משרד האוצר הודיע כי החשב הכללי רו"ח יהלי רוטנברג, הנחה היום (שלישי) את משרדי הממשלה לשלם מענק "יוקר מחיה" בסך של עד 6,000 שקל לעובדי קבלני השירותים בתחומי הניקיון, השמירה והאבטחה. זאת, בהתאם להנחיית שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'.
עובדי הקבלן יקבלו את המענק כחצי שנה לאחר העובדים השכירים במשרדי הממשלה, שזכו לו בעקבות הסכם המסגרת במגזר הציבורי שנחתם השנה. זאת למרות שבהתאם להסכם הקיבוצי מפברואר 2016, עובדי קבלני שירותים בתחום הניקיון, השמירה והאבטחה, שנמצאים בהתקשרויות משרדי הממשלה, זכאים אף הם למענק. החשב הכללי ציין כי המענק ישולם לעובדים אלו באמצעות המעסיקים שלהם במהלך החודשיים הקרובים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
עובדי ניקיון
עובדי ניקיון
עובדי ניקיון
(צילום: shutterstock)

יו"ר מטה עובדי הקבלן, אלכס טנצר, היצר היום על כך שהמאבק להעניק את התוספת הכספית לעובדים החלשים ביותר במשק ארך זמן כה רב "אבל טוב שבסוף הצלחנו וחשוב שהכסף הזה ישולם דווקא בעת מלחמה, כאשר מצב עובדי הקבלן נפגע והורע עוד יותר".
כאמור, לפני שלושה חודשים נחתם סופית הסכם השכר החדש במגזר הציבורי, והסגם השכר החדש לסייעות. בהסתדרות תבעו תחילה העלאת שכר בשיעור של 15%, אחרי ששכרם של עובדי המגזר הציבורי לא עודכן בחמש השנים האחרונות, למרות האינפלציה, אולם בסופו של דבר סוכם על תוספת נמוכה יותר של כ-11%, שמשולמת לפי הפריסה הבאה: תוספת שקלית אחידה של 400 שקל ביולי 2023 שתעלה ל-500 שקל באוקטובר 2024, תוספת של 2% בדצמבר 2024, שתעלה ל-3.5% באפריל 2025, תוגדל ל-5% באפריל 2026 ול-6% באפריל 2027.
בנוסף, עובדי המגזר הציבורי כבר קיבלו מענק חד פעמי של 6,000 שקל במשכורת מרץ ושבוע העבודה במגזר הציבורי בלבד יקוצר מ-42 שעות בשבוע ל-41 שעות ביוני 2023 ול-40 שעות בינואר 2025. כלומר משרה מלאה תחשב פחות שעות מכפי שהיא מחושבת כיום, אך לא בכל המשק - אלא רק במגזר הציבורי, אלא אם שר הכלכלה יחתום על צו הרחבה.