בשיתוף אתר "המקצוענים"
החלל האלכסוני והמאתגר ממילא, שנמצא ממש מתחת לגג הרעפים, יכול להפוך לסיוט של ממש אם הוא לא יהיה מבודד טוב, אם הוא יסנוור או אם לא יאפשר אוורור מספק של החלל.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
איך לבחור? מתוך מודעות ליתרונות ולחסרונות. בכתבה הקודמת, הרחבנו על ההבדלים בין חלונות המותקנים בשיפוע לבין חלונות קוקייה המצריכים שינויי תשתית משמעותיים וקבלת היתרים מהרשות המקומית. פירטנו על בחירת מיקום החלון וגודלו, ביחס לזווית השמש.
בכתבה זו, נרחיב על סוגי החלונות עצמם, נסקור את העלויות המשוערות של החלונות ושל ההתקנה ונדריך אתכם לגבי תוספות מחיר שניתן להוסיף מראש, ושמומלץ להתמקח עליהם לפני שממהרים לסגור עם בעל המקצוע.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

החלון סובב על צירו: עיקר ההבדלים בין החלונות הוא בציר שלהם

ההבדלים בין החלונות הוא בעיקר בציר שעליו הם בנויים.
ציר עליון: חלון שנפתח כלפי חוץ. אפשר לפתוח אותו חלקית ואפשר ליצור פתח גדול יותר, שניתן לצאת דרכו. חלון מסוג זה, מתאים לחללים עם גג נמוך שהמטרה שלנו היא לחסוך במקום ולא ליצור חלון ש'גונב' שטח מהחלל הקטן ממילא.
ציר אמצעי: חלון שנפתח ממרכז החלון. היתרון שלו הוא שניתן לנקות אותו מבפנים ומבחוץ.
הוא פחות מתאים ליציאה פיזית ממנו לצורך תחזוקת הגג, והוא בעיקר מתאים לחלל גג עם תקרה גבוהה במיוחד, כי הוא נפתח לכיוון החדר. ואז, כשהתקרה גבוהה, אינו מפריע למעבר ואינו מסכן את הדיירים בהיתקלות בו, כשהוא פתוח.
ציר כפול: חלון מסוג זה משלב את שני סוגי הפתיחה של החלון: גם כלפי חוץ וגם עם פתיחה באמצע החלון. החיסרון שלו הוא המחיר, שגבוה יותר משל שני סוגי החלונות האחרים.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מתקינים חלון בגג רעפים? הגובה כן קובע

לא כדאי שהחלון יהיה גבוה יותר מאשר 1.80 ס"מ מקו הרצפה. אחרת, תיאלצו לרכוש מוט שיסייע לכם לפתוח אותו או להתקין מנוע חשמלי ולתפעל אותו באמצעות שלט רחוק.

מה יכול לייקר את ההתקנה?

שיפוע גג גדול מדי: הסיבה שישנה תוספת מחיר עבור התקנה של חלון בגג רעפים עם שיפוע תלול, היא הצורך בהבאת פועל נוסף, בעבודה עם ציוד בטיחות ורתמות ובסיכון גבוה יותר עבור המתקינים.
מיקום החלון ביחס למבנה הגג: אם במקרה מיקום החלון מתאפשר במרווח שבין שתי קורות של שלד הגג, הרי שעלות ההתקנה תיחשב לסטנדרטית.
אם, לעומת זאת, יהיה צורך לנסר קורות וליצור מסגרת עץ חדשה לחלון שיותקן, הרי שעלות העבודה תהיה גבוהה יותר, בצורה משמעותית.
לכן, ככל שהחלון גדול יותר, כך סביר שההתקנה תהיה מורכבת יותר. זאת, משום שהסיכוי שיהיה צורך בניסור חלק מקורות השלד של הגג ולהוסיף מסגרת עץ, גבוה יותר.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
פירוק והתקנה של תקרת גבס: בגגות רעפים רבים ישנם לוחות גבס הממוקמים מתחת לקו החלון.
במצב זה, יש צורך להזמין בעל מקצוע נוסף מתחם הגבס, על מנסת שינסר את תקרת הגבס לצורך ההתקנה, ובסיום יסגור אותה שוב בגבס (כולל שפכטל וצבע).
מתקיני חלונות ובעלי מקצוע מתחום גגות הרעפים, לרוב אינם מיומנים בעבודות גבס, וזו עבודה נפרדת שתצטרכו להזמין, בתיאום עם מתקין החלונות, כמובן.
סוג החלון: סוג החומר שממנו עשוי הפרופיל והחומר שממנו עשויה הזכוכית, ישפיעו על המחיר. ככל שהזכוכית תהיה מבודדת יותר מפני רעש וחום-קור, כך המחיר יעלה בהתאם.
תוספות שונות שמשדרגות את החלון: תריס חשמלי, הצללה ונעילה למניעת כניסת יונים וציפורים – כל אלו יכולות לייקר את מחיר החלון ואת עלות ההתקנה שלו.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
כמות החלונות שנדרש להתקין: כמו בתחומים רבים, הרי שהגעה לבית לצורך התקנה של חלון בודד, תעלה פחות מאשר במצב שבו מתקין החלונות מגיע להתקנה של מספר חלונות.
בלי קשר לשאלה אם הם חלונות בגג רעפים או חלונות באזורים אחרים בבית. המחיר לכל חלון אמור להיות נמוך יותר, וסביר שתקבלו הצעת מחיר גלובלית שתהיה הרבה יותר אטרקטיבית.
בכל מקרה, שווה לקחת 2-3 הצעות מחיר, ולא למהר לסגור עם בעל המקצוע הראשון שפניתם אליו.

כמה אמורה לעלות התקנת חלון רגיל בגג רעפים?

המחיר מורכב מהחלון עצמו ומההתקנה. חלון בגודל של 118/70 ס"מ שהציר שלו עליון, יעלה החל מ-1,500 שקל ויכול להגיע גם לסכום של 2,500 שקל, בהתאם לדגם ולמותג.
חלון באותו הגודל, עם ציר אמצעי יתחיל מ-2,000 שקל ויגיע לסכום של עד כ-2,800 שקל.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
קחו בחשבון שתליית החלון בגובה העולה על 1.8 מטר מגובה הרצפה, תצריך תוספת של מוט טלסקופי (בסכום של 300-500 שקל) או תוספת של מנוע (דבר שיכול לייקר משמעותית את עלות ההתקנה).
חלונות עם תוספות מיוחדות, יכולות להגיע גם לסכום של 5,000 שקל. הכל בהתאם למפרט שתבחרו. לכן, כדאי מאוד לקבל 2-3 הצעות מחיר לפני שסוגרים עסקה.
עלות ההתקנה במקרה שבו שיפוע הגג סטנדרטי (עד כ-30 מעלות), היא 800-1,100 שקל.
ככל שהגג בשיפוע תלול יותר, המחיר יתחיל בסכום של כ-1,000 שקל ויכול להגיע גם לסכום של 1,500 שקל, עבור התקנה מורכבת יותר.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כמה אמורה לעלות התקנה של חלון קוקייה בגג רעפים?

מעבר לסכום שתשלמו עבור החלון עצמו ועבור ההתקנה שלו על-ידי איש אלומיניום, הרי שעלות הבנייה של התשתית של חלון זה מתחילה ב-6 אלף שקל, ויכולה להגיע גם ל-10 אלף שקל.
מחיר זה מתייחס לתשתית בגובה של כ-1 מ"ר. חלון בגודל של 2 מ"ר ומעלה, יעלה 10-15 אלף שקל.
עבור חלון ענק בגג רעפים, תידרשו לשנות את השיפוע של הגג בחזית בה יותקן החלון.
יש צורך בהגבהת הגג, דבר שיכול גם להגיע לסכום של כ-20 אלף שקל. כמו כן, יהיו מקרים שבהם תרצו גם להוסיף מרפסת, ולא רק חלון, מה שיחייב גם התקנת מעקה וריצוף של המשטח.
שימו לב, שאת התשתית מבצע קבלן גגות, בעוד שההתקנה מתבצעת על-ידי מתקין אלומיניום.
פורסם לראשונה: 14:20, 09.09.22