חברת בזק תחל להציע מהירות אינטרנט סופר מהירה במחיר גבוה: 238.9 שקל בחודש, למהירות הורדה של עד 5 ג'יגה (עם העלאה בקצב של 500 מגה), יחד עם נתב מודם בטכנולוגיית Wi-Fi 7 שמושק לראשונה בישראל. המכירה תחל במאי.
מדובר בקצבים שמתאימים כרגע בעיקר לגיימרים ולשידורי סטרימינג. בזק הקפיצה בכך את עלות הנתב שלה פי 2, שכן הנתב המתקדם הקיים שלה בתקן Wi-Fi 6 נמכר ב-19.9 שקל לחודש.
  • לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
המודם החדש של בזק
המודם החדש של בזק
המודם החדש של בזק
(צילום: יח"צ בזק)
"הנתב מספק קצב גבוה פי 3 ואף יותר מהקצבים הקיימים היום בשוק", מסרה החברה בהודעה לעיתונות. בזק אף פותחת הרשמה מוקדמת במסגרתה 100 הראשונים שיצטרפו לחבילה יקבלו נתב לשנה בחינם.

לסלקום יש כבר מהירות דומה אך ללא ציוד תומך

ההשקה מגיעה כשנה אחרי ההכרזה שלה על הנתב. סלקום הקדימה את בזק כשהשיקה מהירות של 5 ג'יגה כבר לפני שנה עם מהירות העלאה של עד 1 ג'יגה ב-199 שקל לחודש. סלקום גם הכריזה על שיווק מוצרים בטכנולוגיית Wi-Fi 7 אך עוד לא החלה בכך, כך שללא ציוד תומך - קשה להאמין שלקוחות סלקום מגיעים למהירות הגבוהה ביותר.
מאז שחברות התשתית החלו לפרוס סיבים אופטיים בישראל - שמאפשרים גישה לאינטרנט מהיר מאוד - צרכנים שמחוברים לסיבים גולשים במהירויות של 300 מגה עד 1 ג'יגה. מיעוטם מנויים ל-2.5 ג'יגה משום שרובם פשוט לא זקוקים למהירות גבוהה מ-1 ג'יגה. בנוסף, רבים עדיין לא מחוברים לתשתית הסיבים ולא מקבלים גישה למהירויות הגבוהות. החיבור עצמו עולה לרוב כמה מאות שקלים והתשלום החודשי על אינטרנט על גבי סיבים בדרך כלל גבוה לעומת אינטרנט כבלים או adsl.
מכאן שלא בטוח שצרכנים צריכים לנהור למהירות החדשה הזאת. בזק מיתגה את הנתב החדש והמעוצב שלה בשם Be Multi Fiber. הוא מספק בנוסף לאינטרנט האלחוטי אפשרות לחיבור קווי בקצב של עד 10 ג'יגה וארבעה חיבורי 1 ג'יגה. לפי בזק, ה-7 Wi-Fi מסוגל לתמוך בחיבור יציב של עד כ-300 מכשירים בו זמנית והוא טוב לסטרימינג וגיימינג. הנתב כולל הגנת סייבר מובנית מפני מתקפות DdoS , Anti Phishing, ו-Anti Bot.
בזק מסרה כי "הנתב מבוסס על ערכת השבבים של Broadcom מדגם BCM68880, תומך בתדרים 2.4Ghz 4x4, 5Ghz 4x4, 6Ghz 4x4 והוא בעל MLO – Multi Link operation, המאפשר לו לפעול על מספר תדרי Wi-Fi בו זמנית. בנוסף, הוא בעל רוחב פס של תעבורת נתונים 320MHz בתדר ה- 6Ghz לקצבים גבוהים במיוחד על גבי הרשת האלחוטית". יש בו גם הכנה ל-VOB (קו טלפון אינטרנטי) שיוכל לפעול ברגע שמשרד תקשורת יאפשר לבזק להעביר את הטלפונייה הנייחת (קווי הנחושת) לקווים אינטרנטיים.

אל תשלמו ביוקר לבזק על נתב סיבים

מי שבכל זאת מעוניין במהירות החדשה לא חייב לשלם כ-480 שקל בשנה על נתב. אפשר לרכוש נתב (ראוטר) ב-700-200 דולר בעלי אקספרס + מתאם / ממיר סיב (מודם) ב-300-250 שקל. במקביל, יבואנים בארץ נערכים עם ממירי הסיב לקראת האפשרות של הספקיות לתמוך בממירי סיב החל מהחודש הבא, לפי הצפי.
2 צפייה בגלריה
ראוטר של שיאומי מאתר עלי אקספרס
ראוטר של שיאומי מאתר עלי אקספרס
ראוטר של שיאומי מאתר עלי אקספרס
(צילום: מתוך עלי אקספרס)
בשוק נמכר כבר מודם ראוטר (ALL IN ONE) מתחרה של חברת Fritzbox, שאושר על ידי בזק. הוא ישווק בתקן Wi-Fi 7 בחודש הבא ויתומחר סביב 900 שקל לפי ההערכות.