מבתי מגורים ועד מכונית מרצדס ותיקה משנת 1977: שרגא ברוש, ששימש בעבר כנשיא התאחדות התעשיינים והינו אחד מבעלי השליטה בקבוצת ברוש שנקלעה לחובות של 248 מיליון שקל, הגיש היום (ה') לבית המשפט המחוזי בירושלים תצהיר על נכסיו.
בתצהיר שהוגש באמצעות עורכי הדין עדי בראונשטיין וגיל הירשמן, לאחר הצו לעיכוב הליכים שהוצא לקבוצה לבקשתה, נחשף הרכוש שצבר ברוש. על פי התצהיר, הזרים ברוש לקבוצה בשנים האחרונות עשרות מיליוני שקלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שרגא ברוש בבית המשפט
שרגא ברוש בבית המשפט
שרגא ברוש בבית המשפט
(צילום: יואב דודקביץ')
מהתצהיר עולה כי ברוש ורעייתו מחזיקים, בין היתר, בית מגורים ברמת גן ששועבד בפברואר 2021 כנגד קבלת הלוואה על סך של 8 מיליון שקל. בתצהיר נטען כי "כספי ההלוואה הוזרמו לחברות. הנכס נרכש על ידי ועל ידי אשתי לפני כ-35 שנה".
עוד מציין ברוש בתצהיר כי בבעלותו בית מגורים שנרשם על שמו ועל שם אחיו יריב ברמת גן בשווי 4.5 מיליון שקל שהתקבל בירושה מהוריו המנוחים. על פי התצהיר, הנכס שועבד בשנת 2020 לטובת בנק מרכנתיל והכסף שהתקבל מהבנק הוכנס לחברה.
עוד עולה מהתצהיר, כי ברוש מכר בשנים 2017-2018 שני בתי מגורים בארה"ב, שתמורתם הוכנסה אף היא לקבוצה כהלוואת בעלים. בנוסף, מציין ברוש כי לו ולרעייתו דירה במודיעין שנמכרה ב-2016 והכסף הועבר לחברות כהלוואת בעלים. עוד מצוין בתצהיר כי קיימת דירה בפתח תקוה הרשומה על שם רעייתו של ברוש שהתקבלה במתנה מאביה בשנת 2018 ושעובדה בסוף 2019 לבנק מרכנתיל להבטחת חוב של ברוש ואחיו.
העיסוק הנדל"ני המתמשך של ברוש ומשפחתו לא נעצר כאן: על פי התצהיר, קיימת לברוש דירה נוספת הרשומה על שם רעייתו ברמת החיל והתקבלה במתנה מאביה בשנת 2020 (הדירה שועבדה אף היא להבטחת חוב). עוד עולה מהתצהיר כי לבתו של ברוש ניתנה במתנה דירה בפתח תקוה מסבה בשנת 2012 והדירה משועבדת לבנק מרכנתיל להבטחת חוב של ברוש ואחיו.
עוד עולה מהתצהיר כי לברוש 50% מהבעלות על מניות חברת א.ל.ע.א (50% הנותרים בידי יריב ברוש) המחזיקה 32% בחברת עושרד. המניות נתקבלו בחברת א.ל.ע.א ללא תמורה וכיום עומדת חברת עושרד להחליף מניות עם חברה ציבורית לפי הערכת שווי שהתקבלה ממעריך חיצוני בסך של כ-150 מיליון שקל, שווי מניות א.ל.ע.א לפי הערכה זו, כ-30 מיליון שקל. המניות משועבדות לבנק לאומי.
עוד עולה כי על שם ברוש רשום רכב מסוג מרצדס משנת 1977 שנרכש בשנת 2007 תמורת כ-100 אלף שקל. לרעייתו של ברוש רכב מסוג ג'יפ מרצדס משנת 2018 שנרכש תמורת 410 אלף שקל. מהתצהיר עולה עוד כי לברוש ביטוחי מנהלים/פנסיה בסך 2.3 מיליון שקל והפוליסה משמשת כביטחון להלוואות שניתנו לחברה על ידי שרגא ברוש בסך של 1.1 מיליון שקל.

בית המשפט אישר מימון ביניים מקרן טנא

בתוך כך, נודע כי בית משפט המחוזי בירושלים אישר אתמול לקבוצת ברוש להתקשר עם קרן טנא בהסכם העמדת אשראי לצורך קבלת מימון ביניים עד לסך של 20 מיליון שקל. מהבקשה עולה כי הקרן המיוצגת על ידי עו"ד קרן רייכבך סגל הביעה נכונות עקרונית להשקיע ברכישת 100% ממניות החברות, כשהן נקיות מכל חוב ושעבוד כלפי צד כלשהו (לאחר אישור הסדר חוב ובאישור בית המשפט), בכפוף לבדיקת נאותות. זאת, בתמורה לסך של 50 מיליון שקל, אשר ישולם באופן הבא: 30 מיליון שקל מתוכם ישולמו עם אישור ההסדר הנושים לחברות ו-20 מיליון השקלים הנותרים ישולמו בתום תשעה חודשים ממועד התשלום הראשון.
כמו כן הוגשה לבית המשפט בקשה בהולה על ידי עובדים בקבוצה המיוצגים על ידי עו"ד אופיר רונן לתשלום מיידי של משכורות העובדים על חשבון משכורת חודש נובמבר. בנוסף, הוגשה השבוע לבית משפט על ידי נושה המיוצג על ידי עו"ד רועי אהרוני בקשה דחופה למינוי בעל תפקיד נוסף אשר יהיה מוסמך לחקור את הנהלת החברה. השופט אביגדור דורות ביקש את תגובת הצדדים השונים.
ב-ynet נחשף בשבוע שעבר כי לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה בקשה דחופה לעיכוב הליכים לקבוצת ברוש בגין חובות בסך 248 מיליון שקל. החברות שביקשו עיכוב הליכים הן החברות "י.ברוש שיווק ושירותים" ו"קבוצת מפעלי י. ברוש". על פי הבקשה הדירקטורים והמנהלים בחברות הללו הם שרגא ברוש, לשעבר נשיא התאחדות התעשיינים ואחיו יריב ברוש. השופט דורות הוציא לפני מספר ימים צו עיכוב הליכים ומינה לחברות את עו"ד צוריאל לביא כמנהל הסדר. יש לציין, כי הממונה על חדלות פירעון הודיע היום לבית משפט כי הוא מתנגד לבקשה למנות חוקר בתיק.