חברת הוט יוצאת לתהליך התייעלות הכולל פיטורי כ-100 עובדים בעקבות פגיעה בהכנסות מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל. כ-90 מפוטרים יהיו מחברת האם הוט, וכ-10 מחברת הבת הוט מובייל. בנוסף, דרשה ההנהלה מהעובדים לוותר על תוספת השכר לשנת 2024.
לצד התחרות החריפה בענף על מינוים, נוספו לה נזקי מלחמה, עשרות אלפי המפונים מבתיהם שעברו למלונות הפסיקו לצרוך שירותי כבלים, במיוחד המינויים לחבילות הטריפל שמקבלים גם שירותי אינטרנט וטלפון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
(צילום: תומי הרפז)
בסופ"ש האחרון הודיעה החברה בראשות המנכ"לית טל גרנות-גולדשטיין על שינוים מבניים, ופרישת בכיר אחד. בהודעה נמסר כי "כתוצאה מהשינוי המבני, יבוצעו התאמות במצבת כוח האדם בשכבת המטה של החברה".
יקי חלוצי, שמייצג את עובדי הוט מובייל מטעם ההסתדרות הכללית, אמר: "זה מצב שערורייתי שחברה רווחית בזמן מלחמה דורשת לפטר עשרות עובדים בקבוצה ולבטל תוספות שכר. ההסתדרות יחד עם עובדי הוט ילחמו בהנהלה למניעת הפיטורים".
יו"ר ועד עובדי הוט מובייל, אלי כהן, סיפר בכינוס של העובדים כי "בעודי נלחם בעזה קיבלתי הודעה מהנהלת החברה שהיא יוצאת להליך התייעלות, ובנוסף לכך רוצה לפתוח את הסכם הקיבוצי שנחתם לפני מספר חודשים. לטענתה, נגרמו לה הפסדים בעקבות המלחמה. באותו רגע נפתחה לי עוד חזית. אתם מבינה מה אומרת התייעלות? זה יכולים להיות אתם שמפוטרים. הבעיה של החברה לא בהוט מובייל שהיא רוויחת, אלא בהוט שרווחיה נפגעו. החברה פוצצה את המו"מ אתנו בשבוע שעבר". בהוט מועסקים סך הכל 1,150 עובדים, כ-250 בחברת הבת הוט מובייל, והשאר בחברת האם.