עסקת ענק בתחום הגז: לכלכליסט נודע כי איש העסקים אהרון פרנקל מימש היום (ד') את האופציה לרכישת 11% ממניות מאגר הגז תמר מידי מובאדללה פטרוליום, שבבעלות ממשלת אבו דאבי, תמורת 520 מיליון דולר (כולל הוצאות עסקה וערבויות).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
מובאדללה רכשה לפני שנה 22% ממניות מאגר תמר תמורת 965 מיליון דולר, מידי שותפות האנרגיה ניו מד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים). ניו מד נדרשה למכור את מלוא אחזקתה במאגר תמר במסגרת מתווה הגז שאישרה הממשלה ב-2016.
2 צפייה בגלריה
מאגר תמר
מאגר תמר
מאגר תמר
(צילום: רויטרס)
את המניות רכשה מובדאלה באמצעות שתי חברות ייעודיות, Tamar Investment 1 ו-Tamar Investment 2, כאשר כל אחת מהן רכשה 11% ממניות תמר. טרם השלמת העסקה, העניקה אחת החברות הייעודיות אופציה לחברה בשליטת אהרון פרנקל, לרכישת הזכויות שרכשה מניו-מד אנרג'י.
2 צפייה בגלריה
אהרון פרנקל
אהרון פרנקל
אהרון פרנקל
(צילום: אלי איטקין)
עוד נודע לכלכליסט כי פרנקל קיבל את כל האישורים הנדרשים מהממונה על הגז והנפט וממשרד האוצר. קונצורסיום של תשעה בנקים זרים ובינלאומיים מימנו את עסקת רכישת מניות תמר בידי מובאדללה ופרנקל ייכנס למחצית מהמימון שניתן.
לפני כחודשיים ניסה פרנקל לרכוש 15%-20% ממניות חברת הקמעונאות שופרסל ולמעשה להשתלט על החברה. פרנקל, שקיבל גיבוי כמעט מכל המוסדיים הישראלים שהסכימו למכור לו נתח מאחזקותיהם בשופרסל, החליט ברגע האחרון שלא לחתום על העסקה – זאת לאחר שמגדל ומנורה החליטו שלא להשתתף בה.