בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא היום (שלישי) צו הקפאת הליכים לחברות "פורת ניהול מלונות" ו"פורת מלונות 2022", אשר מנהלות ומפעילות את רשת המלונות "אוליב רימונים". כמו כן, השופטת בטינה טאובר מינתה שני נאמנים לחברות המנהלות, עוה"ד ארז חבר ורון חכים, והורתה להם לנהל את הרשת.
במהלך הדיון אמר עו"ד אופיר רונן, שמייצג כ-80 מעובדי רשת המלון כי "החוב לעובדים הינו כחמישה מיליון שקל, ולא רק כחצי מיליון כפי שצוין בבקשה. החברות הוציאו לחל"ת 150 עובדים באמצע חודש אוקטובר, ולא שילמו לעובדים את משכורת ספטמבר, וחלק יחסי מאוקטובר. כמו כן, החברות לא שילמו פנסיה לעובדים בחלק ניכר מעל שנה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי, וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
מלון גורדון תל אביב
מלון גורדון תל אביב
מלון גורדון תל אביב
(צילום: אביגיל עוזי)
"קיבלתי פניות מעובדים במהלך הלילה, במיוחד עובדים מהצפון שנאלצו לפנות אותם מביתם, שאין להם כסף לקנות אוכל ולשלם שכר דירה, ואין להם אפשרות לכלכל את בני משפחתם".
בא כוח דיסקונט ציין בדיון כי החוב כלפי הבנק הוא כ-20 מיליון שקל, ולא כפי שצוין במסגרת הבקשות. עו"ד שי מילוא, שמייצג את החברות המפעילות את הרשת, אמר כי "השאיפה היא להמשיך ולהפעיל שמונה מלונות". כמו כן, בימים האחרונים התקבלו במערכת פניות של אנשים באשר לחופשות שהזמינו, בהקשר זה מסר עו"ד חכים בשם הנאמנים כי "הנאמנים קיבלו את המינוי לפני פחות משעה, ובאופן טבעי לא יכולים עדיין להתייחס לפניות ספציפיות. הנאמנים יבחנו את הנושא לגופו בימים הקרובים וכל פניה תקבל מענה".

18 מלונות

החברות שמנהלות של אוליב רימונים פנו השבוע לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה לצו עיכוב הליכים, לאחר שנקלעו לחובות של בין 30 ל-35 מיליון שקל. הבקשה הוגשה לצורך שיקום הרשת, שהפעילה כ-18 מלונות ברחבי הארץ.
בנוסף, קיים לרשת חוב בעלים בגין הלוואת בעלים, והלוואות מבני משפחה אשר הזרימו בשנים האחרונות סך כולל של כ-18 מיליון שקל. יש לציין כי יש מלונות בהם הרשת שותפה עם שותפים אחרים שאינם קשורים לבקשה, ולא הגישו אותה.
בין המלונות הידועים של הרשת ניתן למנות את וויטהאוס וגורדון בתל אביב, מדיסון נהריה, שבטים בהר תבור, גלבוע, אקוודוט ועוד.
במסגרת הבקשה שהגישו החברות המנהלות הרשת באמצעות עוה"ד שי מילוא ויניב אינסל, צוין כי הקבוצה הוקמה לפני כשני עשורים על ידי עמית פורת, על מנת לשמש כרשת לאירוח כפרי ברחבי הארץ, ועם השנים התפתחה ונכנסה גם לתחום המלונאות העירונית. הקבוצה מתמחה בייזום, פיתוח וניהול של מלונות בוטיק. כחלק מהתרחבות הקבוצה בשנת 2019 נרכש המותג "רימונים" מחברת הכשרת היישוב.
החברות טענו כי עד לפרוץ מגפת הקורונה, הרשת שגשגה והתרחבה, באופן שהכנסותיה לשנת 2019 עמדו על סך של כ-50 מיליון שקל, אך לאור הקורונה, בשנת 2020 עמדו הכנסותיה על כ-22 מיליון שקל בלבד, בשנת 2021 על כ-62 מיליון שקל וב-2022 על כ-79 מיליון שקל.
כמו כן, טענו החברות כי עליה בשיעורי הריבית ועלויות האשראי היו אירוע חיצוני נוסף אשר פגע והשפיע קשות על התוצאות הכלכליות של הקבוצה, ועל היכולת לייצבה. עוד נטען כי נכון למועד כתיבת שורות אלה הוכרז מצב חירום מיוחד ברחבי המדינה, ומדינת ישראל מצויה כעת במלחמה. מצב זה מביא אף הוא לפגיעה חדה במלונות השונים ולמעשה לשיתוק הפעילות, ומצב זה מקשה עד מאוד על החברה והקבוצה במבחינה תזרימית.
מבאי כוח הרשת , עוה"ד שי מילוא ויניב אינסל, נמסר כי הם מאחלים הצלחה לנאמנים וישתפו עמם פעולה באופן מלא.