בשיתוף ידיעות הנדל"ן

אולפן ידיעות נדלן - כיכר המדינה


את השם כיכר המדינה כולנו מכירים. אבל בקרוב סביבת הכיכר צפויה לשנות את פניה. פרויקט גדול הולך ונבנה במרכז הכיכר, והרחובות הסמוכים לה מלאים בהתחדשות עירונית. אם בעשור הקודם נבנו במתחם עשרות דירות חדשות, היום כבר מדובר על כאלפיים יחידות דיור חדשות בשלבי בנייה שונים. במקביל, פרויקטים גדולים בתחום התשתיות, כמו הרכבת הקלה, צפויים לשנות מקצה לקצה גם את כל מה שקשור לנגישות לכיכר וממנה.
אז מה חדש בכיכר המדינה? נדב בריח, משווק של החברות רוטשטיין ואשד לפרויקט באזור, שמכיר את המתחם מא' ועד ת', מספר מה מתחדש באזור הכיכר ומה עתיד להיבנות בסביבה.
"זה אחד המיקומים הכי מבוקשים ואסטרטגים בתל אביב. מאוד קרוב לפארק הירקון לנמל תל אביב ולאזורי התרבות והפנאי של תל אביב", כך בריח. "הרכבת הקלה עתידה לעבור ממש במרחק הליכה של מאות מטרים מהשכונה, גם הקו האדום גם הקו הסגול וגם הקו הירוק. אנחנו יודעים עד כמה יש משמעות לשינויי תחבורה לשכונת מגורים ופה מדובר בשלושה קוים - זו משמעות דרמטית. גם קו המטרו העתידי צפוי לעבור ברחוב ארלוזורוב, גם במרחק הליכה מהשכונה ומהמתחם, כך שעתיד לקרות שינוי מאוד משמעותי ברמה התחבורתית".
בריח מתייחס גם לבנייה הנרחבת בכיכר עצמה וגם ברחובות הסמוכים: "בכיכר עצמה מדובר עכשיו בדרמה שלמה. בכיכר, שהייתה כיכר תחבורתית עשרות שנים, נבנה עכשיו מגה פרוייקט של שלושה מגדלים בני 40 קומות עם פארקים ואגמים מלאכותיים ותא שטח של 77 דונם שמוקם ומפותח מחדש. במקביל, מסביב לכיכר בכל השכונות שעוטפות אותה, אפשר למצוא התחדשות עירונית נרחבת במסגרת תוכנית הרובעים של תל אביב. אנחנו מקימים עכשיו פרויקט ברחוב שרת, ואני יכול לספר שהיתרון והחכמה של העיריה בתוכנית הזו הוא שהיא ידעה לשמור על הבנייה נמוכה. גם לא מדובר רק בדירות קטנות כמו שקורה בחלק מהפרויקטים במזרח או בדרום העיר".
לשאלה האם כיכר המדינה היא לא אזור המיועד רק לאלפיון העליון משיב בריח כי: "רמות המחירים היום נעות בין 65-70 אלף שקל למ"ר. אני חושב שהאלפיון העליון זו לא ההגדרה הנכונה. אנחנו נמצאים שם בפרויקט ברחוב שרת ורואים את הקהלים שמגיעים. מדובר בסוציו אקונומי גבוה, אבל בקהל מאוד מגוון שכולל גם משפרי דיור שעוזבים נכסים בסביבה הקרובה בתל אביב, גם משפחות צעירות וגם משקיעים. המשקיעים מבינים את המהפכה שקורת בשכונה הזו, הם מזהים את הפוטנציאל".

בשיתוף ידיעות הנדל"ן