חברת טידס, שהיא למעשה מיזוג בין אאוטבריין הישראלית לבין החברה הצרפתית, תפטר 10% מהעובדים. מדובר בסבב הפיטורים השני השנה שמתרחש מאז המיזוג. בסבב הקודם פוטרו 10% מ-2,000 עובדי החברה, כך שכעת מדובר בכ-180 עובדים.
בפעם הקודמת הקיצוצים דילגו כמעט במלואם על הפעילות של החברה בישראל, אך הפעם גם הסניף הישראלי יושפע מכך. עם זאת, ההערכה היא כי מחלקות הפיתוח, שאלה הם רוב עובדי החברה בישראל, ייפגעו באופן יחסי פחות ממחלקות אחרות. בטידס מצפים שלאחר השלמת מהלך הקיצוצים היא תוכל לחסוך הוצאות של 35-40 מיליון דולר בשנה.
כמו כן, היא מעריכה כי תרשום הוצאה חד פעמית של 8-12 מיליון דולר בעקבות תשלום פיצויים למפוטרים והוצאות נוספות. רוב הפיטורים יתבצע עוד לפני סוף השנה וחלקם במהלך הרבעון הראשון של 2026. מניית טידס מזנקת ב-20% בטרום פתיחת המסחר בוול סטריט, אך זה עדיין משאיר את שווי החברה סביב סכום זעום של כ-70 מיליון דולר.
אאוטבריין היא חברת פרסום באינטרנט שהונפקה בוול סטריט ב-2021 לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר ומאז ידעה בעיקר ירידות. ב-2024, כאשר נסחרה כבר סביב שווי של 200 מיליון דולר היא יצאה למהלך נועז של מיזוג הפוך עם חברת טידס הצרפתית של פטריק דרהי, לפי שווי של מיליארד דולר. אאוטבריין שילמה 725 מיליון דולר במזומן בעסקה, רובו באמצעות חוב והמיזוג הושלם בפברואר 2025. אלא שהמיזוג לא הביא לשיפור בעסקי החברות ולאחר פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השלישי שאיכזבו את המשקיעים, מניית החברה צללה ב-40% ביום אחד. ההכנסות עמדו על 319 מיליון דולר בלבד לעומת תחזיות ל-340 מיליון דולר, ההפסד היה גבוה מהצפוי ברמה של 17 סנט למניה לעומת תחזיות ל-10 סנט למניה. פעילות החברה שרפה 24 מיליון דולר במהלך הרבעון.
כעת בונים בחברה הממוזגת על שוק הפרסום ב-CTV (טלוויזיות מחוברות), אבל הוא מהווה עדיין נתח קטן יחסית מהפעילות ואמור לתרום הכנסות של 100 מיליון דולר בלבד השנה. אף שהמשקיעים משדרים שביעות רצון מהמהלך הנוכחי, לא בטוח שקיצוץ של 10% יספיק, שכן מספר העובדים של טידס עדיין גבוה ביחס לרמת ההכנסות הנוכחית שלה.






