שלושה חודשים וחצי לאחר ששר האוצר החליט על מינוי כלכלן ראשי חדש, אישרה היום (א') הממשלה פה אחד על מינויו של הד"ר שמואל אברמזון לכלכלן הראשי במשרד האוצר. הממשלה אישרה בכך את החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' למנות את אברמזון לכלכלן הראשי, הממונה על הכנסות המדינה, מחקר וקשרים בינלאומיים, במקומה של הכלכלנית הראשית שירה גרינברג שהחוזה שלה הסתיים כבר לפני חצי שנה. המינוי של אברמסון עבר את ועדת המינויים הבכירים ואושר רק כעת על ידי הממשלה.
יצוין כי במשרד האוצר מכהן מזה 14 חודשים ממלא מקום ראש אגף מרכזי נוסף, מנהל רשות ההון, הביטוח והחיסכון, גל עמית. לבחירת מחליף לממונה הקודם שפרש בקיץ אשתקד, משה ברקת, נדרשת הקמת ועדת איתור, שלא הוקמה על ידי שר האוצר סמוטריץ' עד היום. כהונת גל עמית הוארכה מהסיבה הזאת כבר חמש פעמים בשלושה חודשים באישור היועצת המשפטית לממשלה.
1 צפייה בגלריה
משרד האוצר
משרד האוצר
משרד האוצר
(צילום: עמית שאבי)
אברמזון שמונה רשמית כעת, נשוי ואב לארבעה, החל את דרכו בשירות המדינה ב-2004 ומילא מגוון תפקידים בממשלה ומחוצה לה: באגף הכלכלן הראשית, במועצה הלאומית לכלכלה, באגף החשב הכללי במשרד האוצר ובמכוני מחקר בארץ ובחו"ל. במסגרת תפקידיו היה מעורב בגיבוש מדיניות ומחקר במגוון רחב של תחומים ובהם: פריון וחדשנות בענפי התעשייה והשירותים; סדרי עדיפויות לאומיים במדע; אסדרת תחום הנכסים הדיגיטליים; מבנה הרגולציה הפיננסית; היבטי ביטחון לאומי בהשקעות זרות; חסכון פנסיוני; מיסוי משאבי טבע והתמודדות המדינה עם אירועי קיצון.
ד"ר שמואל אברמזון, ממלא מקום הכלכלן הראשי באוצרד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי באוצרצילום: דוברות משרד האוצר
לאברמזון דוקטורט בניתוח מדיניות מבית הספר של מכון ראנד (RAND Corporation) שבארה"ב, תואר שני בכלכלה פיננסית ותואר ראשון בפילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה (פכ"מ), שניהם מהאוניברסיטה העברית.
שר האוצר סמוטריץ': "אני מודה לחברי הממשלה על מינויו של ד"ר שמואל אברמזון לכלכלן הראשי. ד"ר אברמזון הצטרף להנהלת האוצר ויטול חלק בניווט ספינת הכלכלה הישראלית. הוא מביא עמו לתפקיד כישורים מקצועיים, אישיים ונסיון רב שיסייעו להבנה של תמונת המצב הכלכלית, לגיבוש ולקידום מדיניות כלכלית, בפרט בתחום הכנסות המדינה, ולקידום היחסים הבינלאומיים הכלכליים. שמואל הוא מכפיל כוח משמעותי לקידום תהליכי העומק שאני מוביל יחד עם הנהלת האוצר, שמטרתם להזניק את הכלכלה הישראלית ולשפר את רווחת האזרח".