פייסבוק ישראל מתרחבת ושוכרת חצי מגדל בפרויקט לנדמרק במתחם שרונה בתל אביב בדמי שכירות של כ-100 מיליון שקל לשנה. חברת אפי נכסים, שמחזיקה בזכויות של הפרויקט יחד עם מליסרון, הודיעה לבורסה הבוקר (רביעי) כי תכניס מהעסקה 50 מיליון שקל בשנה.
על פי הסכם השכירות בין פייסבוק לחברות, פייסבוק תשכור 20 קומות מתוך 39 הקומות המיועדות למשרדים במגדל A בפרויקט, אשר השלמתו צפויה לחול בסוף שנת 2023 לפי התוכניות. תקופת השכירות תחל מספר חודשים אחרי השלמת הקמתו של המגדל, כלומר במהלך 2024, והיא תימשך לאורך שבע שנים (עם אופציות להארכת תקופת השכירות בשש שנים נוספות).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט לנדמרק במתחם שרונה
הדמיית פרויקט לנדמרק במתחם שרונה
הדמיית פרויקט לנדמרק במתחם שרונה
(הדמיה: אבנר ישר אדריכלים)
השטח הכולל שיועמד לרשות פייסבוק מתפרש על 51 אלף מ"ר על 20 קומות, כאמור, ובנוסף שכרה החברה 660 מקומות חניה בפרויקט.
פרויקט לנדמרק, שיכלול שני מגדלים בני 50 קומות, משתרע על שטח של כ-14 דונם וממוקם בפינה הדרום מערבית של מתחם שרונה, בין הרחובות הארבעה, ארניה אסוולד וליאונרדו דה וינצ'י. מגדל אחד יוקם ברחוב דה וינצ'י וישלב תעסוקה, מסחר ומבני ציבור. המגדל השני יוקם ברחוב הארבעה וישלב גם מגורים בקומות העליונות וכן אפשרות להקמת חדרי מלון. שניהם יכללו חזית מסחרית.
שני המגדלים, שיבוצעו על ידי חברת אקלטרה בנייה, יכללו למעלה מ-160 אלף מ"ר, מתוכם משרדים ומסחר בשטח של כמעט 120 אלף מ"ר ו-6,050 מ"ר עבור שטחים ציבוריים כגון חינוך, דת, תרבות, רווחה, קהילה ומוסדות עירוניים. עוד כוללת התוכנית 10 קומות עם 116 יחידות דיור, כאמור, מחציתן יוקצו עבור דירות קטנות בשטח של עד 60 מ"ר במטרה לאפשר תמהיל מגוון.
בנוסף, כולל הקומפלקס בית ספר לאמנויות הבמה שישתרע על שטח של כ-7,000 מ"ר, כיכר ציבורית שתיבנה ברחבת המגדלים ותכלול פינות ישיבה ובתי קפה בשטח של כ-5,000 מ"ר וחניון תת-קרקעי בן 7 קומות עם 2,000 מקומות חניה. דרך הגישה למגרש תהיה תת-קרקעית ותקושר ממזרח ממגדלי המגורים של חברת גינדי החזקות, לכיוון צפון לרחוב קפלן. שטחי הפיתוח ישולבו עם מתחם שרונה מרקט.