אם אתם ממתינים למעטפה בדואר שבתוכה כסף, שוברי מתנה או כל דבר יקר ערך - שימו לב לסיפור הבא: בית הדין למשמעת של עובדי המדינה גזר פסילה משירות המדינה למשך 4 שנים ופסילה לצמיתות לחברת הדואר על אברהם בצלאל, לשעבר עובד חברת דואר ישראל, שהועסק כממיין דואר בסניף מודיעין. זאת, לאחר שבצלאל הורשע על פי הודאתו בגניבת תווי שי טעונים בשווי אלפי שקלים מתוך מעטפות שמיין.
בצלאל פוטר מחברת דואר ישראל ב-31 בדצמבר 2022. הוא הורשע בבית משפט השלום ברמה, בטענה שבמהלך החודשים ינואר עד אפריל בשנת 2020, הוא היה נכנס לחדר מיון הדואר, חיפש ומצא מעטפות שהכילו תווי שי טעונים בסכומי כסף שונים, פתח את המעטפות ונטל את תכולתן לכיסו.
1 צפייה בגלריה
סניף דואר
סניף דואר
סניף דואר
(צילום: מירב קריסטל)
במועדים שונים עשה הנאשם שימוש בתווי השי שגנב, שהגיעו לשווי של אלפי שקלים בודדים. לאחר שהתגלה דבר הגניבה, החזיר הנאשם תווי שי גנובים שהיו בכיסו וברכבו באותה עת, בהם טרם עשה שימוש, בשווי כולל של 2,185 שקל.
ב-16 במרץ גזר בית משפט השלום ברמה 45 ימי מאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות, מאסר על תנאי למשך 6 חודשים בתנאי שלא יעבור עבירת רכוש מסוג עוון למשך 3 שנים, ותשלום פיצוי לדואר ישראל בסך 3,000 שקל.
התביעה ביקשה להטיל עליו פסילה ל-10 שנים לרשות הדואר ו-8 שנים לשירות המדינה. זאת לטענת התביעה משום שהנאשם שעבד במחלקת המיון בחברת הדואר הפר באופן בוטה את האמון שניתן בו וגנב דברי דואר, ובכך פגע בתדמית חברת דואר ישראל ובשירות הציבורי בכלל. בנוסף, צויין כי מעידתו של הנאשם לא הייתה חד פעמית. משרד התקשורת ביקש לפסול אותו לחברת הדואר לצמיתות.
הנאשם אמר להגנתו בדיון כי ביצע את העבירות בעת שהיה בתקופה קשה, עם חובות גדולים ובמצב בריאותי לא תקין, וציין כי הוא מצטער על מעשיו.