קבוצת דוראל, שעוסקת בתחום האנרגיה המתחדשת, דיווחה היום (ראשון), שחברת הבת האמריקנית, Doral LLC, חתמה על מזכר הבנות עם משקיע בינלאומי, ששמו לא נחשף, להשקעה הונית בסך 400 מיליון דולר. ההשקעה משלימה את צרכי ההון העצמי של החברה לצבר פרויקטים משמעותי במיוחד של כ-2 גיגה-וואט בארה"ב.
כנגד ההשקעה יוקצו למשקיע אחזקות בשיעור שבין 30-49%, אשר ייקבע בהתאם לסבב הגיוס המשמעותי הבא של החברה, בכפוף למנגנונים מוסכמים (ובשלב ראשון יעמוד על 40%). במסגרת העסקה ייקבע בין כלל הבעלים הקיימים מנגנון הגנת שווי לדוראל ולמגדל, שמחזיקה גם היא אחוזים בחברת הבת, אשר צפוי לבסס את שווי האחזקות הנגזר של קבוצת דוראל בחברת הבת האמריקנית על סך של כ-400 מיליון דולר. כמו כן, במועד השלמת העסקה ירכשו החברה ומגדל יחידות השתתפות ב-Doral LLC בסכום מצטבר של כ-15 מיליון דולר לפי שווי זה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
פרויקט חקלאות סולארית בשילוב אגירה של דוראל, קיבוץ רבדים וצבר קמה
פרויקט חקלאות סולארית בשילוב אגירה של דוראל, קיבוץ רבדים וצבר קמה
פרויקט של קבוצת דוראל
(באדיבות דוראל)
הודעתה של דוראל מצטרפת לדיווח קודם של החברה על כניסת הפרויקטים אינדיאנה דרום ומרכז, בהספק מצטבר של כ-1,100 מגה-וואט, למסלול המהיר ברשת החשמל PJM. הפרויקטים צפויים לקבל הסכם חיבור לרשת כבר השנה, וכניסתם למסלול המהיר מגלמת חסכון של עשרות מיליוני דולרים בעלויות שדרוג הרשת. זאת, בנוסף לחלקו הראשון של פרויקט אינדיאנה, בהספק 480 מגה-וואט, שהקמתו מושלמת בימים אלה וחיבורו לרשת החשמל צפוי להתרחש בחודשים הקרובים.
דורי דודוביץדורי דודוביץ, יו"ר קבוצת דוראלצילום: מיכה לובטון
דורי דודוביץ, יו"ר קבוצת דוראל: זוהי עסקה משמעותית ביותר הן מבחינת היקף ההשקעה והיבטי השאת השווי הנגזרים ממנה, והן מבחינת ההשלכות האסטרטגיות שלה. היא מבססת את מעמדה של Doral LLC בין קבוצת החברות המובילות את תחום האנרגיה המתחדשת בארצות הברית, משקפת את האמון של הגופים המוסדיים הבינלאומיים הגדולים בדוראל, ותאפשר לנו להאיץ משמעותית את מימוש תוכניות העבודה שלנו בארה"ב".
קבוצת דוראל פועלת בישראל, באירופה ובארה"ב. לחברה צבר בשל כולל של כ-3,000 מגה-וואט סולאר ומעל 2,000 מגה-וואט אגירה, מתוך הצבר הגלובלי הכולל העומד על מעל 15 גיגה-וואט סולאר, בתוספת כ-12 גיגה-וואט שעה אגירה. צבר הפרויקטים צפוי להצעיד את הקבוצה להכנסות חזויות של למעלה ממיליארד ש"ח כבר במהלך שנת 2025.