ההכנסות של רמי לוי צמחו ל-7.18 מיליארד שקל בשנת 2023 - עלייה של 6.1% לעומת השנה הקודמת (זאת בניטרול הכנסות חד פעמיות חריגות בשווי 250 מיליון שקל שרשמה חברת הבת גוד פארם בגין מכירת בדיקות אנטיגן לאבחון קורונה למדינה ברבעון הראשון של 2023). כך עולה מדוחות כספיים שפרסמה החברה.
הרווח הנקי עלה ב-7.1% והסתכם ב-205 מיליון שקל. הרשת תחלק דיבידנד בסך 50 מיליון שקל המתווסף לחלוקת דיבידנד של כ-202 מיליון שקל במהלך 2023.
1 צפייה בגלריה
רמי לוי
רמי לוי
רמי לוי
(צילום: אבי מועלם)
ברבעון הרביעי חברות הבנות גוד פארם ורמי לוי תקשורת תרמו 18 מיליון שקל לרווח הנקי, גידול של 320% כתוצאה מהשיפור בתוצאות רמי לוי תקשורת, גוד פארם ומועדון הלקוחות (לאחר ניכוי הפסדים של קופיקס ורשת נוספת לשיווק ירקות, בסך 26 מיליון שקל). מדובר בגידול של המותג הפרטי של רמי לוי, שתופס 26.5% מהמכירות.
ההכנסות מרשת המזון בלבד עלו ב-300 מיליון שקל ל-6.3 מיליארד שקל לעומת 6 מיליארד בתקופה מקבילה. הגידול נובע מעליה של 6.19% בפדיון חנויות זהות.
שעור הרווח הגולמי ב-2023 עמד על 23% לעומת 22.85% ונבע לטענת הרשת מעלייה ברווחיות הגולמית של מגזרים אחרים, בראשם גוד פארם ועסקי התקשורת.
שעור הרווח התפעולי עמד על 4.3% לעומת 4.5% ב-2022. זאת בעיקר בשל הירידה בשעור הרווח הגולמי כתוצאה מספיגת עליות מחירים ומבצעים.
בהתייחס לרבעון הרביעי - ההכנסות צמחו בכ-3.6% והסתכמו ב-1.7 מיליארד שקל. זאת בעיקר מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-2.7%. הרווח הנקי עלה ב-13.7% והסתכם ב-57 מיליון שקל, בהשוואה לכ-50 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022. החברה הודיעה שהיא מייעדת סכום של כחצי מיליארד שקל מתוך קופת המזומנים להשקעה אסטרטגית, שתוביל להגדלת סל הקניות הממוצע של לקוחות החברה בסניפים.
לדברי לוי, "השיפור בתוצאות הושג למרות שהרשת ספגה עליות מחירים והעמיקה את המבצעים כדי שהלקוחות ייהנו גם במלחמה מסל הקניות הזול במדינה, כפי שניתן לראות בירידה ברווח הגולמי ברבעון האחרון".