רשת מקדונלד'ס שוב מעלה מחירים: הרשת ייקרה פריטים בתפריט במסעדות ובמשלוחים בשקל והסירה את הארוחות הזולות מהתפריט - לא ניתן יותר להזמין קומבינציה של המבורגר או נאגטס עם שתייה ב-21 שקל.
הרשת לא הודיעה על המהלך ללקוחות וסירבה לפרט ל-ynet אילו פריטים התייקרו. מבדיקה בסניפים עולה כי על התפריט החדש נכתב: נכון לינואר 2024. מוכרים אמרו ל-ynet שהתפריט אכן התייקר לפני 3 שבועות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
הפסקת השימוש בפלסטיק תקפה, בינתיים, רק בבריטניה ובאירלנד
הפסקת השימוש בפלסטיק תקפה, בינתיים, רק בבריטניה ובאירלנד
הפסקת השימוש בפלסטיק תקפה, בינתיים, רק בבריטניה ובאירלנד
(צילום: shutterstock)
רטבים שנמכרו בשקל עולים כרגע כשני שקלים - התייקרות של 100%. במשלוחים מיני מומביי נמכר ב-16 שקל במקום ב-15 שקל, מיני רויאל התייקר מ-12 ל-13 שקל וכן שישה מקלוני תירס נמכרים כעת ב-13 שקל במקום 12 שקל. בסניפים גם גלידת מק פיצוץ בגודל רגיל התייקרה בשקל מ-17 שקל ל-18 שקל. בחלק מהסניפים נוספה מנה חדשה של צ'יזבורגר ב-11 שקל, 17 שקל לדאבל ו-27 שקל לטריפל.
2 צפייה בגלריה
המחירים החדשים במקדונלד'ס
המחירים החדשים במקדונלד'ס
המחירים החדשים במקדונלד'ס
(צילום: מירב קריסטל)
מקדונלד'ס העלתה מחירים לפחות שש פעמים בשנתיים וחצי האחרונות. ב-2023 ייקרה מנות פעמיים ומסוף 2021 עד סוף 2022 ייקרה מנות בתפריט שלוש פעמים.
ביוני 2023 ייקרה את הגלידות והשייקים בשקל אחד, התייקרות של עד 25%. גביע גלידה קטן שעלה 4 שקלים התייקר אז ל-5 שקלים (התייקרות של 25%). כן התייקרו מילקשייק ומק פיצוץ רגיל מ-16 ל-17 שקל. כעת מק פיצוץ התייקר שוב בשקל, כאמור.
בפסח 2023 ייקרה הרשת מספר ארוחות. ארוחת מקרויאל התייקרה אז ב-3 שקלים ומק צ'יקן, ביג מק וצ'יקן סטייק התייקרו ב-4 שקלים בשנה החולפת בהזדמנויות שונות.
הרשת מתמחה בייקור זוחל בשקל, המכונה ברשת: "המחירים עלו בשקל בלבד". שימו לב מה קרה לארוחת מק רויאל: ב-2022 ייקרה ארוחת מק רויאל מ-45 שקל ל-46 שקל ואז ל-47 שקל, אחר כך ל-48 שקל וכעת ל-49 שקל. התייקרות של 9% סך הכל.
מיני רויאל ומיני קריספי צ'יקן התייקרו בשנתיים האחרונות מ-10 שקלים ל-11 שקל ואז ל-12 שקל וכעת נמכרים ב-13 שקל במשלוחים: התייקרות של 30%. מיני מומביי נמכר בעבר ב-13 שקל וכעת ב-16 שקל - התייקרות של 23%.
ממקדונלד'ס נמסר בתגובה: "מחירי ארוחות מקדונלד׳ס לרבות ארוחות הילדים, המהוות שמונים אחוז ממכירות הרשת, לא השתנו.
העליות בשקל בלבד חלות על חלק מהמוצרים הבודדים והן בשיעור משוקלל של כאחוז אחד. הסיבה היא המשך העלייה המתמדת במחיר חומרי הגלם שצמודים למדד, לשער החליפין ולהתייקרויות עולמיות של חומרי גלם. סך העלייה בעלות חומרי גלם שמרכיבים את מוצרי מקדונלד׳ס בשנתיים האחרונות הסתכמו עד כה ב25 אחוז ובשל כך מעדכנת הרשת את מחיריה מעת לעת בהתאם. למרות הכל, מצליחה מקדונלד׳ס ישראל להמשיך להציע ללקוחותיה את ארוחת המזון המהיר המשתלמת והמועדפת בענף".