האפשרות המוכרת ביותר לשדרוג נכס היא שיפוץ, אבל לא כל אחד רוצה להיכנס לתהליך כזה, שהופך את הבית לאתר בנייה, עולה לא מעט ולא פעם אף יוצר מתחים בתוך התא המשפחתי. חשוב להגיד ששיפוץ נרחב הוא לא האפשרות היחידה, ויש עוד דרכים לשדרוג הנכס בהשקעה כספית פחותה הרבה יותר, בלוח זמנים קצר מאוד והכי חשוב – בלי הרבה בלאגן.
ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים בישראל, מעניק מספר דוגמאות למהלכים פשוטים שיכולים לשדרג את הנכס שלכם די בקלות לקראת מכירה. "לא תמיד צריך לעשות שיפוץ גדול, יש דברים שיכולים די בקלות להפוך את הדירה למעוצבת או להעניק לה מראה חדש שבסופו של יום יכול לשדרג גם את המחיר".
1 צפייה בגלריה
(צילום: עמית שעל)
קיר כוח – לקחת חלק מקיר קיים בסלון או במקום אחר בדירה ולעשות ממנו מוקד חדש. איך? באמצעות הדבקה של בריקים, אבנים מיוחדות, דוגמה של בטון ודוגמאות אחרות. היום לא חייבים להשתמש באבנים שלמות, ויש חומרים שניתן להדביק בקלות על כל משטח. על-פי סיב, מדובר בתוספת משמעותית לחלל הדירה בתקציב לא גבוה ובעבודה של יום אחד.
הדבקת ריצוף – יש לא מעט אפשרויות נגישות היום של הדבקות קרמיקה על הריצוף הקיים. סיב מסביר ש"הרצפה היא המראה של כל הדירה", ושינוי הריצוף באמצעות הדבקה יעניק לכל הדירה מראה חדש לגמרי. מדובר בעבודה שיכולה להימשך כשבוע, והוצאה של כמה עשרות אלפי שקלים בודדים.
החלפת דלתות בארונות המטבח – החלפת מטבח שלם תעלה לא מעט כסף ותארך לא מעט זמן. כדי לרענן את מראה המטבח ניתן להחליף את דלתות הארונות במהלך קצר וזול יחסית, שיעניק מראה חדש.
תאורה – לפעמים רכישת גוף תאורה חדש לסלון, חידוש גופי תאורה במקומות נוספים בבית ואפילו החלפת הנורות עצמן לחזקות, לבנות או צהובות יכולים לעשות הבדל משמעותי. גם כאן לא מדובר בהוצאה משמעותית או תהליך מסובך.
לסיכום, אפשר לשדרג את הדירה במגוון דרכים ובתקציב משתנה, כדי לנסות ולהשביח את המחיר. טיפ אחרון נוסף שסיב מעניק, קשור גם לענף השיפוצים ולהתנהלות נכונה מול בעלי המקצועי – "כל עבודה מעל 43 אלף שקל מחייבת העסקה של משפץ מורשה, הרשום ברשם הקבלנים בסיווג רלוונטי. המשמעות היא שיש אחריות ויש איפה להתלונן אם מתעוררת בעיה. מדובר באיש מקצוע שלמד, שעשה מבחנים וקיבל תעודה. זו פוליסת ביטוח לבעל הדירה, שמדובר באיש מקצוע". כל מה שעליכם לעשות זה לבקש מאיש המקצוע להציג בפניכם את התעודה ולבדוק שהיא בתוקף. זהו.