פרסום ראשון: פריצת דרך במגעים להסכם קיבוצי במשרד החוץ. אחרי חודשים של משא ומתן ואם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון – הצדדים צפויים לחתום ביום ראשון בהסתדרות על הסכם היסטורי בהיקף של 45 מיליון שקל, שאמור לפתור אחת ולתמיד את סכסוכי העבודה במשרד בין העובדים לבין ההנהלה ולתקן למעלה מ-12 שנה של עיוותים, מחלוקות והשבתות.
ההסכם כולל רפורמה בכל הדרגים והתאמה למציאות של משרד הממשלה (התאמה של דרג מול תקן ותפקיד), שיפור בתנאי השכר ותיקוני עיוותים. ההסכם נוגע בכל סוגי העסקה הקיימים במשרד החוץ. מימון ההסכם יגיע על חשבון משרד החוץ, האוצר וההסתדרות.
1 צפייה בגלריה
שר החוץ אלי כהן
שר החוץ אלי כהן
שר החוץ אלי כהן
(צילום: יאיר שגיא)

גורמים שמעורבים במשא ומתן אומרים, כי כל הצדדים - ועד העובדים, ההנהלה, האוצר על אגפיו השונים, נציבות שירות המדינה וההסתדרות באו על סיפוקם.
נזכיר, כי ערב המלחמה תכנן הוועד לצאת להשבתה מלאה אך התוכנית נדחתה בגלל המלחמה. בשבועות האחרונים עשו שר החוץ אלי כהן ומנכ"ל המשרד רונן לוי מאמצים כדי להגיע להסכם קיבוצי במטרה לנקות שולחן לשר החדש ישראל כ"ץ, שייכנס לתפקיד בשבוע הבא.
עם זאת, בוועד העובדים חלוקים ביחס להסכם הזה ויש בו גורמים שמתנגדים לו וסבורים שהוא לא באמת מתקן את כל העיוותים ורק נועד לשפר את הדימוי של השר כהן לפני שהוא עוזב.
למרות ההתנגדויות, ועד עובדי משרד החוץ אישר הבוקר את ההסכם הקיבוצי ברוב קולות. לדברי יו"ר הוועד, יאיר פרומר, "אנחנו מחוייבים לעובדים ולמדינת ישראל כאחד. בימים קשים אלה שעוברים על מדינת ישראל חובתנו לפעול לחיזוק שירות החוץ ולהבטיח את עתידו. רק משרד החוץ מקצועי וחזק יוכל להבטיח למדינת ישראל ניצחון בזירה המדינית. אנו מודים לשר החוץ אלי כהן ויו"ר הסתדרות ארנון בר דוד שעשו מאמצים רבים כדי להשיג הסכם על אף הנסיבות המורכבות ומקווים שאכן ההסכם ייחתם בהקדם".