בנק ישראל מתנגד נחרצות לאפשרות שארנקים דיגיטליים למיניהם יציעו ללקוחותיהם פקדונות: "התיקון המוצע (מתן אפשרות לחברות פינטק לשלם ריבית לכספי הלקוחות-ע.א) מנוגד לסטנדרט הבינלאומי, הוא טומן בחובו סיכונים שעלולים להפוך למהותיים, ולא הושקעה העבודה המקצועית הנדרשת במיפוי הסיכונים הנובעים ממנו, ובבחינה האם וכיצד ניתן למזערם", כתב המשנה לנגיד אנדרו אביר במכתב ליו"ר הוועדה למיזמים ציבוריים בכנסת, ח"כ אוהד טל.
עם זאת בנק ישראל מסכים לכך שהארנקים הדיגיטליים יעניקו תשואה מסוימת ללקוחותיהם, אך לא במבנה של ריבית מובטחת כמו בפיקדון: "אין לאפשר בשום פנים ואופן הבטחת תשואה, כי אם לכל היותר השתתפות בתשואה שצבר נותן שירותי התשלום המסגרת ההשקעה של הפיקדונות".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio

הבוקר (ב') יתקיים דיון בוועדה שבראשות טל מהציונות הדתית בפרק הנוגע לרפורמה בשוק התשלומים של חוק ההסדרים. בדיון האחרון שהתקיים ביום חמישי שעבר, החליט טל להסיר מהחוק סעיף האוסר על חברות נותני שירותי תשלום (חברות פינטק דוגמת ארנקים דיגיטליים) לשלם ריבית ללקוחותיהם על הכספים הנמצאים בארנקים הדיגיטליים. בנק ישראל התנגד בחריפות לכך, בנימוק שרק לבנקים שהם בעלי רגולציה נוקשה ניתנת האפשרות לשלם ריבית על כספי הציבור.
בסיום הדיון החליט טל להוריד את הסעיף האוסר על תשלום הריבית, אולם אפשר לבנק ישראל להציע פשרה בנושא לדיון שייערך היום. בבנק ישראל לא חושבים שניתן להציע פשרה בנושא מורכב שכזה בתוך ימים ספורים. במקום, הם שיגרו לטל מכתב שפורסם ומתריע מהסיכונים הכרוכים במתן האפשרות לתשלום הריבית.
בבנק ישראל מדגישים כי החוק הנוכחי המסדיר את הפעילות של שחקנים מסוג נותני שירותי תשלום מושתת על הסטנדרט הבינלאומי שאינו מאפשר תשלום ריבית. "ההיגיון בבסיס האיסור נובע מהתפיסה שתשלום ריבית על פקדונות היא פעולה השמורה לגופים בעלי רישיון בנקאי עליהם מוחלת רגולציה מחמירה בין היתר בהיבט של ניהול סיכוני שוק. סטייה מעיקרון זה עלולה לייצר סיכונים מסוגים שונים- צרכניים ומערכתיים, ולכן עמדת בנק ישראל כי אין לקבל החלטה תקדימית ברמה עולמית ולסטות מהסטנדרט הבינלאומי בפרט כאשר הוא ברור וחד משמעי".
עוד מבקרים בבנק ישראל את ההחלטה של הרגע האחרון של הוועדה בכנסת לבטל את הסעיף: "הצעה לסטייה מהסטנדרט הבינלאומי לא יכולה להתקבל באופן חפוז ומבלי שהיא נתמכת בעבודה מקצועית, מעמיקה הממפה את הסיכונים הטמונים בה ובבחינה האם וכיצד ניתן למנוע אותם".