פרצה קוראת לגנב: אפליקציית ביט של בנק הפועלים חסמה את האופציה לניהול יותר מחשבון ביט אחד על אותו כרטיס אשראי, אחרי שלקוח פרסם בפייסבוק שגנבו מחשבונו 7,200 שקל, באמצעות גניבת פרטי אשראי ושימוש בביט.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הגניבה נעשתה לטענתו אחרי שמישהו ככל הנראה גנב את פרטי האשראי ומספר הת.ז שלו ופתח לכאורה חשבון על שמו בביט, למרות שכבר יש לו שם חשבון. הלקוח קיבל הודעה מהאפליקציה שמישהו פתח חשבון נוסף עם פרטיו, אך בביט לא מנעו את הפתיחה של החשבון הנוסף, מפני שזאת אופציה שהיתה פתוחה באפליקציה. לא מדובר בפריצה לאפליקציה אלא אופציה קיימת ושמישה, שהפכה שימושית עבור הגנב. עקב כך בחברה החליטו לחסום אותה. עד כה ניתן היה לנהל בביט מספר חשבונות על כרטיס אשראי אחד, וכעת כאמור היא נחסמה.
3 צפייה בגלריה
ביט הונאת אשראי
ביט הונאת אשראי
ההודעה מביט
(צילום מסך)
האופציה הזאת ניתנה עד עתה לכל אדם, מבלי שבעל כרטיס האשראי יידרש לאשר את הפעולה, אלא רק באמצעות שליחת הודעה על כך שנעשה שימוש בפרטיו עבור פתיחת חשבון ביט נוסף.
בעקבות תלונת הלקוח, כש-ynet פנה לבנק בתהייה מדוע אין בקשה לאישור הפעולה, בבנק טענו בתחילה מול ynet שאין שום בעיה עם האופציה הזאת. יש, למשל, זוגות נשואים עם כרטיס אשראי אחד והם משתמשים בשני ביטים עם אותו כרטיס אשראי. בבנק הדגישו כי מספר ההונאות שכרוכות באופציה הזאת קטן.
לטענת הבנק, הונאות בכרטיסי אשראי יש תמיד, גם בלי קשר לביט, ואין כוונה לפגוע בחוויית הלקוח ולחסום את האופציה הזאת באופן שיסרבל את חוויית הלקוח עבור הלקוחות. כיוון שמספר ההונאות בביט קטן, הסבירו בבנק, יש פה ניהול סיכונים והוחלט שלא לחסום את האופציה.
למרות זאת, במהלך השבת, בביט החליטו בסופו של דבר בכל זאת לחסום את האופציה, שכן הסיפור של הלקוח תפס תאוצה ועורר רעש. כעת, בביט החליטו שמעתה לא ניתן לנהל יותר מחשבון אחד על אותו כרטיס אשראי. לקוחות שכבר מנהלים מספר חשבונות על אותו כרטיס ימשיכו בכך, החסימה היא רק עבור בקשות עתידיות.
3 צפייה בגלריה
ביט הונאת אשראי
ביט הונאת אשראי
הכסף שנגנב מכרטיס האשראי באמצעות ביט
(צילום מסך)
בביט מדגישים שהמקרה של הלקוח הוא מקרה רגיל של גניבת פרטי כרטיס אשראי, במסגרתה הגנב עשה שימוש גם באפליקציית ביט על-ידי זה שנרשם עם פרטי הלקוח לאפליקציה והעביר דרכה כספים. אין כאן דליית פרטים מתוך האפליקציה או פריצה לאפליקציה.
לפי עדות הלקוח, ביט הודיעה לו על כך מיידית, אך הוא גילה זאת כעבור כמה שעות כיוון שהדבר נעשה בלילה והוא ישן. עבורו מדובר בסכום כסף גדול, שכן לטענתו קיבל באותו היום קצבת אובדן כושר עבודה וכולה נשאבה בשנייה: "אני לא מבין איך מחלקות הביטחון של החברות (ביט וויזה כאל מ.ק) לא עובדות בשישי שבת, כשהכסף הזה עדיין תקוע במערערות מס"ב ועוד לא נחת בחשבון בנק של הצד השני ועוד ניתן לעצור את הדבר הזה".
3 צפייה בגלריה
ההודעה של ביט
ההודעה של ביט
ההודעה של ביט בכניסה לאפליקציה
(צילום מסך)
מביט נמסר בתגובה: "למרות שמדובר במספר מקרים בודדים, הוחלט שלא לאפשר כרגע לפתוח ביט נוסף ללקוחות קיימים".
לעניין ההונאה מסרו: "לאור מספר פניות, חשוב לנו להדגיש כי מיליוני ישראלים מעבירים כספים בביטחה ובקלות דרך אפליקציית ביט. מדובר באפליקציה שעומד מאחוריה בנק, אף אחד לא פרץ אליה ואין גישה לפרטי המשתמשים. כשמזינים כרטיס אשראי באפליקציה, אנו בודקים התאמה בין תעודת הזהות של המשתמש לבין כרטיס האשראי ומודיעים למשתמש אם נעשה שימוש בפרטי הזיהוי שלו. כל מקרה של הונאה מטופל על ידינו לשביעות רצון הלקוחות, וכך יהיה תמיד. בכל שאלה אפשר לפנות אלינו בהודעה פרטית בעמוד הפייסבוק או במוקד טלפוני של ביט במספר *6428. כמו בכל אירוע של הונאה וגניבת פרטי כרטיס אשראי, יש לטפל בו גם מול מוקד הביטחון של חברת כרטיסי האשראי. אנו שבים וממליצים שלא למסור לעולם את פרטי כרטיס האשראי לאף אחד. נדגיש שוב כי כל מקרה של הונאה יטופל על ידינו".