ענקית האחסון בענן האמריקנית דרופבוקס סוגרת את פעילותה בישראל ומפטרת את כל עובדיה פה. על פי הערכה, בפעילות בישראל הועסקו כ-50 עובדים. בעולם בכלל תפטר החברה כ-500 עובדים המהווים 16% מכלל כוח האדם שלה, כשאחת הסיבות לכך היא ההתחזקות המאסיבית של תחום הבינה המלאכותית והצורך להיערך לכך. את הפעילות בישראל מוביל אראל שרף.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
דרו יוסטון, מנכ"ל החברה, אמר בהודעה שהוציא לעובדיו כי "קיבלנו החלטה קשה לצמצם את כוח העבודה הגלובלי שלנו. תקופת הבינה המלאכותית הגיעה סוף סוף. במשך שנים האמנו שהבינה המלאכותית תעניק לנו כוחות על חדשים ותשנה לגמרי את התחום, והתכוננו לעתיד זה במשך זמן רב כפי שהמוצרים שייצאו השנה יוכיחו".
1 צפייה בגלריה
דרופבוקס
דרופבוקס
דרופבוקס
(תמונה: דרופבוקס)
הוא הוסיף שאומנם "בעוד שהעסק שלנו רווחי, אך הצמיחה שלנו האטה. חלק מזה נובע מההתבגרות הטבעית של העסקים הקיימים שלנו, אבל לאחרונה, רוחות נגד מהמשבר הכלכלי הפעילו לחץ על הלקוחות שלנו, וגם על העסק שלנו. כתוצאה מכך, חלק מההשקעות שבעבר הניבו תשואות חיוביות אינן בנות קיימא עוד".
מדובר בסבב הפיטורים הראשון שמבצעת החברה מאז ינואר 2021, אז פיטרה דרופבוקס 315 עובדים בשל השלכות הקורונה.
במסמכים שהגישה דרופבוקס לרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC) היא ציינה הפיטורים יביאו להוצאות של 42-37 מיליון דולר, שיירשמו בתוצאות הרבעון השני. תוצאות הרבעון הראשון יפורסמו ביום חמישי הבא והן צפויות לעמוד מעל הצפי, כך נכתב.
אולם, למרות שנראה שמדובר בחברה רווחית, יוסטון אמר כי היא בחרה לנקוט בצעד מקדים, לקצץ משרות ולהשקיע בתחומים חדשים כדי לעמוד בקצב השינויים.