אולי תקבלו הודעה על כסף שנשאר לכם בחשבון ה"ווינר": המועצה להסדר הימורים בספורט התחייבה לפעול ליידוע אקטיבי של לקוחות ביחס לכספים שהצטברו בחשבונות לא פעילים ולאפשר ללקוחות למשוך את הכספים. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז אישר הסדר פשרה במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה כנגדה. על פי הערכות, מדובר בכשני מיליון שקל שהצטברו בעשרות אלפי חשבונות של לקוחות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
התובענה עסקה בטענות המבקש המיוצג על ידי עוה"ד שאול ציוני, אלי פילרסדורף ורעות זייטלבך ממשרד "ציוני פילרסדורף פיליפ", לפיהן המועצה, שמפעילה את הימורי הספורט בישראל תחת המותג "ווינר", פועלת כביכול בניגוד לדין ביחס להפעלת ההימורים באינטרנט, ובכלל זה, בכך שהיא מחזיקה כספים של לקוחות אצלה בחשבונות וירטואליים "לא פעילים", כמו גם שלא מדווחת באופן שוטף ללקוחות על אודות יתרת הכספים המוחזקים אצלה. מנגד, המועצה הכחישה את טענות המבקש, והסבירה מדוע לדעתה התנהלותה היא חוקית וכדין.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בהמשך, הצדדים פנו לגישור שהתקיים בפני השופט (בדימוס) יצחק ענבר ובסיוע המגשר הגיעו להסדר פשרה שאושר לאחרונה לאחר הכנסת תיקונים מסוימים על ידי השופט אבי פורג.
בין השאר, נקבע על פי הסדר הפשרה כי במהלך שנת 2023 המועצה תשלח בכל כמה חודשים לכל לקוח שכתובת הדואר האלקטרוני שלו מצויה בידה, ואשר חשבונו מצוי ביתרת זכות, הודעת דוא"ל אשר תכלול הודעה בכתב המיידעת את הלקוח כי חשבונו מצוי ביתרת זכות, וכן את האפשרות העומדת לו לנצל את היתרה לצרכי השתתפות בהימורים או למשוך אותה בהתאם לתנאי השימוש.
כמו כן, יצורף קישור לחשבון הלקוח באתר המועצה, אשר כניסה אליו (באמצעות סיסמה) תאפשר ללקוח לראות את יתרת החשבון, את כל תנועות החשבון, וכן לתת הוראות משיכה של יתרת הסכום שנמצא לזכותו, ככול שקיימת וניתנת למשיכה לפי תנאי השימוש.
בנוסף לכך, אחת לשנה, המועצה תנסה ליצור קשר טלפוני עם לקוחות לא פעילים, אשר יתרת הזכות העומדת לזכותם בחשבון, היא בסך 1,500 שקל או יותר. ניסיון זה יעשה באמצעות חיוג למספר הטלפון או הטלפון הסלולרי של הלקוח, כפי שהוא מופיע בחשבונו באתר המועצה. אם המועצה הצליחה ליצור עם הלקוח קשר טלפוני, היא תודיע ללקוח שקיימת לו יתרת זכות בחשבונו (ללא ציון סכום היתרה) ותמסור לו פרטים כיצד ניתן לנצל את היתרה לצרכי השתתפות בהימורים או למשוך אותה בהתאם לתנאי השימוש.
עו"ד שאול ציוניעו"ד שאול ציוניצילום: אייל טואג
השופט ציין בהחלטתו לאשר את הסדר הפשרה המתוקן כי "הסדר הפשרה מעניק סעדים ראויים של עדכון שוטף של לקוחות המועצה בדבר קיומה של יתרת זכות בחשבונם באמצעים שונים, תוך ציון האפשרות העומדת להם לנצל את היתרה לצרכי השתתפות בהימורים או למשוך אותה".
עו"ד שאול ציוני, בא כוח המבקש, מסר בתגובה: "מדובר בהסדר חשוב מאוד שמסדיר את התנהלות המועצה להסדר ההימורים בספורט ביחס לחשבונות לא פעילים של לקוחות שבהם הצטברו כספים של הלקוחות".
מהמועצה להסדר ההימורים נמסר כי ״המועצה תמיד קשובה ושמחה לשפר את השירות ללקחותיה. אנו מברכים על הסכם הפשרה שהושג ומודים לבית המשפט על אישורו".