רשת שכונתית חדשה בת"א: YOM ב-YOM, רשת בת של קינג סטור - אחת מרשתות הסופרמרקטים הגדולות בישראל שמחזיקה 22 סניפים ונמצאת בבעלות קבוצת אלמשהדאוי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
קינג סטור כבר פתחה שתי חנויות בפורמט שכונתי (שיהיו פתוחות גם בשבת) ברחוב יפת 65 ובסמוך לאקדמית תל אביב-יפו ואיצטדיון בלומפילד ברחוב עזה 23. ההשקעה במהלך תעמוד על כ-10 מיליון שקל בשנה הקרובה, כשכל סניף שיתווסף יוסיף להשקעה כ-3-2 מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
YOM ב-YOM
YOM ב-YOM
YOM ב-YOM
(צילום: ליאור חורש)
לצד מוצרים שנמכרים בכל סופר בארץ, הרשת מציעה גם תוצרת מגוונת מהמגזר הערבי (כולל לבאנה וגבינות) ומוכרת גם מוצרים מיצרנים מהמזרח התיכון שלרוב לא מוכרים בשאר הרשתות בישראל. בתחילת השנה פרסמה הרשת תוכנית לפיה תפתח סניפים באזור המרכז והשרון, בהשקעה כוללת של 100 מיליון שקל. נוסף על החנויות בתל אביב, בימים אלה מוקמות גם חנויות דומות בנצרת, אעבלין, בסמוך לקריות ובכפר ברא, בצמוד לישוב אורנית.
3 צפייה בגלריה
YOM ב-YOM
YOM ב-YOM
הרשת מוכרת גם מוצרים מיצרנים מהמזרח התיכון
(צילום: ליאור חורש)
מג'די כתאני, מנכ"ל הרשת, אמר ל-ynet ששטח סניפי הרשת השכונתית החדשה מגיע ל-300 מ"ר לסניף (לעומת 2,500 מ"ר עד 7,000 מ"ר לסניפי הרשת הרגילים). "הם הראשונים ולא האחרונים", הכריז.
לדבריו, "נלמד משני הסניפים האלה. אנחנו רשת אמפירית. הם יהיו פיילוט. נכיר את האוכלוסייה, את רמת הרווחיות, את רמת התחרות ואז נלך לתוכנית מדודה עם אופק למספר הסניפים שייפתחו בת"א ונלמד עד כמה אנחנו אטרקטיביים ומבודלים לעומת המתחרים".
3 צפייה בגלריה
מג'די כתאני
מג'די כתאני
מג'די כתאני. "המחיר במדף בשכונתית אצלי גבוה יותר, אבל לא ברמה שהחנות הקטנה תתדלק את החנות הגדולה"
(צילום: בכר נאסר)
הוא הוסיף, כי "אמנם אני עם מספר מק"טים כמו יתר הרשתות אבל אצלי יש מוצרים שונים, אותנטיים שלא רואים ביומיום. בנוסף למוצרים הרגילים יש אצלי עשרות ומאות מוצרים מיוחדים ומבודלים עם טעם מזרח תיכוני שאפשר למצוא רק פה. בידול שני הוא בידול מחיר: הסל הממוצע אצלי שונה מאוד מבחינת מחיר מהרשתות האחרות".
איפה אתם ממוקמים בהשוואה לרשתות עירוניות כמו רמי לוי, שופרסל אקספרס וויקטורי ועד AM:PM, סופר יודה וטיב טעם? "אני מאוד אטרקטיבי ביחס לשמות שהזכרת. אני מבין את המצוקה ברשתות האחרות. אלה רשתות ציבוריות שחייבות לתדלק את שווי המניה. בשל התחרות הגבוהה מחוץ לערים הן לא יכולות להרוויח טוב שם אז הן מפגיזות באחוזי רווח בשכונתיות. אני לא שם.
"אמנם המחיר במדף בשכונתית אצלי גבוה יותר בשל עלות תפעול גבוהה ומחיר שכירות גבוה בת"א, אבל לא ברמה שהחנות הקטנה תתדלק את החנות הגדולה. התפיסה שלי שונה לגמרי והמחיר במדף גם שונה".
מה הפער בין החנויות הגדולות שלכם לבין השכונתיות שלכם? "ברמת חנות כוללת אחוזים בודדים. ברמת סל זה לא רחוק מהחנויות הגדולות".
אלו מוצרים אתם לא מוכרים? "אנחנו רשת שלא מוכרת משקאות חריפים משום שאנחנו אנשים דתיים. בנוסף אנחנו רשת שקיבלה החלטה שהיא לא מוכרת סיגריות טבק למרות שזה לא עסקי ולמרות שזה מרכיב עיקרי שמגיע ל-15%-25% במכר של חנויות שכונתיות במיוחד. קיבלנו החלטה לא עסקית, אני שואף לתרום לחברה שלי בהקטנת אחוזי המעשנים. אנחנו הרשת היחידה בארץ שהעזה לקבל החלטה כזאת".