מייסד ומנכ"ל WeWork לשעבר, אדם נוימן הישראלי, הגיש לאחרונה הצעה לרכישת החברה שפשטה את הרגל תמורת יותר מחצי מיליארד דולר, כך לפי דיווחים בכלי תקשורת שונים בארצות הברית, כאשר לא ברור כיצד הוא מתכוון לממן את העסקה היקרה.
נוימן מנסה להחזיר לעצמו את השליטה בחברה אחרי שנזרק ממנה על ידי הדירקטוריון לפני חמש שנים. כבר בחודש שעבר עורכי דינו שלחו מכתב ל-WeWork ובו נמסר כי נוימן מצטרף לקרן הגידור Third Point ולמשקיעים אחרים בבחינת הצעה לרכישת החברה.
2 צפייה בגלריה
אדם נוימן נואם
אדם נוימן נואם
אדם נוימן
(צילום: רויטרס)
יחד עם זאת, Third Point אינה חלק מההצעה הנוכחית של נוימן. דוברת הקרן אף אמרה בעבר כי היא לא התחייבה לקחת חלק בשום עסקה, ורק ניהלה שיחות מקדימות עם חברת הנדל"ן של נוימן, Flow Global.
בשיאה, שוויה של WeWork הוערך ב-47 מיליארד דולר, אבל בעקבות ההתנהלות של נוימן לקראת הנפקה אפשרית של החברה בבורסה, הוא, כאמור, הודח, ושווי החברה צנח דרמטית. בנובמבר האחרון היא אף הגישה בקשה לפשיטת רגל כחלק מהמאמץ שלה לנסות ולתקן את המצב ברבעון השני של 2024.
"כפי שאמרנו בעבר, WeWork היא חברה יוצאת דופן ואין זה מפתיע שיש התעניינות על בסיס קבוע לרכישתה", אמר דובר החברה. "הדירקטוריון שלנו והיועצים בוחנים את הפניות בהליך מסודר כדי להבטיח שאנו תמיד פועלים לטובת האינטרסים ארוכי הטווח של החברה".
2 צפייה בגלריה
חברת וויוורק
חברת וויוורק
וויוורק
(צילום: AFP)
החברה, שמתמחה בהשכרת חללי עבודה משותפים, הגישה את הבקשה לפשיטת רגל אחרי שהתקשתה מאוד בשוק הנדל"ן המשרדי מאז הסאגה עם נוימן. היא ניסתה באמצעות מו"מ עם בעלי הנכסים אותם היא שוכרת לטובת המשרדים לחתום על חוזים זולים יותר כדי להפחית את עלויות התפעול שלה, ואף לבטל חוזים שאינם רווחיים לה, אולם השיחות התקדמו בקצב איטי. בהמשך החברה הודיעה כי הכסף שלה אוזל ועורכי הדין טענו שהם נמצאים במו"מ כדי ללוות את הכספים הנחוצים להמשיך את מאמצי הארגון מחדש המתמשכים שלה.
במכתב ששלח ל-WeWork בפברואר האחרון, כשהתעניין רשמית ברכישתה, אמר נוימן כי הסיבה לכך שהחברה הגיעה למצב של פשיטת רגל נובעת מחוסר היכולת של ההנהלה הנוכחית למצוא תמיכה פיננסית. עוד אמר נוימן כי לא הצליח להגיע למידע הנדרש בכדי להגיש הצעה לרכישת החברה, והוא פנה להנהלת WeWork בנושא כבר בדצמבר 2023.
לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", בהנהלת WeWork אמרו לגופים שהתעניינו ברכישתה כי היא מתכוונת לדון בהצעות האלה רק לאחר שתבנה את עצמה מחדש לעסק רווחי יותר.