חוק הגילוי הנאות המחייב את הבנקים לדווח ללקוחותיהם מדי חודש באופן קבוע ומסודר על כל העמלות והריביות שהם גבו - נכנס היום (רביעי) לתוקף, לאחר שהכנסת הסכימה קודם לכן לדחות את כניסתו לתוקף בחמישה שבועות לעומת המועד המקורי, ה-1 בינואר, בלחץ הבנקים שטענו שאין להם די כוח אדם להפעלת החוק החדש בגין גיוסי המילואים של עובדיהם למלחמה.
החוק החדש, שאותו יזם ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) נכנס אמנם רק היום לתוקף, אולם שלושה מהבנקים כבר שלחו מסרונים ללקוחותיהם על העמלות שגבו בימים האחרונים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
בנק הפועלים, לאומי, הבינלאומי ודיסקונט
בנק הפועלים, לאומי, הבינלאומי ודיסקונט
בנק הפועלים, לאומי, הבינלאומי ודיסקונט
(צילום: רויטרס, עמית שעל)
על פי החוק החדש, מהיום הבנקים מחויבים לשלוח ללקוחותיהם מדי חודש הודעה עם כל סכומי העמלות והריביות שנגבו מחשבון הלקוחות, ולפרט את סוגי העמלות.
ח"כ ינון אזולאי אמר היום כי "החוק החדש המחייב את הבנקים לשלוח באופן שקוף וברור את סך העמלות והריביות שנגבו יגרום להגברת התחרות ויאפשר ללקוחות באופן קל ופשוט להשוות בין הבנקים ולבחור בבנק עם העמלות והריביות הנמוכות ביותר".
יצוין שלאחר שנים אחדות של ירידה בעמלות הבנקים עלו אשתקד העמלות, על פי דו"ח שפרסם בנק ישראל. הציפיה גם בבנק ישראל היא שהחיוב לדיווח בכל חודש ללקוחות על העמלות תגרום לחידוש הירידה בעמלות השנה ובשנים הבאות.