הקלות למאות ישראלים הנמצאים ברילוקיישן בארה"ב: ממשל ביידן יתיר . כך סיפרה ראש מחלקת השירות הקונסולרי האמריקנית לוול סטריט ג'ורנל. זאת במסגרת מאמצי הממשל להקטין את זמני ההמתנה לוויזות בקונסוליות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
יוזמה זו מבטלת את הדרישה הנוכחית לפיה מי שמחזיק באשרת עבודה בארה"ב ומעוניין להגיש בקשה לחידושה, מחויב להגיע פיזית לקונסוליה בארץ על מנת להגיש בקשה שכזו. מבחינת הממשל, היוזמה עשויה להקל על הקונסוליות ולאפשר להן לקיים יותר ראיונות לאשרות תייר, ובכך לצמצם את זמני ההמתנה הארוכים לוויזות. מבחינת בעלי אשרות העבודה, היוזמה תחסוך זמן וכסף רב.
1 צפייה בגלריה
הקונסוליה האמריקנית בירושלים
הקונסוליה האמריקנית בירושלים
הקונסוליה האמריקנית בירושלים
(צילום: רויטרס)
מדובר בשלב הראשון בבקשות לחידוש אשרות עבודה מסוג L1 ו-H1B, שתי אשרות הרילוקיישן העיקריות המשמשות חברות ישראליות בתחום ההייטק. אשרת L1 דורשת ותק של שנה אחת לפחות אצל חברת האם. אשרת עבודה H1B כפופה למכסה שנתית. ב-1.3.2023 תיפתח הגרלה לחברות המעוניינות להעסיק מנהלים ומומחים זרים במסגרת מכסת אוקטובר 2023.
יואב, סמנכ"ל שירות לקוחות במשרדה של חברת הייטק ישראלית שבניו-יורק, שהגיע ארצה השבוע לשם חידוש אשרת העבודה שלו, אמר: "הלוואי שיכלתי למסור את הדרכון לוושינגטון במקום לבצע את התהליך בתל אביב. נאלצתי לבוא עם אשתי וגם עם הילדים. אמנם המשפחות שלנו שמחות מאוד לראות אותנו ואת הנכדים, אבל בשבילנו, בגלל זמני הטיפול בקונסוליה, המשמעות היא להיעדר ממקומות העבודה והגנים למשך חודש".
עו"ד ליעם שוורץ, ראש תחום הרילוקיישן במשרד גולדפרב גרוס זליגמן, מסר כי "יוזמת הממשל האמריקני מהווה סיטואציית Win-Win הן למעסיקים והן לעובדים בעלי האשרות. היוזמה היא אחת מכמה מהלכים מוצלחים שננקטים כדי להוריד את זמני ההמתנה לתור בקונסוליה. רק לפני 8 חודשים ביקשה ראש מחלקת הוויזות בשגרירות ארה"ב סבלנות מהציבור הישראלי נוכח זמני ההמתנה של כשנה לקבלת תור לקונסוליה. כיום ההמתנה היא בדיוק חצי מזה: 6 חודשים, והיד עוד נטויה".
הצעד המרכזי בצמצום זמני ההמתנה לתורים בקונסוליה יהיה הענקת פטור מאשרה. לפי שר החוץ אלי כהן, הפטור עשוי להתקבל לקראת חודשי הקיץ. אבל גם אז, מוסיף עו"ד שוורץ, "יהיה צורך להצטייד באשרת עבודה כאשר מתכוונים לנסוע לארה"ב ברילוקיישן ולא לביקור תיירותי או עסקי קצר".