רשת סופר-פארם (ישראל) תתרום מוצרים בשווי כולל לצרכן בסך של שלושה מיליון שקל לעמותות המסייעות לנזקקים, קשישים, ניצולי שואה ולכוחות הביטחון והמפונים מאזור עוטף עזה ואזור הצפון. כך עולה מבקשה לאישור הסדר פשרה שהוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2020 נגד הרשת. יש לציין כי הסדר הפשרה כפוף לאישור השופטת רחל ברקאי מבית המשפט המחוזי בת"א.
עניינה של בקשת האישור היא בטענה של המבקש המיוצג על ידי עו"ד ליאור להב, לפיה סופר-פארם התקשרה בהסכמים עם בעלי מקרקעין ובעלי מרכזים מסחריים, על יסודם הסכימו בעלי מקרקעין ומרכזים מסחריים להימנע מלאפשר לרשתות פארם ולבתי מרקחת המתחרים בסופר-פארם לפתוח חנויות פארם או בתי מרקחת במקרקעין ובמרכזים המסחריים שלהם. המבקש העריך כי לולא הסדרי הבלעדיות המחיר התחרותי בשוק היה נמוך מהמחיר בפועל.
1 צפייה בגלריה
סופר-פארם
סופר-פארם
סופר-פארם
(צילום: יח"צ)
מנגד, סופר-פארם כפרה בבקשת האישור ובטענות כי הסדרי הבלעדיות עולים כדי הסדרים כובלים, וכן כפרה מכל וכל בטענה כי היא בעלת מונופולין. בנוסף, סופר-פארם עמדה על כך כי במשך שני עשורים רשות התחרות הייתה מודעת להסדרי הבלעדיות, וכן כי רשות התחרות נמנעה מלקבוע כי הסדרי הבלעדיות של סופר-פארם הינם הסדרים כובלים.
עו"ד ליאור להבעו"ד ליאור להבצילום: רוני רחמיאן
בסופו של יום הצדדים הגיעו להסדר פשרה במסגרתו הוסכם מבלי שאף צד מודה בטענות הצד השני כי בתוך 90 יום מהמועד בו פסק הדין המאשר את הסדר הפשרה יהפוך לסופי, סופר-פארם תתרום מוצרים בשווי כולל לצרכן בסך של שלושה מיליון שקל. המוצרים שיתרמו יהיו מהקטגוריות: טואלטיקה, סוללות, מכשור רפואי, ויטמינים, מוצרי ספיגה למבוגרים, משקפיים, טקסטיל וקוסמטיקה. עוד הומלץ כי סופר-פארם תשלם למבקש גמול בסך של 150 אלף שקל ולבא כוח המבקש שכר טרחה בסך של 600 אלף שקל. את סופר פארם ייצג משרד עו"ד זקלר ארגוב.