בשיתוף בית החולים ברזילי
את "העצב התנ"כי" הנגזר על כל יולדת באשמת חווה - כלומר, לידה בכאב, ניצחה מזמן זריקת האפידורל, ונשאר רק הצער על הגירוש מגן עדן. אבל מי אמר שאי אפשר ללדת בתנאים המתקרבים לזה? עם פינוקים ועינוג כל החושים?
בבית החולים ברזילי באשקלון השיקו לאחרונה חדרי לידה חדשים, במטרה לאפשר לכל יולדת ללדת בדרך שלה, ולא, לא מדובר בעוד סתם חדרי לידה, אלא ב־12 סוויטה לידה פרטיות, הכוללות את כל הציוד הנדרש לשם טיפול ביולדת וביילוד. ומה הן כוללות?
החל במיטות HILL ROOM מודלריות, אשר מאפשרות לידה בתנוחות שונות, עבור לכיסא לידה של KAYA BIRTH, שבו ניתן ללדת בתנוחות זקופות. וכלה במכשירי נייטרוס (גז צחוק), אשר זמינים בכל חדר.
5 צפייה בגלריה
(צילום: מורן אחדות ניסים, צילום רפואי ברזילי)
לפינוק הזה מתווספים מוניטורים אלחוטיים עמידים במים, אשר מאפשרים לנשים לשהות במהלך הצירים במקלחת, תחת זרם המים, תוך כדי ניטור רציף. המטרה היא לאפשר ליולדת להיות רגועה שמצבו של הילוד מנוטר, אבל כמו כן להיעזר בשיטות שיכוך כאבים טבעיות, כמו המקלחת.
עוד עומדים לרשות היולדת כורסה נפתחת למלווה, עמעום אורות מיוחד, שמאפשר לה שליטה בתאורה, ועוד.
את הרקע של כל זה בסוויטת הלידה מלווים צלילים. היולדת והמלווה שלה יכולים לבחור מראש להשמיע את המוזיקה שהם אוהבים, באמצעות רמקולים של JBL, אשר נמצאים בכל חדר ותורמים למצב רוח טוב ולרגיעה.
ואם כבר רגיעה, אז אי אפשר בלי ריחות נעימים כתוספת לאווירה טובה וסיוע בקידום תהליך הלידה, בחדרי הלידה החדשים מציעים לכל יולדת שימוש בארומתרפיה: בין היתר בשמני לבנדר, תפוז ולמון גראס, שידועים בהשפעתם המרגיעה.
5 צפייה בגלריה
(צילום: מורן אחדות ניסים, צילום רפואי ברזילי)
ומה באשר לצוות הרפואי? - במחלקה החדשה כל צוות המיילדות עברו הכשרה מיוחדת ומבטיחות לסייע לכל אחת ללדת באופן המיטבי.

לראות את הלידה דרך מראה

עבור היולדות באזור הדרום מוכה האזעקות ונפילות הטילים וכל היתר, חדר הלידה הטבעי החדש שנפתח הוא חלום שמתגשם.
כבר לא צריך להרחיק עד למרכז הארץ כדי ללדת. מלבד התנאים המפנקים שקיימים בכל סוויטת לידה, בחדר הטבעי קיימת מקלחת זרמים, המאפשרת התמודדות טבעית לשיכוך כאבים. קיימת אפשרות ללדת על מזרון מיוחד בתנוחות שונות, ולא במיטת לידה. בחדר קיימת מראת גוף מיוחדת, המאפשרת ליולדת המעוניינת בכך, לראות באופן מלא את הלידה. כמו כן קיים חבל טרזן מיוחד, המאפשר ליולדת תנוחות זקופות והתמודדות טובה יותר עם הצירים.
5 צפייה בגלריה
(צילום: מורן אחדות ניסים, צילום רפואי ברזילי)
בחדרי הלידה של המרכז הרפואי ברזילי מבטיחים להעניק יחס פרטני לכל יולדת לאורך כל שלבי הקבלה שלה: החל בשירותי המזכירות הפעילים 24/7, ועבור למיילדות מנוסות אשר מאיישות את מיון היולדות. יולדות הנדרשות לאשפוז במחלקת ההיריון בסיכון, זוכות אף הן למענה מיטבי, וזאת לאחר מהלך משמעותי שהוטמע, ולפיו בכל משמרת במחלקת האשפוז ישנה מיילדת מוסמכת בתפקיד, נוסף על צוות הגניקולוגים המנוסה שעובד שם.

חידושים וטכנולוגיות

החדשות הטובות הן שכל הציוד בחדר הלידה החדש הוא ציוד חד פעמי, אשר נפתח במיוחד עבור כל יולדת: החל במערכות הלידה, דרך המרפד שעל המיטה וכלה במספריים אשר ישמשו לחיתוך חבל הטבור. הכול על מנת להבטיח שמירה על הסטנדרט הכי גבוה בתחום מניעת הזיהומים.
ומה לגבי יולדת אשר תעבור ניתוח קיסרי? - גם על זה חשבו בברזילי. כל יולדת כזאת, כך מבטיחים במחלקה, תזכה לסגירת החתך בטכנולוגיה חדישה של סיכות נמסות, שהן המילה האחרונה בתחום. הסיכות הנמסות מייצרות צלקת קטנה, שטוחה ואסתטית יותר, כמו כן לא נדרש להסיר אותן, מה שמקל מאוד על היולדת, לאחר שהיא משתחררת עם התינוק הנסיך שלה לביתה.
5 צפייה בגלריה
(צילום: מורן אחדות ניסים, צילום רפואי ברזילי)
בנוסף לסיכות הנמסות, התפר מכוסה בחבישת פולימם מיוחדת המסייעת לטיפול בפצעים ומרפאה אותם ביעילות: מפחיתה בצקת, חבורות והתפשטות הדלקת, מקלה ומקצרת את משך הכאב, סופגת הפרשות ויוצרת סביבה לחה הנחוצה לריפוי הפצע. החבישה בעלת שכבה דקה ונושמת, המסייעת למנוע זיהום. ניתן לגזור את החבישה, שכן היא אינה נדבקת לפצע, ויש לה השפעה מיטיבה על עוצמת הכאב. הנשים מצידן מדווחות על החלמה מהירה וקלה יותר.
הצוות הרפואי מבטיח לעשות הכל על מנת להעניק לכל אחת חוויית לידה נעימה, כמובן בשילוב הקפדה על שמירת הבטיחות שלה ושל היילוד.
חדרי הלידה חרטו על דגלם להעניק לכל אישה את הלידה שעליה היא חלמה. גם נשים המעוניינות בלידה וגינלית אחרי ניתוח קיסרי, ישמחו לדעת כי אחוז ההצלחה בבית החולים ברזילי עומד על מעל 85% בלידות VBAC. כמו כן שיעור האפיזיוטמיה (חתך החיץ) נמוך שם מהממוצע הארצי.

קורסי הכנה ללידה

במרכז הרפואי ברזילי מתקיימים קורסי הכנה ללידה פרונטליים, מדי יום חמישי. מדובר בשני מפגשים עוקבים, ונדרשת הרשמה מראש במזכירות חדר הלידה. לנשים המעוניינות בקורסי הכנה לידה אונליין (בזום), ניתן להירשם אליהם דרך אתר האינטרנט של המרכז הרפואי ברזילי, כך גם לגבי מי שמעוניינת בקורס הכנה לניתוח קיסרי.
נשים אשר חוו קשיים בלידות הקודמות, או יש להן היסטוריה מיילדותית מורכבת, ומעוניינות להכין תוכנית לידה מסודרת ללידה הבאה - מוזמנות להירשם לפגישה במזכירות חדרי הלידה. תוכנית הלידה והחזרת השליטה לידי היולדת הוכחו כמפחיתות חרדה וכמסייעות בהתמודדות עם חרדות וחששות.
5 צפייה בגלריה
(צילום: מורן אחדות ניסים, צילום רפואי ברזילי)
בעתיד הקרוב צפויים להיפתח גם קורסי התעמלות לנשים הרות, שיועברו על ידי מיילדות מוסמכות, בוגרות הכשרה בווינגייט, וקורס עיסוי תינוקות לאחר הלידה.

600 שנות ניסיון

600 שנות ניסיון? מתברר שיש דבר כזה. מבולבלות? הינה החישוב: בחדרי הלידה החדשים במרכז הרפואי ברזילי עובדות 40 מיילדות, כאשר הוותק המצטבר של כולן הוא 600 שנות ניסיון. זהו ותק שלא יסולא בפז, המבטיח לכל אחת ואחת חוויית לידה מופלאה, תוך שמירה מלאה על הבטיחות שלה ושל הרך הנולד שלה
המסר של המחלקה הוא: אמונה ביולדת וביכולת של הגוף שלה ללדת, והוקרה של יולדות שבוחרות לשים את מבטחן בידי הצוות הרפואי, שמצידו מתחייב לעשות הכול כדי לקיים את המוטו שלו: "יולדת בריאה, יילוד בריא וחוויה מעצימה".
בשיתוף בית החולים ברזילי