ירון הראל, בעליהן של חברות "רוכסני מתכת פסקל" ו"האמה", נעצר אתמול (יום שני) בחשד למאות הברחות של רוכסנים למצרים תוך ביצוע עבירות מכס שונות ועבירות על חוק איסור הלבנת הון בהיקף כולל של כ-59 מיליון שקלים.
1 צפייה בגלריה
(צילום: הנס מוריץ)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי רשות המיסים, הראל ניצל הסכם משותף לישראל, מצרים וארה"ב, שמקנה פטור ממכס בארה"ב על יבוא סחורות לישראל ויצוא שלהן למצרים לאחר שעברו עיבוד בישראל. ההסכם נועד לעודד את יחסי ישראל ומצרים באמצעות מתן הטבות כלכליות משמעותיות מארה"ב.
לפי בקשת המעצר שהוגשה לביהמ"ש, לאחר חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ בירושלים, הראל חשוד במאות הברחות של רוכסני מתכת מוגמרים ביבוא לישראל והברחתם ביצוא למצרים, זאת מבלי שעברו כל שינוי או עיבוד בישראל כנדרש בהסכם "הקוויז" ותוך הגשת הצהרות כוזבות. היקף העבירה בין השנים 2016 ועד היום נאמד כאמור בכ-59 מיליון שקל.
לםי הודעת רשות המיסים, עם הפיכת החקירה לגלויה עוכב החשוד לחקירה ונערכו חיפושים נרחבים במספר אתרים, ביניהם מפעלי החברות שבבעלותו ונתפס חומר רב שחיזק את החשדות כנגדו.
השופט עדי בר טל מבית משפט השלום בירושלים שחרר את הראל בתנאים מגבילים, ביניהם מעצר בית למשך 10 ימים, הפקדת מזומן בסך של חצי מיליון שקל, ערבות עצמית על סך מיליון שקל, וערבות צד ג' של שני ערבים על סך 150,000 שקל כל אחד.