הסכם פשרה שאושר לאחרונה בתובענה ייצוגית נגד חברת שגריר שירותי דרך יוצא לדרך לטובת כ-405 אלף זכאים. השבוע החלו לקבל זכאים רבים הודעת אס אם אס במסגרתה עודכנו כי הם זכאים להטבה חד פעמית בסך של 100 שקל (כולל מע"מ) ממחיר מחירון שגריר ברכישת מצבר ובאותו מעמד להחלפה של המצבר, ללא עלות נוספת. הזכאים מקבלים קישור במסגרתו מוסבר להם מה עליהם לעשות ועד מתי עומדת להם ההטבה.
באוקטובר האחרון אישרה השופטת רנה הירש מבית משפט השלום ברחובות הסדר פשרה אליו הגיעו המבקש, עמית גולד, וקבוצת שגריר שירותי רכב. הסדר הפשרה גובש במסגרת תובענה ייצוגית שהגיש גולד נגד החברה באפריל 2020 בתקופת הקורונה.
1 צפייה בגלריה
מצבר לרכב
מצבר לרכב
ההטבה לזכאים: הנחה בסך 100 שקל כולל מע"מ ממחיר המצבר הרלוונטי לפי מחירון שגריר במועד רכישת המצבר
(צילום: shutterstock)
המבקש טען בבקשה כי חברת שגריר שלחה לו דבר פרסומת שלא כדין. מדובר במסרון יחיד ששלחה שגריר בתקופת הסגר הראשון בשל התפרצות מגפת הקורונה, ובו יידעה את מנוייה בנוגע לחשיבות התנעת רכביהם וכן בשירות של התנעת רכבים ללא תשלום אשר כלול במסגרת המנוי שלהם.
בכתב תשובה שהוגש מטעם החברה באמצעות עו"ד ניר מילשטיין ועו"ד חן גליק כפרה קבוצת שגריר בטענות המבקש. החברה טענה כי המסרון ששלחה לא היה דבר פרסומת אלא מסרון בודד בעל תכלית שירותית שנועד להיטיב עם מנויה וליידע אותם על שירות רלוונטי ונדרש לו הם זכאים בימי הסגר בעקבות מגיפת הקורונה.
לאחר הליך גישור גובש הסדר פשרה שתוקן ושיפר את הסדר הפשרה המוצע במקור. חברי הקבוצה הוגדרו ככל האנשים שקיבלו את המסרון מיום 19 במרץ 2020 ששלחה קבוצת שגריר בעקבות מגפת הקורונה ואשר לא השתמשו בשירות שהוצע במסגרת המסרון.
צוין כי מבדיקות שערכה קבוצת שגריר מדובר בסך של כ-405 אלף אנשים. קבוצת שגריר התחייבה שלא לשלוח הודעות דוגמת המסרון למנוייה שלא נתנו הסכמה מראש ובכתב לקבל הודעות שיווקיות. סכום ההטבה המקסימלי לחברי הקבוצה במסגרת הסדר הפשרה הוערך בסך של כ-10 מיליון שקל. עוד הוסכם כאמור כי במהלך תקופת ההטבה חברי הקבוצה יהיו זכאים להנחה בסך 100 שקל כולל מע"מ ממחיר המצבר הרלוונטי לפי מחירון שגריר במועד רכישת המצבר. כמו כן הוסכם כי כל חבר קבוצה שיזמין מצבר מקבוצת שגריר יהיה זכאי באותו מעמד בלבד להחלפת המצבר על ידי ניידת שירות של החברה ללא תוספת תשלום. קבוצת שגריר שולחת לכל מי שזכאי הודעה על זכאותו לקבלת את ההטבה.