כשמונה שנים אחרי ארה"ב: המותג פפסי מקס ייעלם ויהפוך לפפסי זירו, גם בישראל. פפסיקו העולמית ביטלה את שם המותג בארה"ב כבר ב-2016, וכעת בחודש הקרוב, המיתוג החדש כפפסי זירו יגיע גם לנקודות המכירה בארץ.
שם המותג פפסי מקס היה חדשני בכך שלא חיקה את דיאט קולה של קוקה קולה והציג מותג שלא נראה מעולמות הדיאט. כעת, שם המותג החדש מאוד דומה לשם המותג של קוקה קולה זירו. למרות שינוי השם: המתכון של המשקה לא משתנה והוא עדיין מכיל אספרטיים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
פפסי זירו
פפסי זירו
פפסי זירו
(צילום: יח"צ)
פפסי מקס החל להימכר בארה"ב ב-2007, בעקבות השקת קולה זירו של המתחרים ב-2005. הוא נקרא שם דיאט פפסי מקס עד 2009, אז שמו שונה לפפסי מקס. בקיץ 2016 שמו שונה בארה"ב שוב: לפפסי זירו סוכר, והוא נמכר שם לצד פפסי דיאט. יש לו גם גרסאות שנמכרות בארה"ב בטעמים שונים, בין היתר פפסי זירו דובדבן, וניל ומנגו.
למרות זאת, בישראל ובשווקים אחרים בעולם הוא המשיך להימכר כפפסי מקס. כך למשל, בבריטניה המשקה עדיין ממותג כפפסי מקס. באוסטרליה, בדומה לישראל, שמו שונה לאחרונה לפפסי זירו יחד עם קמפיין שמדגיש שהטעם נשאר, עם אפס סוכר. בארץ, הסלוגן של המותג יהיה פפסי זירו, מקסימום טעם, אפס סוכר: PEPSI ZERO – MAXIMUM TASTE, ZERO SUGAR.
במקביל, גם הלוגו של פפסי השתנה, הוא מעוצב בפונט מודגש בשילוב שחור וכחול מטאלי (אלקטריק בלו), לעומת כחול קובלט עד כה. השינוי בשפה העיצובית של המותג בן 125 השנה אירע קודם כל בארה"ב וכעת הוא מגיע לשווקים הבינלאומיים. הפעם האחרונה בה המותג, שמשווק בארץ על ידי טמפו, הציג לוגו ושפה חדשים, הייתה לפני 14 שנה.
נתח השוק הכמותי של פפסי מקס מתוך סגמנט משקאות הקולה דיאט בישראל היה ב-2023 13.7%, ועד כה ב-2024 (ינואר-פברואר) עומד על 14.3%. קוקה קולה זירו הוא שליט הקטגוריה עם כ-82.5%. קולה דיאט מחזיק ב-3.3% בלבד. שאר משקאות הקולה מהווים כחצי אחוז מהשוק. מבחינת נתוני מכירה, 98.5 מיליון ליטר של פפסי מקס נמכרו בישראל בשנת 2023, שתורגמו להכנסה של 550 מיליון שקל.