בשיתוף בנק הפועלים
לפני כשנה וחצי, בעונה הקודמת של תחרות "עסקים קטנים", בשיא עונת הסגרים, רחוב דיזינגוף, שבימים כתיקונם שוקק חיים, היה שומם. הספייס-האוס, בר הקוקטיילים ברחוב התל אביבי היה סגור ומסוגר. אך יותם שילה (36) וגיא זילביגר (32) שהקימו את הספייס-האוס החליטו להיכנס מהחלון – ופתחו אתר אונליין לאספקת מארזי קוקטיילים מוכנים עד הבית. מה עבר עליהם בשנה האחרונה לאחר שחזרו לשגרה החדשה? חזרנו לבדוק.
4 צפייה בגלריה
 "תוך יום או יומיים לתוך הסגר הראשון, כבר חשבנו על דרכים להפעיל את העסק".
 "תוך יום או יומיים לתוך הסגר הראשון, כבר חשבנו על דרכים להפעיל את העסק".
"תוך יום או יומיים לתוך הסגר הראשון, כבר חשבנו על דרכים להפעיל את העסק".
(צילום: אביגיל עוזי)
"השנה האחרונה הייתה מטורפת", אומר לנו גיא זילביגר אחד מבעלי החברה, "בקורונה סגרו לנו את כל העסקים וכך פתחנו את הספייס-האוס אונליין. התחלנו למכור בתוך תל-אביב, לאט לאט התרחבנו גם לצפון ולדרום והיום אנחנו נמצאים בכל מקום". בעקבות הביקוש הגבוה, הם החליטו להרחיב את העסק ושכרו מפעל קטן בראשון לציון, ובשנה האחרונה צמחו והתרחבו אפילו יותר מבחינת הייצור. "היום אנחנו מעסיקים כ-40 עובדים ויש גיוס משמעותי כל הזמן", אומר גיא.
האתגר המשמעותי שעבר עליהם בשנה האחרונה היה להצליח לג'נגל בכל החזיתות. "תמיד ריחפה מעלינו השאלה מה נעשה כשהברים יפתחו מחדש ויחזרו לעבוד, איך נמשיך בפעילות", משתף זילביגר, "אבל הבנו שיש פה מוצר ועסק שנמצאים בצמיחה משמעותית. והיום האונליין נמצא במרכז הפעילות שלנו".
מה שהיה בהתחלה לסיפור הסינדרלה של בעלי עסקים שחרב עליהם עולמם והצליחו להביא פתרונות כדי לשרוד, מציב בשנה האחרונה אתגרים חדשים. "באותה תקופה היינו צריכים לחשוב על משהו כדי להצליח לשלם את השכירות בסוף החודש", מספר גיא, "אחרי שהבנו שיש מוצר עם ביקוש האתגר המרכזי שלנו היום זה איך להמשיך ולייצר ביקוש".
4 צפייה בגלריה
ספייס האוס
ספייס האוס
האהבה העזה לעולם חיי הלילה והאלכוהול היא זו שנותנת להם את הכוח להמשיך ולגדול. הספייס האוס
(צילום: יח"צ)
"אין ספק שזה סטארט-אפ שצמח מאוד מאוד מהר, על סטרואידים", מוסיף גיא, "הקורונה יצרה משהו מטורף, האתגר הוא לייצר לזה המשכיות, ושמחים לראות כמה ביקוש יש בקהל הישראלי לקוקטיילים", הוא אומר ומוסיף: "היינו ואנחנו עדיין צריכים כל הזמן לעשות שינויים, גם בחיים האישיים שלנו, ללמוד מהר, לקבל החלטות".

חולמים להמשיך ולהתעצם

האהבה העזה לעולם חיי הלילה והאלכוהול היא זו שנותנת להם את הכוח להמשיך ולגדול. כיום לספייסהאוס יש שיתופי פעולה רחבים, שילובים מעניינים עם חברות של קפה ויצרני בירות, הם מעודדים את נושא הקיימות בקמפיינים שונים, עובדים עם משפיענים וחולמים להמשיך ולהתעצם.
4 צפייה בגלריה
ספייס האוס
ספייס האוס
שולטים בתחום מבחינת האיכות. בר הספייס האוס
(צילום: אביגיל עוזי)
"לפי הנתונים שבידינו אנו שולטים בתחום בארץ, אנחנו יודעים שקמו לנו מתחרים, אבל זה סימן שכנראה אנחנו עושים משהו נכון", אומר בחיוך. "אנחנו רואים את עצמנו כסטארט-אפ. המוצר עצמו עושה כיף לאנשים והייחודיות שלנו היא החוויה. אנחנו היום יודעים כבר לייצר את הטרנד הבא".
גיא משתף איך ההשתתפות בתחרות נתנה להם מקפצה: "אחד הדברים שעזרו לדבר הזה לצמוח ולקרות זה הליווי והתמיכה שקיבלנו. נרשמנו לתחרות "עסקים קטנים" על הדרך, בהתחלה הייתי סקפטי, אבל גם הליווי של הבנק והמנטורים וגם הפרסום באתר ובעיתון נתנו לנו מקפצה מאוד יפה. אנחנו בקשר רציף עם הבנק מאז התחרות וזה מאוד עזר לקדם את העסק".

תחרות העסקים הקטנים חוזרת

"תחרות העסקים הקטנים" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet בשיתוף בנק הפועלים חוזרת לעונה ה-14 שלה. במשך מעל לעשור הבאנו במסגרת התחרות את סיפוריהם של עסקים קטנים שבעליהם גילו יצירתיות, חדשנות, יכולת לזהות צורך ולתת לו מענה, יכולת טכנולוגית גבוהה וגם רגישות חברתית ורצון לתרום לקהילה. כל שנה נבחרו מביניהם כמה מצטיינים שקיבלו פרס כספי וחשיפה תקשורתית גדולה, ובכל פעם שחזרנו אליהם לאחר שנה, גילינו שהחשיפה הקפיצה את העסק באופן שלא יכלו לשער קודם לכן.
מה היעד הבא?
"המטרה העיקרית שלנו היא יציאה לחו"ל. היינו בכנס גדול בברלין לפני כמה חודשים, המציגים היחידים מישראל וחברות הביעו עניין".
מה הטיפ שלך לעסקים?
"אם אתה מאמין ברעיון שלך ללכת איתו עד הסוף ולא לפחד לקפוץ למים", אומר גיא, "יש עבודה מאוד קשה, להיות עצמאי בישראל לא משנה באיזה תחום זו עבודה קשה, אבל התגמול האישי והסקרנות להבין מה תקרת הזכוכית שלך, לאן אתה יכול להגיע מניעה אותנו קדימה".
בשיתוף בנק הפועלים



פורסם לראשונה: 11:17, 24.11.22