ענקית הסייבר האמריקנית זיסקיילר (Zscaler) רוכשת את אבאלור (Avalor) הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה לסיווג, זיהוי וניתוח מידע ממקורות שונים, בכ-350 מיליון דולר.
זו הרכישה השלישית של זיסקיילר בישראל לאחר שרכשה ב-2021 את טראסטדום ובשנה שעברה את קנוניק. לפני הרכישה העסיקה זיסקיילר בישראל כ-100 עובדים. המשא ומתן על הרכישה נחשף לראשונה בכלכליסט בינואר.
1 צפייה בגלריה
מייסדי אבאלור סמנכ"ל הטכנולוגיות כפיר תשבי (משמאל) והמנכ"ל רענן רז
מייסדי אבאלור סמנכ"ל הטכנולוגיות כפיר תשבי (משמאל) והמנכ"ל רענן רז
מייסדי אבאלור: סמנכ"ל הטכנולוגיות כפיר תשבי (משמאל) והמנכ"ל רענן רז
(צילום: Business Wire)

אבאלור הוקמה ב-2022 על ידי רענן רז, מנכ"ל החברה, וכפיר תשבי, המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות ראשי. עד כה גייסה החברה 30 מיליון דולר מקרן Salesforce Ventures, Cyberstarts, קרן TCV, קרן Jibe Ventures ומייסדי דאטורמה אפי כהן ורן שריג שנמכרה לסיילספורס. המשקיעים של החברה ובעיקר סייברסטארטס צפויים לרשום החזר של יותר מפי 10 על השקעתם בחברה.
אבאלור, המונה כיום כ-80 עובדים, תפעל כיחידה עצמאית בזיסקיילר ותמשיך בפיתוח המוצר כדי לאפשר לפלטפורמת אבטחת הענן של ענקית הטכנולוגיה, Zero Trust Exchange, לעבד כמויות דאטה אדירות ולספק תובנות על איומים. עם השלמת הרכישה אבאלור צפויה לגייס עשרות עובדים נוספים.
הטכנולוגיה של אבאלור מאפשרת לחבר בלחיצת כפתור את כלל נכסי הדאטה של החברה, מכלי אבטחה ועד תוכנות ניהול כוח אדם, לדאשבורד אחד, ללא מגבלה על כמות או סוג הדאטה. הרכישה תאפשר לזיסקלייר למנף את כמויות הדאטה האדירות שהיא מעבדת (כ-400 מיליארד טרנזקציות ביום) בפלטפורמת אבטחת הענן שלה, לחבר אותן לתמונה אחידה ובכך לאפשר ללקוחותיה לתעדף איומים בצורה יעילה ומהירה יותר. עסקה זו מהווה דריסת רגל עבור זיסקיילר בתחום ה-Data Fabric ותאיץ את יכולת החברה להשתמש בכמויות המידע שלה לטובת אפליקציות נוספות ללקוחותיה.
בשיחה עם כלכליסט אמר מנכ"ל החברה רענן רז: "לא היינו חייבים למכור את החברה אלא להיפך - עמדנו בכל היעדים העסקיים שלנו וכל הרבעונים שלנו היו מוצלחים. יכולנו לעשות סיבוב גיוס נוסף משמעותי אבל הסינרגיה עם זיסקיילר הייתה חזקה מאוד".
רז סיפר כיצד נוצר הקשר עם זיסקיילר: "פנה אלינו הטכנולוג הראשי של זיסקיילר שהכיר אותי מסיילספורס שם היה הבוס שלי, שהבין שמה שאנחנו בונים הוא בדיוק הטכנולוגיה למימוש היעד של החברה. היו כמה הצעות שהם הציעו שסירבנו אליהן, עד שהגענו לעמק השווה והתחלנו בבדיקת נאותות מהירה, והעסקה נסגרה די מהר. זו הרכישה הכי גדולה של זיסקיילר אי פעם, ולא היה להם קל להגיע לזה מבחינת החברה. עכשיו ניכנס כיחידה עצמאית פנימה ואנחנו בונים איתם אסטרטגיה איך משתמשים בדאטה של החברה, שהיא מכרה זהב ביחד עם מה שאנחנו עושים".
ליאור סיימון, שותפה בסייברסטארטס המשקיעה הראשונה בחברה, אמרה: "זה החזר לא רע בכלל, זו חברה שהייתה מצליחה בכל מקרה גם אם לא הייתה נרכשת כעת. הכרתי את רענן וכפיר בשלב מאוד מוקדם שבו התלבטו בין כמה סגמנטים שסייבר היה האחרון מביניהם. אף אחד מאיתנו לא ידע מה ייצא בסוף, אבל בזכות החיבור ביניהם והרקע החזק שלהם נוצרה במהירות חברה משמעותית".
ג'יי צ'אודרי, מנכ"ל, יו"ר ומייסד של זיסקיילר, אמר: "פתרונות למידת מכונה דורשים כמויות דאטה אדירות ומגוונות. הבנת ההקשר של הנתונים האלו תאפשר פיתוח פתרונות בינה מלאכותית משמעותיים. רכישת אבאלור תאפשר לזיסקיילר לזהות ביעילות רבה יותר חולשות ולנבא פרצות במסגרת פלטפורמת ה-Zero Trust שלה. השילוב הזה יוצר פתרון AI עוצמתי שיאפשר ללקוחות שלנו להישאר צעד אחד לפני התוקפים".