודה, אפי מלכין, שמונה במקומו של קובי בר נתו שפרש מהאוצר, ממלא מקום יו"ר ההסתדרות, רועי יעקב, וסמנכ"ל מדיניות וכלכלה בהסתדרות, אדם בלומנברג.
הייזלר ובר-דוד סיכמו שהצוותים ינהלו משא ומתן אינטנסיבי "מתוך מטרה להגיע להסכם פורץ דרך שיחזק את המגזר הציבורי והשירות לאזרח".
יצוין שבשנתיים הקודמות התקיימו מגעים ממושכים בין נציגי האוצר וההסתדרות כדי לנסות ולהגיע להסכם חדש במשק, אולם הדיונים התנהלו בעצלתיים והצדדים היו רחוקים מהגעה להסכמה.
אשתקד לא יושם גם הסכם "עסקת החבילה" שהושג בדבר העלאת שכר המינימום, עם נפילת הממשלה. על פי ההסכם בשנת 2022 לא היו אמורות להיות משולמות תוספות שכר במשק. שכר המינימום היה אמור לעלות בהדרגה לראשונה מזה חמש שנים בחודש אפריל 2022 ועד שנת 2026 בחמש פעימות מ-5,300 שקל ל-6,000 שקל.
עוד סוכם כי במגזר הציבורי יותר לעבוד יום אחד בשבוע מהבית. שבוע העבודה לא יקוצר והתוכנית לשישה סופי שבוע ארוכים לא תתבצע. אולם, יום חופשה אחד יתווסף לעובדים בגזר הציבורי, מ-12 ל-13 ימים בשנה.
"עסקת החבילה" לא התקיימה, בין השאר, כי בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת סרבו לכך ששכר המינימום יעלה רק ב-100 שקל אשתקד.