משה בובליל, בעלי רשת המלונות קלאב הוטל (קלאב הוטל אילת, קלאב הוטל אין אילת וקלאב הוטל טבריה), הלך אתמול לעולמו כשהוא בן 69 לאחר שנאבק במחלה במשך תקופה. "משה עשה מעל ומעבר למען המפונים והחיילים. תרם בלי סוף ודאג לכל משפחה ומשפחה", ספד לו אלי כהן, נשיא האחדות המלונות. בובליל השאיר אחריו את בת שבע, רעייתו, וארבעה ילדים: בן, אדם, תום ועדן.
בובליל היה איש עסקים, שבנה אימפריה עסקית בעשר אצבעותיו. רשת קלאב הוטל הוקמה בשנות ה-80 ע"י בובליל וניסן חקשורי, כשבשנת 2011 רכש בובליל את חלקו של חקשורי בבתי המלון בישראל. מאז, המשיך לבנות את האימפריה, תוך שהוא משנה את התדמית הבעייתית שהייתה לקלאב הוטל לפני שרכש את הרשת.
1 צפייה בגלריה
משה בובליל
משה בובליל
משה בובליל
(צילום: מהפייסבוק)
ב-2017 השקיע עשרות מיליוני שקלים בשיפוץ ושדרוג מלון המשפחות באילת, כדי להקנות לו תדמית חמה ונוצצת. בקיץ 2019 החל המלון להיות גם מזוהה עם עידן רייכל, שהופיע במתחם האירועים מדי שבת, כשלכל מופע נהרו אלפי אנשים.
לצד היותו איש עסקים, בובליל גם תרם לא מעט כספים למען החברה. כך, למשל, הקדיש חלק מהכנסות אירוע ההשקה של מתחם האירועים החדש בקלאב הוטל לילדי וראייטי. כשפרצה הקורונה, הוא הסב שניים מהמלונות לטובת מבודדי הקורונה.
במשך השנים בנה בובליל קשרים אמיצים עם משרד הביטחון ובקלאב הוטל באילת התארחו באורח קבע הורים שכולים, כשבובליל דאג לנופש מפנק במיוחד עבורם.
ב-7 באוקטובר, במוצאי השבת השחורה, כבר התאכסנו בקלאב הוטל באילת מאות אנשים, שעזבו את העוטף והדרום. 250 סוויטות התמלאו במשפחות המפונים, 65 מתוכן נתרמו ע"י בובליל עצמו.
הוא היה ידוע גם בקשריו החברתיים הענפים. הוא היה חבר של אנשי עסקים בולטים במדינה, ודאג, לא אחת, לגייס אותם למטרות החברתיות שלו.
רוני פיבקו, יו"ר ונשיא קבוצת קלאב הוטל וסגן נשיא התאחדות מלונות ישראל: "היית עבורי לא רק בוס, אלא אח, חבר ותומך. במשך 38 שנותינו המשותפות חווינו, אני ומשפחתי, תקופות קשות. אלמלא עזרתך ותמיכתך, ובלי ליווי צמוד ומסור מצדך, אינני יודע אם היינו עוברים קשיים אלה בשלום. אנשי משק בישראל ומחוצה לה ראו בך איש עסקים חמור סבר, ממולח וקשוח. אך אני, שהכרתי אותך מקרוב, ידעתי כי מאחורי ארשת הפנים הקשה לכאורה, אתה איש חסד לעילא, הגומל חסדים לרבים, רגיש וחומל ותומך ואוהב, שידו רחבה וליבו נדיב, שלעולם לא יזנח מכר. מעולם לא פיטרת מנהל או עובד, ואם היו הפיטורים בלתי נמנעים, ביקשת ממני לתת למפוטר הרבה מעבר למתחייב ע"פ חוק, כי ראית לנגד עיניך לא רק את עתידו של העובד, אלא גם את של משפחתו התלויה בו. מעטים ידעו שאתה תורם בסתר, והרבה. דאגת לילדים ולמשפחות נזקקות, לחיילים, לנכי צה"ל, למשפחות חטופים ולמשפחות מפונים, אך תמיד סירבת בתקיפות ששמך יוזכר. למעלה מ-1,000 עובדי קלאב הוטל אבלים וכואבים היום את לכתך".