איטליה החליטה לבטל חלק מתוכניותיה להקל על תשלומים במזומן עבור סחורות ושירותים בעקבות ביקורת של האיחוד האירופי, כך אמר שר הכלכלה ג'נקרלו ג'ורג'טי.
בטיוטת התקציב השנתי של איטליה ל-2023, הממשלה הציעה לשנות את השיטה הנוכחית במסגרתה מוכרים מסתכנים בקנסות אם הם מסרבים לקבל תשלומים באשראי מתחת ל-60 אירו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
איטליה
איטליה
איטליה
(צילום: זיו ריינשטיין)
באיחוד האירופי, שנלחם בהשתמטות מתשלומי מס וכסף שחור, והעניק חבילת סיוע בסך 21 מיליארד דולר לאיטלקים בעקבות נזקי הקורונה, מאוד לא אהבו את ההצעה הזאת, מכיוון שטענו כי היא לא עולה בקנה אחד עם המלצות קודמות להגביר את הפיקוח על תשלומי מס ומניעת הזרמת כסף שחור במדינות האיחוד.
"אנחנו מתכוונים לבטל את הפיקוח על נקודות המכירה", אמר ג'ורג'טי לפרלמנט האיטלקי לפני שהאיחוד ביקר את המהלך. "אני מקווה שמדינות נוספות באירופה יעשו זאת גם".
הסיבה לביקורת מבחינת האיחוד היא שתשלומים במזומן מעודדים השתמטות מתשלומי מס, בטח באיטליה, שלפי הערכות כ-100 מיליארד אירו מדי שנה לא נכנסים לקופת המדינה כתוצאה מכך.
הקנסות הנוכחיים עבור מוכרים שלא מאשרים תשלום באשראי בעסקאות מתחת ל-60 אירו – ונתפסים - עומד על 30 אירו יחד עם 4% משווי העסקה שבוצעה, והוא היה אחד התנאים לחבילת הסיוע בסך 21 מיליארד דולר שקיבלה איטליה בתחילת שנת 2022 מהאיחוד האירופי כדי להתמודד עם השלכות הקורונה, שהכו בה בצורה קשה מאוד.
למרות הכל, ראש הממשלה החדשה, ג'ורג'יה מלוני, החליטה לנקוט במדיניות קלה יותר על תשלום במזומן, ובהצעת התקציב הכניסה סעיף שמאפשר לבצע עסקאות במזומן עד סכום של 5,000 אירו, כשהתקרה הקודמת עמדה על 1,000 אירו בלבד.