בשיתוף Wolt
הבוקר של יונתן סוטו מתחיל עם גבינה צהובה. הרבה גבינה צהובה. ככה זה כשאתה בעלים של פיצריה, וצריך להתחיל לעשות הכנות, לפני שהאנשים הרעבים בנתניה יבואו לצרוך את הסלייס היומי שלהם. אבל בשונה מהרבה אנשים, שמגיעים בבוקר למשרד, מסתכלים על אותו המסך ויוצאים אחר הצהריים, היום של יונתן יעבור לא מעט לוקיישנים. "פתחתי את העסק בתחילת 2023, אחרי שעבדתי בפיצריות אחרות, שם התחלתי בתור שליח", מספר לנו סוטו תוך שהוא מתעורר ליום עבודה פעיל ומרתק. ״כל בוקר שלי מתחיל בהכנות בפיצרייה, החל מהבצק ועד התוספות. הכל צריך להיות מוכן עד אזור 11 כדי שנוכל לתת מענה ללקוחות ברגע שההזמנה הראשונה נכנסת. וכן, אני מקבל הזמנות גם בוולט״.
"כל עיקוף בדרך לבנק, הופך להכנסה פוטנציאלית"
סוטו מודה שהעבודה בפיצרייה יכולה לעיתים להיות תנודתית, בין ימים עמוסי הזמנות כמו סופי שבוע או ערב של ליגת האלופות למשל, ובין ימים רגועים יותר. "במקרים כאלו, אני משאיר את המקום בידי השותף שלי או אחד העובדים, ויוצא לעשות משלוחים", הוא אומר בחיוך. "כבר בתחילת הדרך החלטתי לשלב את זה עם השליחויות מתוך הבנה שהדברים יכולים להשתלב בצורה נוחה וגמישה. בוולט, למשל, אני לא מחויב לתת משמרות ועושה את זה בזמני הפנוי".
3 צפייה בגלריה
יונתן סוטו
יונתן סוטו
יונתן סוטו
(צילום פרטי)
מקסימום הכנסה במינימום זמן
הגמישות שמאפשרת השליחות מקפלת בתוכה הזדמנויות נוספות. "מעבר לשליחויות שאני עושה בזמנים רגועים, אני עושה משלוחים בדרך לסידורים ומשימות של העסק", הוא מגלה. "בדרך לרואה החשבון, בדרך מספקים ופגישות - כל נסיעה שאני עושה לטובת העסק, הופכת למקור הכנסה פוטנציאלי. לשילוב בין בעלות על עסק ועיסוק כשליח יש גם דרישות, כמו יכולת ארגון והתנהלות נבונה בעסק. אבל עבור מי שזה מתאים לו השילוב הזה יכול לספק גמישות, ביטחון כלכלי, סיפוק ואפילו השראה".
3 צפייה בגלריה
יונתן סוטו
יונתן סוטו
"כשאני עושה משלוח לפיצות של עצמי, זה מרגיש כמו החוויה השלמה" - יותן סוטו עושה משלוחים
(צילום פרטי)
בנוסף לניצול הזמן ויצירת הכנסה נוספת, שליחות היא הזדמנות לצאת לשטח, לחוות את ההתנהלות של עסקים נוספים, לבוא במגע עם לקוחות ולהגיע לתובנות חשובות. עבור בעלי עסקים בתחום המזון, זו ההזדמנות ללמוד מעסקים אחרים על שירות ועל הדרך לארוז את המנות ולשפר את החוויה של הלקוח.
"אני רואה איך עסקים אחרים אורזים ומתנהלים, ואני יכול לקבל השראה לשיטות אריזה ושילוח", מסביר סוטו. "לאחרונה עשיתי משלוחים מעסק שכתב משפטים חמודים על ההזמנה: 'שיהיה לך בתיאבון' ו-'נשמח לדירוג'. זה ממש חכם בעיניי, לייצר אינטראקציה עם הלקוח גם אם אני לא פוגש אותו בעסק שלי. ממש אהבתי את זה. זה שאני עובד בשתי הפלטפורמות עוזר לי מאוד להבין איך מרגיש השליח מול בעל העסק, וגם איך מרגיש בעל העסק מול המשלוח, וכשאני עושה משלוח לפיצות של עצמי, זה מרגיש כמו החוויה השלמה. לדעת שהפיצה שהכנתי מגיעה במצב מושלם ללקוח".
3 צפייה בגלריה
 טאבון הפיצה בנתניה
 טאבון הפיצה בנתניה
טאבון הפיצה בנתניה
(צילום: יחצ וולט ישראל)
הדרך הנכונה למקסם את ההכנסה
אז נכון, מאז ומתמיד היו שליחים בחיינו. החל מנערי העיתונים שהתרוצצו בכיכרות לפני מאה שנה ועד לצעירים רוכבי הקטנוע שהביאו לנו פיצה מהסניף השכונתי בתחילת שנות האלפיים. אך בעשור האחרון עם התפתחות הטכנולוגיה, התפתח לו גם דור חדש של שליחים וצורת עיסוק חדשה - הגם וגם. לפי הערכות, יותר מ-100 אלף שליחים מסתובבים ברחבי הארץ, כאשר מכוניות, משאיות, אופניים חשמליים וקטנועים הם רק חלק מאמצעי התחבורה בהם הם משתמשים. השליחים של היום הם לרוב בעלי מקצוע נוסף, שמהווה בדרך כלל את העיסוק המרכזי שלהם. עבור רובם, השליחות היא השלמת הכנסה, ובזכות הטכנולוגיה, הפרנסה הזאת מתאפשרת עם גמישות מוחלטת בשעות, במיקום ובאופי המשלוחים, ועם תגמול גבוה מאי פעם. אלו הם השליחים החדשים.
נכון להיום, כ-18 אלף שליחים, או 'וולטרים' כפי שהם מכונים בחברה, מבצעים משלוחים בוולט עבור אלפי מסעדות, סופרים, חנויות ועסקים מקומיים, מקריית שמונה ועד אילת. היתרון המשמעותי הוא הגמישות. לשליחים של וולט אין בוס על הראש, הם עושים משלוחים על פי היכולת והרצון שלהם ובוחרים אילו משלוחים לקחת ואילו לא. על פי נתוני החברה, כ-50% מהשליחים פועלים בהיקף המקביל לפחות מ-25% משרה בחודש (בהשוואה למשרה מלאה) ובשאר הזמן מתפרנסים מעיסוק עיקרי נוסף. כמו יונתן סוטו, רבים מהשליחים הם צעירים שבוחרים לפתח את העסק במקביל למשלוחים.
בשיתוף Wolt
פורסם לראשונה: 10:46, 18.03.24