ישרוטל יוצאת לראשונה לחו"ל ומשיקה בהשקעה של 70 מיליון אירו את חברת-הבת "אלומה" - שתפעיל מלונות ביוון ובמקומות נוספים מחוץ לישראל ותנוהל באופן עצמאי בראשות המנכ"ל משה בן חיון.
לדברי ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל: "אני שומע באתונה יותר עברית מיוונית, ישרוטל ביוון תהיה חברה לפחות בגודל של ישרוטל בישראל. ישנם בתי מלון באתונה ש-30% מהתפוסה שלהם הם ישראלים". הוא הוסיף כי "אין ספק שהעתיד שלנו מחוץ לישראל כי בארץ אפשרויות הצמיחה שלנו מוגבלות, ואני לא שולל שהמכירות בחו"ל יהוו בעתיד יותר מ-50% מסך מכירות ישרוטל".
1 צפייה בגלריה
ישרוטל ים המלח
ישרוטל ים המלח
ישרוטל ים המלח
(ים מלח)
בנוסף, רכשה ישרוטל שני מלונות ברומא בוויה וונטו. משפחת דיין, שבבעלותה רשת מלונות בחו"ל, שותפה ב-50% באלומה. המלונות באתונה הם בבעלות משפחת דיין שהייתה אמורה לפתח אותם בשותפות עם רשת בראון, עסקה שלא יצאה לבסוף לפועל.
בשלב ראשון יופעלו שלושה מלונות באתונה - סקיילארק, אניס ואדייה - שחלקם ייפתחו לקראת אפריל. מלון נוסף בסלוניקי עדיין בשלבי פיתוח. היעד הבא של ישרוטל הוא לרכוש מלונות באיים היווניים ובקפריסין.
רביב אמר כי רכישת המלונות בחו"ל אינה מוגבלת. לדבריו, הרווחיות בחו"ל זהה לישראל למרות הרגולציה ועלויות ההקמה הנמוכות, כי גם מחיר החדרים לצרכן נמוך יותר מבישראל. אלומה תכוון לא רק לשוק הישראלי אלא גם לשוק האמריקני.
רביב התייחס גם לפעילות בארץ שמתחילה להתאושש מעט: "קיבלנו החלטה לפתוח גם את מלונות היוקרה שלנו כמו רויאל ביץ', בראשית וכרמים למפונים. קהילת ניר עוז הגיעה אלינו רק עם בגדים לגופם, ועובדי המלון עמדו ובכו. עכשיו המפונים עוזבים והישראלים חוזרים".