דירקטוריון הבנק הבינלאומי בחר באלי כהן למנכ"ל קבוצת הבינלאומי, בהתאם להמלצת ועדת האיתור של הדירקטוריון בראשות יו"ר הבנק רון לבקוביץ'. כהן יחליף את סמדר ברבר-צדיק שהודיעה לפני כמה חודשים על פרישה לאחר קדנציה של 16 שנים בתפקיד. המשמעות היא שעם מינויו של כהן לא תהיה מנכ"לית באף אחד מהבנקים בישראל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
כהן (48) מכהן כיום כסמנכ"ל, ראש חטיבת ניהול סיכונים של הבנק (CRO), תפקיד אליו התמנה בשנת 2019. לפני כן עמד בראש מחלקת התכנון של הבנק במשך שש שנים שנים ולפני כן כיהן כעוזר אישי ומנהל מטה מנכ"ל הבנק וכאנליסט אשראי בחטיבה העסקית.
בהודעת הבנק נמסר, כי במהלך 20 השנים בהם התקדם כהן במגוון התפקידים בבנק, ברובם תפקידי מטה רוחביים להם ראייה כלל קבוצתית, הוא צבר ידע וניסיון פיננסים ובנקאיים. כהן הוא רו"ח מוסמך בעל תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בחשבונאות ומימון ובעל תואר שני במשפטים.
1 צפייה בגלריה
אלי כהן
אלי כהן
אלי כהן
(צילום: אייל טואג)
כהן מסר בין היתר כי "אני מודה לדירקטוריון על האמון שנתן בי להוביל את קבוצת הבינלאומי. יחד עם ההנהלה המצוינת של הבנק, ועם המנהלים והעובדים המסורים, אני שואף להוביל את הבנק לצמיחה ולחדשנות בזירה התחרותית, תוך שמירה על איתנותה וחוסנה של הקבוצה הבנקאית האיכותית במערכת ותוך יצירת ערך לכל בעלי העניין".
לבקוביץ': "ברצוני לברך את אלי כהן על בחירתו למנכ"ל הבינלאומי ואני סמוך ובטוח שהוא יצליח להמשיך להוביל את הבנק בשנים הבאות במתווה של צמיחה, חדשנות ואיתנות. כהן הוא מנהל מוכשר שצמח בבנק בשורה של תפקידים מגוונים והוא בעל ידע מקצועי רחב והכרות עמוקה עם הבנק ועם עולם הבנקאות והפיננסים.
"אני שמח במיוחד לאור העובדה שהשכלנו במהלך השנים לטפח נבחרת מנהלים מצויינים שאפשרה לנו לבחור מנכ"ל מתוך שורות הבנק, בחירה שיש בה יתרון חשוב של הכרות עסקית והכרות עם התרבות הארגונית הייחודית לבנק שמובילה אותנו לצמיחה וחדשנות בד בבד עם אחריות ואיתנות.
"בשמי ובשם הדירקטוריון אני רוצה להודות למנכ"ל היוצאת סמדר ברבר-צדיק על כהונתה המוצלחת בה השכילה לבנות ולעצב קבוצה בנקאית צומחת, יעילה ואיכותית תוך יצירת ערך לכלל בעלי העניין, ולאחל לה הצלחה בהמשך הדרך".
המינוי כפוף לאישור בנק ישראל. מועד תחילת הכהונה טרם נקבע.