הקאמבק של חיים סקאל לענף האופנה: בנו של סולי סקאל, לשעבר "מלך הדיוטי פרי בארץ" (מוצרי חשמל עד 200 דולר) חוזר לתחום האופנה לאחר שנאלץ בזמנו למכור את נציגויות אופנת-העל שהיו בבעלות המשפחה בעקבות קשיים אליהם נקלעה חברת האם - סקאל, שצברה חובות בסך 900 מיליון שקל.
סקאל קיבל שוב נציגויות של מותגי אופנה, ומקים בהשקעה של 25 מיליון שקל מתחם בשם "לאב". המתחם שיושק מחר (ג') בפתח תקווה משתרע על שתי קומות ו-1,500 מ"ר ויתמחה באופנת-על מחו"ל עם מגוון של כ-20 מעצבי-על מהעולם ומתנות יוקרה, החל מתכשיטי יהלומים וזהב, דרך בשמים וקוסמטיקה ועד רכבים חשמליים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
3 צפייה בגלריה
חיים סקאל
חיים סקאל
חיים סקאל
(צילום: אסף לב)
סקאל היה הראשון בזמנו שהביא לישראל את מותגי טומי הילפיגר, ראלף לורן, נאוטיקה, דונה קארן ועוד. הוא נאלץ למכור בזמן המשבר הכלכלי שחווה, לקבוצת פקטורי 54 של רוני אירני, לקבוצת בריל ואחרים.
לצד הנציגויות הבלעדיות שקיבל סקאל, יימכרו במתחם 18 מותגי-על שייובאו על ידו ביבוא מקביל: אלכסנדר מקווין, דיסקוורד, A GOLD, מונקלר, דולצ'ה וגבאנה, קום דה גרסון, ז'יבנשי, בוטגה ונטה, ברברי, איב סן לורן, גוצ'י, פראדה, אוף ווייט ובלנסיאגה.
3 צפייה בגלריה
כולבו "לאב" של חיים סקאל
כולבו "לאב" של חיים סקאל
כולבו "לאב" של חיים סקאל
(צילום: יח"צ)
יואב בסן, לשעבר נציג בישראל של חברת האופנה ההולנדית "מקרגור", ישמש כמנכ"ל חברת "סקאל הולדינגס" באמצעותה מחזיק סקאל במותגים. בעבר כיהן בסן כמנכ"ל המותג טומי הילפיגר כשהיה עדיין בבעלות סקאל.
3 צפייה בגלריה
כולבו "לאב" של חיים סקאל
כולבו "לאב" של חיים סקאל
(צילום: יח"צ)
בשיחה עם ממון ועם ynet אמר סקאל: "באינתיפאדה השנייה, עד שנת 2005, אבא שלי (סולי סקאל, נ"ז) עבר משבר כלכלי. כדי לעמוד בהתחייבויות מכרנו את הסוכנויות שהיו לנו והרבה מהעסקים. אבא שלי גיבור. אני לא מכיר הרבה שעשו מעשה כזה אצילי ועמדו בכל ההתחייבויות הכספיות שלהם לנושים. לקח לו 15 שנה ושלושה אירועים מוחיים להחזיר את כל החובות. החברה האחרונה שמכר הייתה חברת דיוטי פרי, שרכש מאיתנו איש העסקים טדי שגיא. אחוז מהרווחים שלי יהיה מיועד לתרומות ויהיה קיר תרומות שאפשר דרכו לתרום לנזקקים".