בונדוול (Bonduelle), קונצרן צרפתי בינלאומי המוביל בעולם בתחום ירקות מעובדים וקפואים, נכנס לישראל ויתחרה מול סנפרוסט של תנובה ופרי הגליל. בונדוול חתמה הסכם עם חברת זנלכל, יצרנית השימורים, שתהיה הנציגה הבלעדית שלה בישראל ותייבא לראשונה לארץ את מוצריה.
עד כה, זנלכל לא עסקה בייבוא למעט השלמות שוליות. בין המוצרים החדשים של בונדוול שיתווספו למדף הקפואים הישראלי כבר החודש - מוצרי קטגורית גורמה שלא נמכרו עד כה בארץ כגון פרוסות זוקיני קלוי, חצאי פלפלים קלויים, פרוסות חצילים בגריל ושעועית עדינה שלמה מזן מיוחד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מוצרי בונדוול
מוצרי בונדוול
מוצרי בונדוול
(צילום: סטודיו אורית חן צדוק)
מחזור המכירות השנתי של בונדוול עומד על שלושה מיליארד אירו בשנה, והיא פועלת ב-100 מדינות בעולם ו-50 מפעלים. החברה, שנוסדה ב-1827, ועד היום נשלטת על ידי הדור השביעי למשפחת בונדוול, משקיעה ומפתחת זני ירקות ייחודים לה, אותם היא מגדלת על שטחים עצומים של כ-1,240 דונמים ברחבי העולם. המחזור של זנלכל בשנת 2021 הסתכם ב-230 מיליון שקלים, ורווח נקי של 20 מיליון שקלים.
בישראל יושקו המוצרים באריזות קפואות של 600 גרם: זוקיני קלוי בגריל פרוס ב-24.9 שקלים, פלפלים קלויים בגריל חצויים ב-24.9 שקלים, חצילים קלויים בגריל פרוסים ב-24.9 שקלים. בסדרת הירקות הקלאסית: גרעיני תירס מוקפאים ב-14.9 שקלים, שעועית עדינה שלמה ומוקפאת ב-21.9 שקלים, אפונת גן מוקפאת, ב13.9 שקלים. למוצרים כשרות K Star מהדרין, מארה"ב. את המוצרים ניתן להשיג החל משבוע הבא ברשת שופרסל.
גרגורי סנסון, מנהל הפעילות הבינ"ל של בונדוול, אמר: "ישראל נבחרה למדינה הראשונה מחוץ לאירופה בה נשיק את מוצרי הגורמה שלנו, זאת לאחר סדרת מחקרים מקדימים לכניסה מהם עולה כי הצרכנים בישראל מובילים בראש טבלאות צריכת הירקות העולמית לנפש, הן בכמות והן במגוון, והישראלים צורכים כ-1.750 מיליון טון ירקות מדי שנה. צריכת הירקות של הישראלי הממוצע שווה לצריכת ירקות של כ-6-5 אירופיים, ומשפחה ישראלית ממוצעת צורכת כ-40 ירקות בשבוע.
עוד אמר סנסון: "אנחנו מתלהבים מישראל שצורכת יותר ירקות קפואים מאשר בצרפת. ישראל המדינה הראשונה שתיהנה מקו הגורמה של ירקות קלויים שהיה עד כה מיועד בצרפת לשוק המוסדי בלבד - מסעדות, בתי קפה, מלונות וכו'. אנחנו נתחרה בסנפרוסט, ולצרכן הישראלי תהיה הזדמנות לטעום איכות טובה יותר לעומת מה שהיה לו בעבר. אנחנו לא הכי זולים כי מדובר במוצרי איכות. המחירים יהיו די דומים לצרפת, בתוספת מחיר ההובלה והוצאות יבוא. אנחנו בוחרים את האיזורים הטובים ביותר בעולם לגידול הזן המתאים, כשהמפעל נמצא עד שלוש שעות בלבד מהשדות. במקביל, זאת הזדמנות עבורנו לחפש בישראל טכנולוגיות חדשניות בנושא מכירה באינטרנט ונראות בדיגיטל".
פיני גורביץ', מנכ"ל זנלכל: "זו פעם ראשונה שהם מוכנים לתת בלעדיות לשיווק לייבואן ממדינה שבה לא פועל מפעל מקומי שלהם. אנחנו נכנסים לראשונה לייבוא גם בגלל שעולם החקלאות סובל, העסק שלנו בהגדרה הוא חקלאות הישראלית - קולטים כל שנה 80 אלף טון ירקות טריים מהחקלאי הישראלי, אבל אם חלילה וחס הולך להיות משבר בחקלאות אז תעזור לנו הפעילות הנוספת".