חברת הביטוח מגדל העבירה קצבת סיעוד לחשבון בנק שגוי ומעכבת קרוב לחודשיים את העברת הכסף למקבל הקצבה, אדם חולה בן 77.
הלקוח, יצחק שמו, מקבל קצבת סיעוד חודשית בגובה 2,352 שקל ממגדל. בתחילת ינואר גילה שמשום מה חברת הביטוח לא שילמה לו את הקצבה של אותו חודש. הוא ואשתו פנו לעו"ד, שעזר להם לברר את העניין מול מגדל. למרות הפניות של בני הזוג ושל עורך-דינם למגדל - כמעט חודשיים עברו והכסף לא נכנס לחשבון. הסיבה: טעות של מגדל שהלקוח משלם עליה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
בית מגדל
בית מגדל
בית מגדל
(צילום: יובל חן)
לאחר בירורים רבים הם גילו שחברת מגדל העבירה את הקצבה שלו למספר חשבון בנק שגוי. קורה, אבל מה זה עניינו של המבוטח ולמה התשלום שלו מתעכב? מגדל אמורה לשלם לו בזמן בכל מקרה ואז להתעסק מול הבנק בהשבת כספה, אך כמובן שכשבשירות לקוחות ישראלי עסקינן - הלקוח הוא זה שמעוכב ומשלם את המחיר.

"אנחנו ממתינים לתשובה מהבנק"

"התקשרנו למגדל ודרשנו שיעבירו את הקצבה ליצחק", מספר עו"ד מרק לייזרוביץ, ממשרד עורכי-הדין לייזרוביץ ברק: "במגדל טענו שהם ביקשו מהבנק להחזיר להם את הכסף ורק אחרי שיקבלו את הכסף מהבנק הם יעבירו אותו ליצחק. הסברנו להם שהטעות היא שלהם ובעצם יצחק ממתין לשווא לכסף לו הוא זקוק למחייתו. מדובר בקשיש סיעודי. הכסף לא הועבר למרות הבטחות חוזרות ונשנות. טעויות קורות, זה אנושי. אבל טעויות מתקנים על המקום ולא מורחים את זה חודשיים".
ובכן, לא רק שחברת הביטוח לא הודיעה, לכאורה, למבוטח מדוע כספו מתעכב, היא גם העזה לומר לו להמתין עד שהיא תסדר את הפשלה שלה מול הבנק. נציגת שירות לקוחות טלפוני אמרה לאשתו: "אנחנו ממתינים לתשובה מהבנק. במידה שלא תהיה תשובה מהבנק נבקש אישור חריג לשלם לחשבון הבנק".
כלומר, הלקוח ימתין עם קניית תרופות ואוכל עד שמגדל תסדיר את ענייניה מול הבנק. אשתו אמרה לנציגה: "אבל זה כבר חודש ימים ככה. זה לא ייתכן, הטעות היא שלכם, העברתם את הכסף בטעות לחשבון אחר. האדם חי מהקצבה הזאת. הוא לא אמור לחכות עד שהבנק יחזיר לכם את הכסף ואז אתם תתנו לו את הכסף".
עו"ד מרק לייזרוביץעו"ד מרק לייזרוביץצילום: עמיר צוק
יצחק סובל מכמה בעיות רפואיות, ובין היתר עבר שבץ מוחי. יש לו שתי פוליסות סיעוד - אחת דרך קופ"ח ושנייה דרך מגדל. "גם להשיג את הפוליסות האלה היה לא קל. מגדל בהתחלה לא רצו בכלל לשלם לו קצבה", מסביר עורך דינו. "פניתי כבר למפקח על הביטוח אך תשובה משם תגיע רק בעוד שלושה חודשים".
ממגדל ביטוח נמסר: "מבדיקה ראשונית שביצעה החברה עולה כי מדובר בטעות אנוש. פעלנו באופן מיידי להעביר את התשלום למבוטח ואנו מתנצלים בפניו על העיכוב בהעברת הכספים אשר אינו משקף את מדיניות החברה ואינו מאפיין אותה. אנו מתחקרים את הטעות ונפעל למניעת מקרים מעין אלה בעתיד".
מטעם הלקוח נמסר כי הכסף לא התקבל נכון להיום (רביעי).
עורך דין מרק לייזרוביץ מסר בתגובה בשם הלקוח: "חברות הביטוח נוקטות בשיטה שבה אם הלקוח טועה - הלקוח ישלם, ואם החברה טועה - הלקוח גם ישלם. חוסר החמלה של חברות הביטוח כלפי המבוטחים שלהם, אשר משלמים להם כל חייהם, ואז, כשהלקוח צריך את חברת הביטוח היא פשוט נעלמת. זהו דבר בלתי נתפס. המלצה שלי למי שחווה דבר שכזה היא שאסור לוותר לחברות הביטוח ושחשוב לעמוד על כל הזכויות המגיעות לכם".