פרסום ראשון: רשת Be הסירה בסניפה בבני ברק את המוצרים עליהם, לפי דרישת רבנים, הודבקו מדבקות שכיסו תמונות של פני נשים. זאת בעקבות ביקורת קשה של הציבור החילוני על הדרת נשים בחסות הרשת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
היום בסניף בבני ברק נעלמו כל המדבקות הסגולות שהודבקו על תמונות של פני נשים במוצרים כמו טיטולים וצבעי שיער. פרסום דבר המדבקות יצר סערה ברשתות החברתיות בנוסח "לא נקבל מחיקת נשים מהמרחב" וטענות כי מדובר בפגיעה בכל הנשים באשר הן. המוחים והמוחות קראו לחרם על רשת Be ודחו את טענת שופרסל, בעלת הרשת, כי מדובר "בסניף אחד בלבד, המצוי בשכונה סגורה בלב ציבור חרדי". על פי הפרסומים, מדובר בקהילה שמפעילה משגיחת כשרות, שעברה בסניף לבדוק את "כשרות" המוצרים.
1 צפייה בגלריה
סניף רשת Be בבני ברק
סניף רשת Be בבני ברק
המוצרים עם המדבקות בסניף רשת Be בבני ברק (משמאל) והמדף לאחר שהם הוסרו
(צילום: גלית סיטון)
מפנייה של ynet לשופרסל התברר כי בעקבות המחאה נפגשה מנכ"לית הרשת, עינת פלד, עם הרב יצחק לנדא, רבה של בני ברק, למציאת פתרון שיהיה מקובל על כולם. במקביל, גורמים בשופרסל קיימו שיחות עם מובילות המחאה נגד הדרת הנשים. הפתרון שנמצא על ידי הרשת הוא כאמור שינוי במגוון המוצרים, במובן של האריזות: בסניף כעת אין מדבקות סגולות ועל אריזות המוצרים שעל המדף אין תמונות נשים.
הרשת מסרה בתגובה: "הדרת נשים מנוגדת לערכי החברה. בהמשך לדיאלוג שניהלו מנכ"לית הרשת וגורמים מטעמה עם רב העיר, בוצעו התאמות ורענון של מגוון מוצרי הסניף באופן שמאפשר גישה לכל מגוון קהל הלקוחות וכרשת הפונה לכלל הציבור".
יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה: "שופרסל הוסיפה חטא על פשע. הרשת פועלת להדרת נשים וכל היתר מס שפתיים. התגובה מוכיחה שראשיה או שלא מבינים את חומרת המצב או שחושבים שהציבור מטומטם".
מורן זר קצנשטיין, יו״ר תנועת בונות אלטרנטיבה, מסרה כי "זהו אובדן דרך מוחלט. שופרסל מחליפה הסתרה בהעלמה ומנרמלת באופן מוצהר וגלוי הדרת נשים מהמרחב הציבורי ומחליפה טעות בטעות. המדרון החלקלק עליו אנו מתריעות שבועות מתרחש לנגד עינינו".