בשיתוף בנק הפועלים

מגייסת מחפשי עבודה מוכשרים במגוון תחומי הדיגיטל

את מיה שהם (34) הטריף לראות מחפשי עבודה מוכשרים שלא מקבלים הזדמנות לראיון בגלל הרקע שממנו הגיעו. שהם מגיעה מתחום משאבי אנוש, היא בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני במינהל עסקים בהתמחות בעסקים חברתיים. אחרי ניסיון של עשור בתחום, הקמת חברה שתספק פתרון לאותם האנשים הייתה הצעד הבא. "זה משהו שהרגשתי שאני חייבת לעשות", אומרת מיה.
שיווק דיגיטלי - "ג'אמפ אין" מגייסת מחפשי עבודה מוכשרים מכל קשת החברה הישראלית ומסייעת להם להשתלב במגוון תחומי הדיגיטל. "אנחנו מגייסים לפי פרופיל שאנחנו יודעים שמחפשים בשוק. לאחר תהליך מיון קפדני המתמודדים עוברים אצלנו הכשרה מקצועית לצד סדנאות קריירה וייעוץ אישי במטרה להעלות את הסיכוי שלהם לעבור את תהליך הסינון וראיונות העבודה. יש לנו מחלקת השמה לחברות שעוסקות בעיקר בשיווק דיגיטלי". המודל העסקי של ג'אמפ אין הוא קבלת עמלה ממעסיקים, אשר מסבסדת את רוב עלות התוכנית למשתתף. החברה פועלת בשותפות עם רשות החדשנות, זרוע העבודה וגופים חברתיים.
3 צפייה בגלריה
"זה היה חזק ממני". מיה שהם (מימין)
"זה היה חזק ממני". מיה שהם (מימין)
"זה היה חזק ממני". מיה שהם (מימין)
(צילום: יאיר שגיא)
האתגרים שלנו - "הכפלנו את הצוות שלנו בשנים האחרונות ונושא ניהול הצמיחה מאתגר עבורנו. אין לי משקיע בחברה, ולכן אשמח לכלים כיצד לנהל את הצמיחה בצורה נכונה ואפקטיבית". אתגר נוסף: שמירת שורת הרווח. "כעסק חברתי המטרה שלנו היא לעזור לאנשים ואנחנו מסבסדים להם את מחירי הקורסים".
התוכניות לעתיד - החזון הוא הגדלת האימפקט. "בכל רגע נתון יש לנו 130 מחפשי עבודה ואם יהיו לנו מעל 1,000 הסיכוי לסגור השמה יהיה יותר גבוה. זה עניין של מספרים. הצעד הבא הוא להקים את חברת ההשמה המגוונת הראשונה בישראל. הרעיון הוא לחבר בין כל מגוון הגופים החברתיים (מעל ל־6,000) שמסייעים לחצי מיליון אנשים בשנה. אנחנו רוצים לייצר מארקט־פלייס אחד לכולם, לייצר סטנדרטיזציה ולהקים פלטפורמת גיוס ענקית".

מייצר סינרים אופנתיים לאנשים מיוחדים

"ראיתי שיש אתגר משמעותי בסביבת האכלה של אנשים עם מוגבלויות. הפתרונות הקיימים היו מגבת או סינר חד־ פעמי", מספר היזם צחי שאשא, שבשיתוף עם בית איזי שפירא, הקים עסק חברתי שמייצר סינרים אופנתיים לאנשים מיוחדים.
הסינר האיכותי, שמעוצב כחולצת טי־שירט מדליקה ונסגר בקלות בעזרת תיק־תק, מאפשר לילדים עם מוגבלויות לאכול ולהישאר נקיים וכך, להרגיש טוב עם עצמם. "במשך שלוש שנים חקרנו את הנושא ופיתחנו פתרון אופנתי ומכבד. זו בשורה ברמה העולמית לצורך של אנשים עם מוגבלויות", מסביר צחי שהגיע בכלל מעולם הדיגיטל.
מתאים לכולם - לסינרים הייחודיים, שמיוצרים בישראל ונמכרים בחנות אונליין יש מספר יתרונות, כדבריו של שאשא: "אחד, הסינר פרקטי. הוא מעוצב כך שהוא קל ונוח לשימוש גם להורה ולמטפל וגם למשתמש. יתרון נוסף הוא במגוון המידות. יצרנו מספר רב של מידות כדי שהסינר יתאים לגודל של הילד או המבוגר. ובנוסף, הסינר מיוצר מחומרים שמותאמים לרגישות החושית של ילדים עם מוגבלות. יש אצלנו שרוול ארוך או קצר לילדים עם תנועתיות משתנה והסינר עשוי מבד שנעים להם ללבוש".
האתגרים שלנו - במקביל למכירות בחנות האונליין, משווקים ב"אפרי" את המוצרים ישירות למוסדות של אנשים עם מוגבלויות, בתי ספר וגני ילדים. המטרה הבאה היא להנגיש את המוצר לחנויות פיזיות. "הייתי רוצה להגיע לרשתות הגדולות כמו סופר־פארם. אנשים לא יודעים שקיים הפתרון הזה וחשוב לי שיותר אנשים ישמעו עלינו".
3 צפייה בגלריה
"בשורה ברמה עולמית". צחי שאשא
"בשורה ברמה עולמית". צחי שאשא
"בשורה ברמה עולמית". צחי שאשא
(צילום: אביגיל עוזי)
התוכניות לעתיד - "אנחנו רוצים להגיע עם הסינרים המותאמים לכל הילדים המיוחדים בארץ ובעולם. נשמח לפרוץ גם לשוק הבינלאומי, כך של מי שזקוק למוצר שלנו יוכל למצוא אותו גם ברשתות הגדולות".

לכל פריט יש קונה, השאלה מה המחיר

"ראיתי שיש אצלי הרבה דברים בבית שאין בהם צורך וכך גם אצל אחותי וחברות שלי", משתפת אולגה שווידקי הבעלים והמייסדת של חנויות "המון בגרוש" ואימא לשני ילדים על הרצף האוטיסטי. בחנויות יש מגוון פריטים כמו בגדים (כולל בגדי מותגים), תקליטים, תכשיטים, ספרים, כלי בית וכל מה שתדמיינו. "לכל פריט יש קונה, השאלה מה המחיר", כדבריה.
"יש אנשים שאין להם משפחות שיוכלו לסייע ולכן החלטתי להיכנס לזה. זה מה שדחף אותי. הסחורה אצלנו כל הזמן מתחדשת והקהל העיקרי שמגיע אלה חבר'ה צעירים שמחפשים דברים זולים. אבל יש דברים לכל הגילים".
המודל העסקי - החנות עובדת כך: לקוחות מביאים פריטים לחנות ורק כשהם נמכרים, הלקוחות מקבלים קרדיטים שאיתם הם יכולים לרכוש דברים אחרים בחנות. להמון בגרוש יש שתי חנויות, בחיפה ובאשדוד, שהמיוחד בהן: עמדות דיגיטליות חדשניות. הלקוחות סורקים את המוצרים ורוכשים אותם באופן עצמאי, ובעל הפריטים מקבל אוטומטית הודעה שפריטיו נמכרו והוא קיבל קרדיטים.
האתגרים שלנו - הקיימות והשימוש החוזר מעסיקים אותנו. "אנחנו רוצים שאנשים יבואו אלינו ומעוניינים להיות חלק מהנוף התרבותי", מסבירה אולגה. "יש המון אנשים שהחנות שלנו זה פתרון משמעותי עבורם, למשל עובדי בניין שצריכים בגדים זולים שמתלכלכים או בגדים לילדים כי הם גדלים מהר. היום בני הנוער לומדים בביה"ס שחבל לזרוק פריטים ואפשר לעשות שימוש חוזר אז הם מגיעים אלינו. יש לנו גם לקוחות שהם מלבישים בטלוויזיה ובתיאטרון ומחפשים פריטים מיוחדים בתקציב נמוך".
3 צפייה בגלריה
"לכל פריט יש קונה". אולגה שווידקי
"לכל פריט יש קונה". אולגה שווידקי
"לכל פריט יש קונה". אולגה שווידקי
(צילום: אלעד גרשגורן)
התוכניות לעתיד - אולגה: "הדבר הראשון שאני רוצה לקדם זה את אתר האינטרנט". החזון המרכזי הוא להתקין את המערכת הטכנולוגית של 'גרוש קארד' לחנויות יד שנייה נוספות, בארץ ובעולם. "נשמח לזכיינים נוספים שיקבלו מאיתנו ציוד, סחורה, שלט, מערכת דיגיטלית משוכללת - זה יעניק להם פוש גדול מאוד להתחלה".
בשיתוף בנק הפועלים