לפני כעשור זיהתה ההסתדרות צורך חדש: אם בעבר התמקד הארגון בעיקר בשמירה על זכויות העובדים במקום העבודה, הרי שכיום, ובפרט בעידן של יוקר מחיה הולך וגובר, נדרש מענה רחב גם לחיי היומיום של העובד ומשפחתו. כך הוקם "ביחד בשבילך", מועדון צרכנות דיגיטלי וחינמי לכלל חברי ההסתדרות, שהפך מרגע הקמתו לאחד מהגופים הצרכניים הגדולים והמשפיעים בישראל.
"בעבר פעלו בהסתדרות מועדונים קטנים ונפרדים שהיו מציעים הטבות נקודתיות", מספר איל קרוליצקי, מנכ"ל "ביחד בשבילך". "אבל היה ברור שהחברים — מעובדי מדינה וחברות תעופה ועד שכירים ועובדי כפיים - צריכים פתרון מרוכז שיכלול את כל תחומי החיים. ההתחלה הייתה מאתגרת, אבל בהדרגה נבנה מערך שממשיך להתרחב ומונה כיום מעל 300 אלף איש".
החברות במועדון היא חינמית ומותנית בחברות בהסתדרות, וכדי ליהנות מההטבות יש להצטייד בכרטיס האשראי הייעודי, שהונפק בשיתוף MAX, והוא ללא עלות לכל החיים. "מרבית המועדונים כרוכים בעלות. אצלנו — המועדון חינם, הכרטיס חינם. הכול זמין מרגע ההצטרפות", מציין קרוליצקי.
כוח קנייה עצום וסבסוד שמייצר עשרות אחוזי הנחה
המודל שעליו מושתת "ביחד בשבילך" פשוט ורב־עוצמה: היקף רכישות גדול מאפשר למועדון להשיג מחירים נמוכים במיוחד, וההסתדרות מוסיפה סבסוד שמעמיק את ההטבות.
"ההסתדרות משקיעה במועדון עשרות מיליוני שקלים בשנה", מסביר המנכ"ל. "הכול מבוסס על שני מהלכים: היקף הרכישות שאנחנו מייצרים — והמחירים הזולים ביותר שמושגים בעזרת כוח הקנייה שלנו. בסוף הצרכן מקבל מחיר שהוא 50% ולעיתים גם פחות ממחיר הקופה". הדוגמאות שהוא מונה רבות, ביניהן: מופעי חנוכה בעשרות שקלים במקום מאות, כרטיס ללונה פארק במחצית מהמחיר, 20% הנחה במסעדות, "ואם משפחה יוצאת לאכול ולבלות בשישי בערב, זה מצטבר להרבה כסף. רוב החברים כבר יודעים: לא קונים שום דבר לפני שבודקים במועדון", הוא מציין ומדגיש שהחיסכון יכול להגיע למאות ואף אלפי שקלים בחודש למשפחה.
מהפכת הארנק הדיגיטלי: "ההטבה הכי דרמטית"
אחד הכלים הבולטים במועדון הוא הארנק הדיגיטלי הנטען, המאפשר ליהנות באופן מיידי מהנחה של 30%–25% בקנייה.
"לקח לאנשים זמן להבין את העוצמה של הארנקים", מסביר קרוליצקי. "אבל היום זה מוצר הדגל של כל עולם המועדונים. כשאני יוצא לקנות בגד, מוצר לבית או אפילו למסעדה — הארנק נותן 25% הנחה, ובקניות גדולות זה מצטבר לסכומים משמעותיים".
איל קרוליצקיצילום: אסקףהארנקים פועלים כיום במעל 100 רשתות — אופנה, הנעלה, סופרמרקטים ועוד — וברוב המקומות ניתנת אפשרות לכפל מבצעים. "בסוף עונה, כשהחנות נותנת 25% הנחה, ועוד 25% שלנו — המחיר ממש צונח", הוא אומר. "מדובר בחיסכון אמיתי, לא סמלי".
מעניין לגלות שגם הציבור המבוגר אימץ את הכלי המתקדם. "אוכלוסיית הגמלאים היא מהפעילות ביותר במועדון", מציין המנכ"ל בסיפוק. "חלקם למדו להשתמש באפליקציה, אחרים נעזרים בבני משפחה — אבל הם מנצלים את ההטבות בצורה מעולה".
יש הטבה שהביקוש אליה מפתיע אתכם?
"לאט לאט אנחנו לומדים את ההתנהגות הצרכנית של החברים, למשל בחודשיים האחרונים יצאנו קצת מהמלחמה – והביקוש לחופשות בארץ ובחו"ל קפץ באופן דרמטי. בחופשים ובחגים הקניות מתבצעות יותר על ידי משפחות, ולקראת ראש השנה ופסח אנחנו מעמיקים את ההטבות בעולמות הטקסטיל וצורכי הבית, ומגדילים את ההטבה בארנק הדיגיטלי מ־25% ל־30%, זאת לצד הארנק הדיגיטלי הקבוע למגוון רשתות מזון, המקנה בין 9 ל־10 אחוזי הנחה".
מעבר לצרכנות: תפיסת עולם דואגת-משפחה
מועדון "ביחד בשבילך" מהווה בשנים האחרונות חלק ממעטפת תמיכה רחבה יותר של ההסתדרות בעובדיה, הכוללת גם את הסופר החברתי, "לומדים ומתקדמים" ועוד. "הדבר הכי מהותי, מבחינתי", מדגיש קרוליצקי, "הוא שההסתדרות היום רואה את העובד לא רק בשעות העבודה שלו, אלא גם בבית, עם המשפחה, בחיי היומיום. שנים ההסתדרות טיפלה בהכנסה. היום היא מטפלת גם בהוצאה. תוציאו פחות — יישאר לכם יותר".
הערך המוסף, לדבריו, מופנה גם לאוכלוסיות מוחלשות: "אנחנו מנגישים לעובדי כפיים ולשכירים שירותים ופנאי שלא תמיד היו יכולים להרשות לעצמם — וזה עושה להם טוב. זו שליחות".
עתיד המועדון: להגיע לכל חבר הסתדרות בישראל
הצמיחה של "ביחד בשבילך" ממשיכה לבלוט, עם ממוצע של 3,000 ל־4,000 מצטרפים חדשים בכל חודש, רובם מפה לאוזן. "אנחנו רוצים לעשות טוב לחברי ההסתדרות. להשאיר להם יותר כסף פנוי. זה המנוע שמוביל אותנו וימשיך להניע אותנו בשנים הבאות".
מה באמת היעד לשנים הקרובות?
"אני רוצה שכל חבר הסתדרות יצטרף, כדי שכולם יוכלו ליהנות מהשירות הזה — ולא יפספסו. ברגע שעולה מופע או אירוע, מיד מתחיל דיבור — איפה יותר זול. לפי הסטטיסטיקה, בין 10% ל־15% מהישראלים קונים במחיר מלא בקופה, וכל היתר נהנים מהטבות כלשהן. הציבור נהיה צרכן חכם, והוא מרגיש שהוא צריך להשיג יותר — וזה מצוין".






