מה אנחנו עושות, כשאנחנו מביטות במראה ורואות את העיניים נפוחות מתמיד, מבחינות בקמטים חדשים, בשקיות כהות ובנפיחויות מתחת לעיניים? לא תמיד נעים לנו לראות את המראה המבוגר והלא מעודד. אז ככה: ראשית, זה טבעי. עוביו של העור סביב העיניים הוא 0.5-0.3 מ"מ בערך, מבין הדקים בגופנו, ובאזור העיניים יש הרבה פחות בלוטות חלב משאר אזורי הפנים. כך שלעור שבאזור העיניים חסרה הגנה טבעית, שמסייעת לו לשמור על רמת לחות תקינה, והוא נותר חשוף להיווצרות מוקדמת של קמטים וקמטוטים. כמו כן תנועות עיניים יומיומיות וסטרס סביבתי גורמים למראה עייף, לסימני הזדקנות מוקדמים ולכהות סביב העיניים, מה שמקנה את המראה המבוגר. בתקופה הנוכחית יותר ויותר נשים מעידות על הופעת הסימנים האלו. לא בכדי.
9 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

לשמור על העפעף

ידוע זה מכבר, שעור הפנים מעיד על הנפש שלנו. כשהוא חיוני וזוהר, זה אומר שאנחנו במקום טוב בחיים, ולהפך. עור פנים חסר חיוניות ועייף מראה, שככל הנראה, גם הנפש חשה כך. מחקרים מוכיחים, כי בתקופות של מלחמה ומשבר אחוז ניכר מהאנשים יחוו שינויים בעור הפנים, כחלק מזה באזור העיניים.
זה חמישה חודשים, מאז השבת השחורה והנוראה של 7 באוקטובר, שכולנו חשים כמי שחיים בתוך סיוט מתמשך. נכפתה עלינו מציאות, ששינתה את אורח חיינו. אזעקות, חרדות, הרגשת חוסר ודאות, צפייה מתמשכת במסכים, דמעות של צער ששוטפות את העיניים, חוסר שינה, אכילה לא מבוקרת ונכונה, ויש גם את המעשנות, כל אלו מובילים למראה עייף של העיניים.
"אכן בכי רב ומתמשך, חוסר שינה, אכילת יותר מדי מלח, מצבים רפואיים שונים וגם גנטיקה וגיל, מביאים את הרקמות שמתחת לעיניים להיחלש. עפעפיים נפולים, שקעים מתחת לעין או שקיות שומן, המצטברות בעפעף התחתון, מקנות מראה עייף ומבוגר יותר, כשבכי הופך את האזור ליותר כהה ומקומט. בגיל צעיר אין הדבר משמעותי, אבל ככל שמתבגרים, פגעי הרגש והזמן יגרמו לשקע להיראות כהה יותר, קימטוטי ומאוד מבוגר", מסביר ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית. זה לא רק עניין של מראה, מדגיש ד"ר רווה. "לעפעפיים נפוחים יש גם השלכות רפואיות.
הם אחד האזורים הרגישים ביותר בפנים, כשאחת ממטרותיהם היא הגנה על הקרנית. אומנם נפיחות רגעית שלאחר בכי יכולה לחלוף מעצמה, אך ככל שתקופת הבכי או בעיה אחרת שממנה סובלים תתארך, הנזק הופך למשמעותי יותר. אז יש סיכון גבוה יותר לדלקות ולקושי בראייה, שנגרמים מהנפיחות של העפעף".
9 צפייה בגלריה
ד"ר אברי רווה, מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר אברי רווה, מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר אברי רווה, מומחה לכירורגיה פלסטית
(צילום: פרטי)

מה עושים?

"ניתן לנקוט דרכים שונות. אפשר לשפר את השינה ואת התזונה, אפשר ליטול בהמלצת רופא אנטי־היסטמינים ואפשר לבחור בביצוע טיפול אסתטי או ניתוח קוסמטי. יש גם להבדיל בין עפעפיים תחתונים לעליונים. פתרון אסתטי פופולרי שמיועד לשדרוג מראה העור בסביבת העפעפיים התחתונים, למצב של שקעים בסמוך לשקיות העיניים, הוא הזרקה והחדרת חומצה היאלרונית בסמיכות נכונה, שתקנה מראה חלק יותר ותטשטש את המראה העייף. מניסיון: אכן הפעולה התבצעה מהר והתוצאות נראו לעין ממש במהירות. אפשר גם להזריק בוטוקס לשריר הטבעתי של העיניים, ואז הקמטוטים לא יעמיקו, העין תיפתח והמראה יהיה ערני יותר. במקרה שהעפעף התחתון נפוח ובצקתי וגם נראה עודף עור, אפשר לבחור במיני ניתוח, שאינו מותיר צלקות. כשהעפעפיים העליונים נפוחים ונפולים, ולפעמים ממש סוגרים את העין, נוצר מראה מבוגר, ולזה מתאימים ניתוח הרמת עפעפיים, שהוא קצר ונעשה בהרדמה מקומית. אפשר גם לבחור בטכנולוגיות מתקדמות כגון לייזר פרקציונלי, שמקנה אפקט של הרמת עפעפיים ופתיחת העיניים".

שימו לב לעיניים: שבע עצות זהב

1. אל תעשנו: מלבד כתמים על השיניים, ריח רע ונזק לריאות, העישון ממש לא עושה טוב לעור הפנים, כיוון שהוא מכווץ את כלי הדם ומקשה על זרימת דם יעילה.
2. הגנו מהשמש: הקרניים האולטרה־סגוליות של השמש פוגעות בקולגן וגורמות לייבוש העור שמתחת לעיניים, והעיגולים הכהים סביב העיניים מחמירים. יוצאות מהבית? לא לשכוח למרוח קרם עם מקדם הגנה גבוה, 30 ואפילו עדיף 50 spf, מתחת לעיניים, להתהדר במשקפי שמש אופנתיים ולחבוש כובע רחב שוליים.
3. שתו מים והרבה: הקפידו על שתייה של לפחות ליטר וחצי מים ביום. זה ישפר וישמור על לחות העור.
4. צרכו מזון שמסייע במניעת קמטים: הקפידו על תזונה עשירה בפירות וירקות, שמכילים נוגדי חמצון, ועל שילוב דגים, שעשירים באומגה.
5. הקפידו על ויטמינים: C, A ו־E וקולגן. אפשר לצרוך אותם באמצעות מזון או/ו באמצעות תוספי מזון שמכילים אותם.
6. הקפידו על שגרת טיפוח: הקפידו בוקר וערב על מריחת סרום ו/או קרם עיניים עשיר בלחות ובוויטמינים. קחו לעצמכן מדי פעם פסק זמן, כסו את העיניים במסכות ייעודיות. אפשר מסכה מתוך המבחר המוצע בחנויות, ואפשר לאמץ "מסכות סבתא", למשל לרסק מלפפון קר, להניח את הרסק על העור מתחת לעיניים, ולאחר כרבע שעה להסיר עם מים פושרים ולייבש.
7. הקפידו על שינה רציפה של לפחות 7-6 שעות בלילה. לשינה חשיבות עצומה על הבריאות ועל מראה העור. אם אתן מתקשות בכך, יש תכשירים טבעיים שמסייעים לשינה רציפה או היוועצו ברופא.

סרום, קרם, כובע רחב שוליים ומשקפי שמש: כך תטפחו את העיניים

ג'ייד
מותג היופי ג'ייד משיק קרם עיניים להבהרת כתמי עור - LUMINITY ADVANCED PIGMENT CORRECTOR EYE CREAM. כולל מרכיבים פעילים, בעל אפקט משולש: הבהרה, הפחתת נפיחות וצמצום קמטים מתחת לעיניים. מכיל נוגדי חמצון להגנה מפני נזקי הסביבה, בשילוב עם קומפלקס ויטמין C המיוצב עם ביוטכנולוגיה להבהרת כתמי עור ופיגמנטציה.
מחיר מומלץ: 179 שקל.
להשיג: ברשתות הפארם ובאתר
9 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

BURBERRY
בית האופנה BURBERRY מציג קולקציה של משקפי שמש, המאופיינת במראה קלאסי מתוחכם, ומשלבת מוטיבים מזוהים עם בית האופנה: הדפס משבצות וצורת המסגרת חתולית. מגינים על העיניים מפני קרני השמש ואופנתיים.
מחיר: 780 שקל.
להשיג: בחנויות המשווקים המורשים בארץ
9 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל)

WomanCosmeti
מותג WomanCosmetics מציג קרם עיניים עם קומפלקס תמציות בוטניות, ביוטין וניאצינאמיד (ויטמין B3). מעניק לחות מיידית, מעניק זוהר לאזור העיניים על ידי טיפול בשלושת הגורמים מתחת לעפעף התחתון המשפיעים על המראה: עור דק, צללים כהים ונפיחות.
מחיר:369 שקל.
להשיג: באתר וומן קוסמטיקס
9 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

סבוקלם
סבוקלם מציג קרם עיניים מסדרת אינוביישן. לקרם, שהופך מוזהב עם המריחה, אפקט להבהרת גוון העור ולצמצום מראה העיגולים השחורים תחת העיניים. מכיל קולגן מומס, ומועשר בפפטידים פעילים.
מחיר 249 שקל.
להשיג: ברשתות הפארם ובאתר סבוקלם
9 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

גולברי
המותג גולברי משיק לאביב קיץ 2024 מגוון כובעי קש רחבי שוליים. הכובעים גדולים ומשלבים סרט למראה אופנתי וקליל. בצבעיים טבעיים בלבד.
מחיר: 119 שקל.
להשיג: בחנויות המותג ובאתר
9 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

חוה זינגבוים
מותג הקוסמטיקה חוה זינגבוים מציג קרם עיניים Remicronized חדשני. משלב חומצה היאלורונית, שמעצימה לחות, מטשטשת קמטוטים ומעניקה תחושת רעננות, וקולגן הפברילי, ששומר על איכויות הקולגן הטבעי. השילוב מעניק לעור מוצקות, והגנה אנטי אוקסידנטית, ומטפל בסימני גיל, כהויות ויובש.
מחיר: 645 שקל.
להשיג: בסניפים ובאתר
9 צפייה בגלריה
(צילום: כפיר זיו)

חולצה להעצמה נשית
לרגל יום האישה הבינלאומי יצא בית האופנה גולברי בשיתוף פעולה עם האומנית שירה ברזילי "KOKETIT", והשיק קולקציה של ארבעה טי־שרטים במהדורה מוגבלת, שעוצבה בהשראת העצמתה של האישה הישראלית בחברה. בכל אחת מהחולצות מוטבעת חותמת המזוהה עם ברזילי: דמויות נשים עם שפתיים אדומות או ללא צבעוניות, מאוירות במתאר שחור או לבן. "אני מציירת נשים, זה המסע שלי. עוד כילדה ציירתי פרצופי נשים, עד שהעיסוק באיורי אופנה את ציור הנשים, הפך לשפה שלי״, הסבירה ברזילי.
מחיר: 89.90 שקל.
להשיג: בסניפי הרשת ובאתר
9 צפייה בגלריה
(צילום: ניר יפה)