התעשייה האווירית חתמה על שני חוזים נפרדים עם שתי מדינות, לאספקת מערכות חימוש משוטט לטווח ארוך (כטב"ם מתאבד). השווי המשולב של שני החוזים הוא מעל לחצי מיליארד שקלים. שתי ההזמנות המשמעותיות מגיעות לאחר הצטיידות של מדינות נוספות מוקדם יותר השנה במערכות חימוש משוטטות לטווח ארוך.
סדרת ההזמנות בשנה החולפת מבטאת את הביקוש הגובר בעולם ואת יכולותיה הייחודיות של משפחת החימושים המשוטטים של התעשייה האווירית. משפחת החימוש המשוטט ארוכת הטווח של התעשייה האווירית כוללת את ההארופ, ההארפי והמיני הארפי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
הארופ התעשייה האווירית
הארופ התעשייה האווירית
הארופ
(באדיבות התעשייה האווירית)
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "מערכות החימוש המשוטט הביאו להישגים מרשימים ביכולת המבצעית בלחימה ברחבי העולם, ומהוות כלי תקיפה מבצעי, מרכזי ומכריע בשדה הקרב. יכולת הדיוק של מערכות אלו מהווה יתרון משמעותי ברמה המבצעית ועבור הדרג המדיני, לנטרול נקודתי של האיום בזירת הלחימה. עסקאות אלו מהוות הוכחה נוספת לחשיבות ולאמון, הניתנים במערכות החימוש המדויקות של התעשייה האווירית, אשר מספקות יתרון מבצעי ללקוחותינו ברחבי העולם״.
תעשייה אווירית המציאה את החימוש המשוטט בשנות ה-80, ופיתחה את החימוש המשוטט הראשון ה-Harpy, שהינו בעל ראש ביות נגד קרינה, אשר יועד נגד מערכי הגנה אווירית. כיום התעשייה האווירית מציעה את הדורות המתקדמים של מערכת זו Harpy-NG, שמיועד נגד מגוון רחב של מטרות קורנות.
נגזרת נוספת של משוטט ה-Harpy היא מערכת Harop, בעלת גרסאות ימית ויבשתית, אשר הוכחה מבצעית ומספקת מענה למגוון תרחישי לחימה ופעילויות נגד טרור. ההארופ מצויד במצלמות יום/לילה (מטע"דים ייעודים), וביכולת לסרוק, לאתר ולתקוף, בדיוק מרבי, מטרות נייחות או ניידות, ימיות או יבשתיות בטווחים גדולים. התקיפה יכולה להתבצע מכל כיוון ובכל זווית תקיפה.
Mini-Harpy הינו החימוש המשוטט היחיד בעולם כיום בעל ראש ביות משולש- אלקטרואופטי יום/לילה וביות קרינה. שילוב ראשי הביות מאפשר גילוי ותקיפה בתנאי ראות קשים ומקשה מאוד על המטרה להתחמק מגלוי והשמדה. ה-Mini Harpy מצויד בהנעה חשמלית ובראש קרב נגד טנקים. הMini Harpy-, כמו שאר המשוטטים ארוכי הטווח של תעשייה אווירית, משוגר מזוויל.