מועדון שלוותה בנמל תל אביב יפצה כ-20 אלף מבלים בהטבות בסך מיליון שקל בגלל ששלח הודעות ספאם בניגוד לרצונם. כך נקבע בהסכם פשרה שהתקבל השבוע, בעניין בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד המועדון ובעליו. מגיש התביעה, מתן דור, יפוצה ב-90 אלף שקלים ואילו פרקליטו, עו"ד אייל אבידן, יקבל שכר טרחה של 180 אלף שקלים.
לפי הסכם הפשרה, שאושר על ידי השופטת מיכל עמית-אניסמן מבית המשפט המחוזי בתל אביב והיועץ המשפטי לממשלה, כל אורח שיצהיר שקיבל פרסומת של המועדון בין השנים 2011-2018 בלי שרצה בכך, יוכל להיכנס חינם להופעה או לקבל הנחה של 15% על הזמנת אוכל ושתייה בבר. חלוקת ההטבות תינתן ל-20 אלף הלקוחות הראשונים, שיצהירו כי קיבלו הודעות פרסום בניגוד לרצונם, והיא תתפרש על פני שלוש שנים מיום מתן פסק הדין.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שלוותה נמל תל אביב
שלוותה נמל תל אביב
שלוותה נמל תל אביב
(צילום: מיכאל שטינדל)
אדם שנשלחה אליו הודעת ספאם יוכל ליהנות מההטבות, אחת מהשתיים המוצעות, רק פעם אחת בלבד. המועדון התחייב לפרסם את ההטבה בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלו, ולקרוא לעוקבים לממש את ההטבה באמצעות קישור אשר יוביל לאתר מכירת כרטיסי הכניסה או קבלת ההנחה. המשתמשים שיבחרו באחת ההטבות יקבלו ברקוד לפלאפון, שאותו יציגו בכניסה או בעמדות השתייה. אם כל סכום ההטבה לא ימומש תוך שלוש שנים, היתרה תועבר לקרן לניהול כספים לחוק התובענות הייצוגיות.
עו"ד אייל אבידןעו"ד אייל אבידן
לפי הסכם הפשרה נקבעה הכמות של 20 אלף לקוחות שיקבלו את ההטבה, על אף שידוע שככל הנראה נשלחו הרבה יותר הודעות, אך רובן נשלחו על ידי צד ג' וקשה היה להעריך את כמות ההודעות שנשלחו באמת. כמו כן, במסגרת ההסכם המועדון התחייב להפסיק לפעול כי שפעל בשליחת הודעות פרסומת ללא רשות.
היועץ המשפטי לממשלה העיר לגבי הסכם הפשרה, כי מאחר והכניסה למועדון בד"כ חופשית ועיקר ההכנסות של הבר הן ממכירת משקאות ומזון, נראה כי ביחס להטבה של דמי כניסה אין מדובר בהטבה ממשית, אך הצדדים להסכם טענו כי יש ערבים בהם יש הופעות במועדון ואירועים מיוחדים בהם נגבה תשלום בכניסה.
בתביעה עצמה נטען כי הנזק האישי של כל תובע בקבוצה על קבלת ההודעות הוא 300 שקלים, וכי נשלחו לפי הערכת התובע, במהלך שבע שנים, קרוב ל-900 אלף הודעות ספאם.
תגובת בא כוח התובע המייצג, עו"ד אייל אבידן: "תופעת הספאם היא תופעה מטרידה ופוגענית שחשוב למגר, ולכן יש לשבח את התובע המייצג על ההישג המכובד שלמענו עמל, וגם בעלי המועדון ראויים להערכה על שנטלו על עצמם אחריות לפצות את לקוחותיהם בפיצוי הולם".