בסוף אוקטובר 2024 סגרה חברת הסייבר Armis Security סבב גיוס גדול של 200 מיליון דולר מקרנות הון-סיכון מובילות, לפי שווי של 4.3 מיליארד דולר. היה זה סיכום שנה ראוי לחברה שנמצאת בתנופה גדולה, ושגם בשנה הנוכחית, בצל המלחמה והקשיים שהביאה עמה, הצליחה לגדול ולשגשג.
"זו הייתה שנה מטורפת. שנת שיא שנסגרת חזק", אומר מנכ"ל החברה ומייסד-שותף שלה, יבגני דיברוב. "הגיוס מכניס עוד כסף לחברה שישמש לצמיחה, רכש ועוד מהלכים אגרסיביים. המשכנו לגדול מהר השנה, הביזנס שלנו התפתח והוספנו לקוחות רבים בשוק הפדראלי האמריקאי ושלושה מהבנקים הגדולים בעולם. באוגוסט הגענו לאבן דרך אליה כיוונו: מכירות ב-200 מיליון דולר בהכנסות חוזרות שנתיות (ARR). כעת, נותר לוודא ש-2025 תהיה שנת שיא נוספת. לשם כך נמשיך לעבוד על עוד מוצרים חדשים שאנחנו בונים, על טריטוריות נוספות שיש להיכנס אליהן ועל רכישת חברות".
המלחמה לא השפיעה על כל ההישגים?
"ברמה האישית והלאומית, כבר יותר משנה שאנחנו קמים כל בוקר לעוד הודעות של ׳הותר לפרסום׳, ולעוד יום שחטופים וחטופות שלנו מוחזקים בשבי – וברור שזה משפיע. ברמה העסקית, ויש חשיבות אדירה לכך שהמגזר העסקי ימשיך לתפקד בשביל החוסן הכלכלי שלנו כמדינה, אנחנו עושים הכל בשביל ההמשכיות העסקית וכדי שאף לקוח לא יושפע מהמצב. בעיקר בתחילת המלחמה, כשרבים מ-250 העובדים והעובדות שיש לנו בישראל גויסו למילואים, זה היה משמעותי, אבל ידענו להתאים את עצמנו מהר ולתמוך במילואימניקים שלנו ובמשפחותיהם. בשורת התוצאה, ראינו שלא הייתה כל השפעה בשביעות הרצון הגבוהה של הלקוחות, וגם לא בביקוש ובמכירות - שרק עלו. אני מאמין שבראש ובראשונה הסיבה לכך היא העובדה שאנחנו מסתכלים על החברה כמו על משפחה. אחד הערכים שלנו נקרא One Armis - היכולת שלנו להיות ביחד, לתמוך אחד בשני. בנוסף, אנחנו ממשיכים בגישה של סטארט-אפ גם כשאנחנו כבר חברה של 800 איש. עובדים קשה, זזים מהר, מתאמצים להיות יצירתיים, שואפים להיות הסיירת מטכ"ל של התחום שלנו. זה מביא תוצאות".
ובאיזו גישה אתה נוקט אישית כמנהל?
"אני מאמין שההובלה והדוגמה האישית צריכות לבוא מלמעלה, ולכן אני תמיד בשטח ולא יושב במגדל שן. אני מדבר עם 7-8 לקוחות קיימים או פוטנציאליים בכל יום, נוסע לפגוש לקוחות קיימים, נמצא בשטח ביחד עם הצוות. בסוף, אחד הדברים שעובדים מסתכלים עליו זה איך ההנהלה עובדת, עד כמה היא שם. מנהל יכול לדרוש הרבה מהצוות שלו כשהוא עובד כך בעצמו. אם הוא מצפה שהעובד יעבוד הכי קשה וייתן את הכל - גם הוא עצמו צריך לנהוג כך, ולשמש דוגמה אישית. כך אני נוהג וכך אני מצפה גם משאר המנהלים בחברה. זה משפיע על הצורה שבה העובדים תופסים את הארגון, ומתרגם להישגים ולניצחונות בשטח".
להגן על כל נכס בתוך הארגון
ארמיס הוקמה ב-2015 על-ידי יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל (מייסד-שותף ו-CTO של החברה). היא פעילה בתחום הגנת הסייבר על ארגונים, להם היא מאפשרת שקיפות ואבטחה של פסי ייצור, תשתיות קריטיות, מכשור רפואי, תשתיות ענן, מחשוב וקוד. זאת בעזרת פלטפורמה שפיתחה, המאפשרת ללקוח לראות, לאבטח ולנהל את נכסיו הקריטיים. בין לקוחותיה של ארמיס ניתן למצוא מפעלי ייצור, בתי חולים, חברות תעופה ומתקני אנרגיה. הרעיון למוצר הגיע מזיהוי של פער משמעותי בשוק אבטחת הסייבר: מספר המכשירים והנכסים הדיגיטליים בכל ארגון היה גדול מהיכולת לנהל ולאבטח את כולם היטב. "מאז, אנו עובדים על פתרון הבעיות הגדולות והדחופות ביותר של מנהלי אבטחת מידע, מנהלי מערכות מידע המתחזקים תשתיות קריטיות גדולות", אומר דיברוב. "המטרה היא להגן על כל נכס בתוך הארגון, גם מהתקיפות הכי גדולות שיש כיום - והרי יש, ולראייה המצב הגיאו-פוליטי שמביא תקיפות ממעצמות סייבר כרוסיה, סין, אירן וצפון קוריאה".
מה היו האתגרים הבולטים ביותר השנה?
"זיהינו ביקוש משמעותי לפתרון חולשות האבטחה של הארגון. יותר ויותר ארגונים מצפים שהפלטפורמה שלנו לא רק תזהה את בעיות האבטחה שלהם אלא גם תפתור אותן. רכשנו השנה למשל את חברת Silk Security, המתמחה בתיעדוף בפתרון חולשות וממצאים בענן, בתשתיות קוד, באפליקציות וכדומה. זה אזור חשוב מאוד וידענו לזהות זאת ולהגיב מהר אל מול התחרות. בהקשר של המלחמה, היה מאתגר להסתדר ללא כוח אדם שגויס למילואים ועדיין לספק ללקוחות את השירות והמוצר שהם רגילים לקבל. העקרון שלנו הוא שאף לוקח לא ייפגע בשום מצב באף נקודת שירות. זהו היבט חשוב הנמצא אצלנו בתיעדוף גבוה וכך אנו פועלים כל הזמן".
באיזה הישג אתה גאה במיוחד השנה?
"מלבד רכישת Silk Security, רכשנו גם את חברת CTCI. השנה הייתה הפעם הראשונה שרכשנו חברות ועשינו אינטגרציה של צוותים ומוצרים, ואני גאה באינטגרציה המוצלחת של הרכישות הללו. היה מאתגר להכניס את הכל ביחד תחת ארמיס, בין אם זה בצד המכירות, בצד המוצר ובכל שאר הצדדים. הצוותים התמודדו היטב עם המשימה ואנו רואים את האינדיקציות לאינטגרציה מוצלחת: מוצרים שרצים מהר, מכירות שהואצו".
מה למדת בשנה האחרונה?
"חודד לי מה שכבר ידעתי: שצריך כל הזמן ללמוד ומכל אחד, ואף פעם לא לחשוב שאתה יודע יותר טוב מאחרים. אני אהיה המנכ"ל הכי טוב אם כל הזמן אלמד מכל מי שמסביבי, מכל בן אדם בכל פוזיציה, בין אם זה מפתח, איש מכירות, איש שיווק מתחיל או חברת הנהלה. תמיד לדעת להקשיב, גם אם זה בא מזווית ביקורתית - יש לזקק מכך את מה שחשוב. פעולה כזאת מחזקת אותך כמנהל והופכת אותך לטוב יותר. אני מקבל כך פידבקים על הניהול שלי, לומד על צרכי לקוח שעולים מהשטח, על צרכים בפיתוח, ועוד ועוד".
איפה אתה רואה את החברה עוד שנה מהיום?
"ממשיכה לצמוח מהר עם עוד יכולות, עוד מוצרים, עוד טריטוריות שייכבשו. ישנן אבני דרך נוספות שהגדרנו: הכנסות חוזרות שנתיות של 500 מיליון דולר עוד שנתיים ובהמשך - הכנסות של מיליארד דולר. אבן דרך נוספת אליה אנו מכוונים היא הנפקה. זו מטרה חשובה ואנחנו עושים הכל כדי להגיע אליה. חשוב תמיד להיות מוכן בכל הכוח, להיות הכי חזק שאפשר ולא להוריד את הרגל מהגז בשום נקודה. רק כך מגיעים ליעד".